Naast de bijzondere C-Airscape zal er nog een studiemodel op de Citroën-stand in Frankfurt prijken. Het betreft de speelse C-Cactus. Het hoofdmotto van de ingenieurs was kostenbesparing. Zo is de voorkant van de C-Cactus bestaat uit één stuk en de voor- en achterbumper zijn identiek. Hierdoor kan Citroën in de toekomst tegen een relatief gunstige prijs een dieselhybride aanbieden, want dat is deze concept-car. Citroën heeft veel gerecyclede materialen gebruikt voor de auto. De C-Cactus meet 4,20 meter. Het studiemodel weegt 1306 kilogram en is van alle luxe voorzien: airconditioning, een luxe audiosysteem en een panoramadak. Over wat Citroën precies voor bedoelingen heeft met de apart vormgegeven concept-car laat het merk niets los. Ook de precies technische gegevens zijn momenteel nog niet bekend. Maar daar zal Citroën ons rond de IAA in Frankfurt ongetwijfeld meer over vertellen.
de buitenkant is niet slecht maar wel wat wennen denk ik de binnen kant zou wat donkerder mogen met grijs en beige en wit of zo [maar dan wel met kleuren die bij elkaar passen he] en die groene vliendertjes, of wat het ook zijn, aan de deur moeten weg vin ik.