NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Computer » Games » Oblivion -Elder scrolls 4
Onderaan pagina
Fels 3.158
wzl-lid
Sinds 2/9/2005
T: 13 R: 12
3/12/2007 - 19:35u | Quote
Als grote fan van Morrowind moest ik natuurlijk Oblivion kopen.
Ik had al een mijn ideal type character in gedachten om te spelen

Imperial
Major: Blade; Heavy Armor; Restauration; Destruction; Athletics; Acrobatics; Block

skills die ik veel gebruik en daarom ook fast kon levelen
awel, ik ben nu level 13 met rond 60 heavy armor, 50 blade en ik kan nog ni eens fatsoenlijk 1 standaard monsterke afmaken. Trollen geven mij al heel veel moeite en mountain lions heb ik nog nooit kunnen afslachten

ik weet da hoe hoger uw leven gaat, hoe moeilijker de vijanden zijn ma ist nu eilijk de bedoeling da ge int begin de skills pakt die ga eigenlijk bijna nooit ga gebruiken ofzo? Ik zie ni echt in da mijn major skills verkeerd gekozen zijn ofzo, als ik goed ben in mn blade en heavy armor, dan zou ik toch niet zoveel moeite mogen hebben?
Vibra 2.001
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:19 - R:1060
3/12/2007 - 19:37u | Quote
Lang geleden dak da heb gespeeld... kijkt es naar uw moeilijkheidsgraad, anders zouek ook nie weten wa er scheelt
necrid 3.243
wzl-lid
Sinds 11/7/2005
T:4 - R:120
3/12/2007 - 20:08u | Quote
raar, ik was lvl 5 en kon mountain lions en trollen met gemak afmaken
lordfragger
[mod], gewoon [mod]
Sinds 28/6/2004
T:15 - R:3135
3/12/2007 - 20:10u | Quote
Idd, hoe hoger de moeilijkheidsgraad hoe sterker de vijanden, als da te hoog staat kunt ge sommige vijanden gewoon ni kleinkrijgen op uw level. (mountain lions zijn nu wel redelijk sterk maar da zou toch ni zo'n probleem mogen vormen)
Philipvdp 3.528
wzl-lid
Sinds 25/1/2005
T:20 - R:1416
3/12/2007 - 21:12u | Quote
Ge moet bij de major skills dinges zetten die ge ni traint. Uw echt belangrijke skills stijgen dan wel, maar uwe level gaat traag omhoog waardoor de vijandern zwakker zijn dan u.
Snorf 3.391
wzl-lid
Sinds 10/10/2006
T:14 - R:746
4/12/2007 - 16:08u | Quote
mods, zeg ik u. De unmodded Oblivion heeft redelijk wat gebreken met level scaling, te snel levelen, vijanden die te sterk of te zwak worden,...

kijk eens naar Oscuro's Oblivion Overhaul. Die mod verandert zo goed als alles binnen het spel, en ge kunt ook instellen hoe snel ge levelt, en het zorgt ook dat ge wat meer gevarieerde vijanden tegenkomt. Ik denk wel dat ge best een nieuw spel begint als ge goed gebruikt wilt maken van die mod.

check hier voor wat uitleg over oblivion mods

en uit deze lijst heb ik zelf al mijn mods gehaald

natuurlijk enkel beschikbaar voor pc-versie =P
Xbox of ps3 spelers missen heel veel imo

Laatst aangepast door Snorf op 4/12/2007 16:10:44u (1x aangepast)
Fels 3.158
wzl-lid
Sinds 2/9/2005
T:13 - R:12
4/12/2007 - 17:54u | Quote
thanks, kben ni echt voor mods ma kzal het eens proberen
de moeilijkheidsgraad stond in de helft, ma da was standaard toen ik het spel begon
ik wist da iemand da ging zeggen in de thread ma ik da te pussy als ge morrowind gespeeld hebt en ge moet dan ineens het nog easier maken voor oblivion
Snorf 3.391
wzl-lid
Sinds 10/10/2006
T:14 - R:746
4/12/2007 - 18:31u | Quote
Als ge het zonder mods wilt spelen, moet ge skills gelijk atlethics, acrobatics uit uw majors laten. Die gaan vanzelf al te snel omhoog. Ook ist zo dat restoration en destruction veel te snel omhoog gaan in vergelijking met de rest. In Oblivion kunt ge best niet te snel levelen, want uw vijanden levelen mee. Op de duur komt ge ook alléén nog maar sterke vijanden tegen, en nooit meer de zwakkeren van in't begin van't spel.

