NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Hot-Rod Of The Year
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
DiCampo 2.572
Sinds 4/4/2004
T: 27 R: 221
23/1/2005 - 19:50u Quote
“Een van de meest spectaculair vervaardigde hot rods die ooit de pagina’s van dit of welk ander tijdschrift ook zal sieren. Deze auto zet een standaard neer die slechts weinigen ooit zullen bereiken. Bovendien is het de eerste buitenlandse auto die de nummer één-plaats in onze jaarlijkse top 10 haalt.” aldus het Amerikaanse tijdschrift Hot Rod. Het magazine beschrijft sinds 1949 de (Amerikaanse) hot rod-cultuur waarin auto’s tot in detail worden omgebouwd tot extreem presterende en uitziende vierwielers, en zette daarmee wereldwijd een trend. De Amerikaanse tijdschriftschappen zijn vandaag de dag gevuld met tientallen soortgelijke titels, maar ook buiten de Verenigde Staten maken hot rods een grote opmars.



Des te passender dat Hot Rod dit jaar voor het eerste een Europese auto tot ‘Hot Rod of the Year’ uitriep. De winnende auto werd met de hand gemaakt door de Zweed Leif Tuffvesson, in het dagelijks leven bouwer van conceptcars bij Volvo. Het Volvo-logo op de neus komt dan ook niet uit de lucht vallen, want ook mechanisch leunt de hot rod sterk op Volvo-techniek. Vlak voor de achteras werd een gemodificeerde zescilindermotor met dubbele turbo uit de Volvo S80 dwars geplaatst. Het chassis bestaat uit een spaceframe van staal en de carrosserie is van aluminium en carbonfiber.

http://img187.exs.cx/img187/4638/4847groot1bs.jpg
Bron: © http://img187.exs.cx/img187/4638/4847groot1bs.jpg


spijtig genoeg weinig fotos te vinden