NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Volkswagen Polo Cabriolet
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
DeProost 3.471
Sinds 20/3/2005
T: 11 R: 739
12/9/2007 - 17:40u Quote
Karmann-studie: Volkswagen Polo Cabriolet
woensdag 12 september 2007
Dakspecialist Karmann presenteert de Volkswagen Polo Cabrio. Het studiemodel moet aantonen dat het helemaal niet onmogelijk is om een auto uit de compacte klasse van een softtop te voorzien. Geheel tegen de heersende trend in is de Polo Cabrio dan ook voorzien van een dergelijke dakconstructie.
Karmann is van mening dat de softtop nog een goede toekomst heeft, zelfs in de markt van de compacte auto. Dit probeert het merk op deze manier duidelijk te maken aan het publiek en natuurlijk stiekem aan autofabrikanten.

COPS
De veiligheid van de cabriolet wordt waargeborgd door het Cabrio Overhead Protection Systeem (COPS). Dit systeem zorgt voor een goede bescherming bij een eventuele koprol. Verder is het dak voorzien van glazen panelen aan de voorzijde. Een soort van open dakje bij het rijden met de kap dicht. Zodoende krijg je meer licht in het interieur, zelfs als de kap gesloten is.

Veel glas
Aan de achterzijde zit ook een glazen ruit. Deze moet als je bij de bagageruimte wilt iets ophoog liften. Door een simpele druk op het VW logo zal deze handeling geheel automatisch verlopen. Met het dak dicht is er ruimte voor 304 liter bagage. Dat is zelfs 34 liter meer dan de gewone Polo. Als het dak open is blijft er nog 148 liter over.

17 inch OZ’s
Naast het innovatieve dak wijzigde Karmann ook het uiterlijk. Zo werd de auto 13 cm langer en 4 cm breder. Daarnaast zijn er een aantal wijzigingen te vinden aan de voorbumper. Aan de achterkant vallen gelijk de dubbele uitlaten op die centraal geplaatst zijn. De VW Polo Convertible is verder voorzien van OZ Michelangelo wielen in de maat 17 inch. Deze zitten bevestigd aan 215/40 banden van Yokohama.

Toekomstmuziek
Met deze conceptcar bewijst Karmann nog maar eens dat ze het niet verleerd zijn om innovatieve dakconstrutie’s te bedenken. Of we deze techniek in de toekomst nog terug gaan zien is nog niet duidelijk. Als het aan Karmann ligt in ieder geval wel. Nu nog wachten op een autofabrikant die toehapt.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/79112141422_POLO.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/79112141422_POLO.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/791121415164_polo.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/791121415164_polo.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/791121414111_polo.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/791121414111_polo.jpg


mijn opinie:
=audi a3 cc (wat half normaal is)
innovatieve dakconstrutie’s.. wablief
en zoals rabbit zegt: geef dat ding een deftige koffer, dan kunne ze er wss nog een metalen dak onder moffelen ook