Dat is dus wat veel mods kunnen veranderen.Normaal ben ik ook geen voorstander van mods, maar bij Oblivion vind ik dat ze 't spel echt een stuk plezanter maken. Er zijn ook mods die enkel maar voordelen hebben en bugs fixen, en voor de rest niks veranderen. Ze zijn over t algemeen gemakkelijk te installeren en te verwijderen. mar maak toch maar eerst backups van uw saves, en lees ALTIJD de readme's =)



Laatst aangepast door Snorf op 4/12/2007 18:32:23u (1x aangepast)
tony pony 0.579
wzl-lid
Sinds 19/12/2004
T:8 - R:882
4/12/2007 - 19:35u | Quote
in oblivion moeten al je majors combat based zijn zodat als je lvld je sterker word ofwel alles levelen op zelfste rate dan maakt dit niets meer uit en ben je altijd op maximum strenght
atheletics en acrobatics in majors zetten was in morrowind superslim omdat je supersnel high lvl was en overpowered en je altijd *5 bonussen had in str en speed
dit is nu niet meer het geval acrobatics = speed (niet str als in morrowind)

ik speel atm ook oblivion had een melee char maar heb game er mee uitgespeeld hij had als majors
blade/ block/ heavy armour/ restoration/ HtH/ speechcraft/ alchemy
en was nord
ik vond het idioot dat ik alchemy niet kon supersnel naar 100 brengen want dat maakt je superzwak same met speechcraft

nu heb ik pure mage
destruction/ restoration/ alteration/ mysticism/ alchemy/ illusion/ conjuration
high elf
sign the mage
wat bijna onmoglijk is maar ik heb een mage balance mod instald
dit add dingen zoals LEVITATION uit morrowind dus zweven en beasts van uit de lucht neermaaien en als master conjur kan je 3 summons doen (bv alle atronauchs)
maar ook verminderingen zoals 100% chameleon bereiken met enchanten is onmoglijk geworden en de potions zijn ook verzwakt betreffende dit
want ik kon zonder deze mod aan lvl 6 (en arch mage) onsterfelijk zijn door 100% chameleon robes te maken
ik ben nu ongeveer lvl 15 ofzo denk ik en ik ben redelijk overpowered eigenlijk door kennis van het spel en uitermate rijk te zijn ^^
maar als je echt deftig wil spelen zonder constant op alles wat je lvlt te moeten letten moet je balance mods installen zo simpel is het

oblivion is verzwakt in rpg gehalte als je max lvl wilt bereiken zonder balance mods kan je alleen combat als majors hebben en dan nog mage met melee gecombineerd want anders heb je niet genoeg majors
dit is een extreme verzwakking bij morrowind en er is dan ook genoeg commentaar op geweest

je kan ook mods vinden die het meelvln uitschakelen en alle sterktes van tegenstanders bepalen in welk lvl je zou moeten zijn op dat moment dus arch mage aan lvl 6 mag je op je buik schrijven en main quest uitspelen aan lvl 12 (ik op melee char) mag je ook achter fluiten ik weiger deze te instaleren omdat die subjectief zijn en ik niet 100% zeker weet wat veranderd de mage balance mod wist ik daarentegen perfect wat het deed en het bevalt me extreem
als je wil pm me eens en dan geef ik je paar goeie links naar mods
GoedGeKomen 2.536
wzl-lid
Sinds 18/9/2005
T:7 - R:86
6/12/2007 - 18:58u | Quote
er is al een oblivion topic
Sonixxx 2.596
wzl-lid
Sinds 17/1/2005
T:19 - R:382
11/12/2007 - 16:15u | Quote
hehe nice tony
Ik spoeel altijd eerder als een of ander croock type
Thieves guild enz... tis lang geleden dat ik ES4 nog heb gespeelt het gaat miss nog is tijd worden
 
Bovenaan pagina