NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » WZL » Algemene zever » Doodstraf
Onderaan pagina
  - 1 - 2 - volgende »
sticker 3.364
wzl-lid
Sinds 16/8/2004
T: 6 R: 13
15/5/2005 - 14:57u | Quote
Jo mensen,

t zit zo: ik moet voor school een soort discussie voeren voor een klas. Als thema ga ik 'de invoering van de doodstraf pakken'. Wat ik nu van u allemaal wil weten, is of gij die wel of niet terug zou invoeren en eventueel ook waarom wel of niet.

(De doodstraf is officieel niet meer van toepassing sinds 1996 - of zoget - in ons land. Daarvoor stond de doodstraf genoteerd als hoogste straf voor criminele feiten. Het werd echter niet meer toegepast. De laatste keer dat iemand werd onthoofd, was ergens in 1850 - of in die buurt.)

In elk geval, laat get horen eh en merci alvast

  POLL

Moet de doodstraf terug worden ingevoerd (en ook gebruikt worden)
Je moet ingelogd zijn om te stemmen...
Edz 3.438
wzl-lid
Sinds 27/3/2004
T:23 - R:605
15/5/2005 - 15:08u | Quote
De reden om deze straf uit te spreken is dat de persoon in kwestie geen respect toont/de voor het leven.

kvin het vrij hypocriet om hem dan te straffen door zelf geen respect te tonen voor zijn leven, wat er ook één is. De doodstraf op zich is zelfs geen effectieve straf in mijn ogen.
The Fabulous 3.29
Algemeen zeveraar
Sinds 2/12/2004
T:38 - R:3521
15/5/2005 - 15:21u | Quote
Een gevangenis straf is ook al zwaar hoor en ik vind dat ge niemand het leven moet ontnemen dan verlaagt ge u tot middeleeuwse barbaarsheden .

Laatst aangepast door The Fabulous op 15/05/2005 15:21:56u (1x aangepast)
Zoidberg 3.619
wzl-lid
Sinds 26/1/2005
T:48 - R:3285
15/5/2005 - 15:44u | Quote
Als je iemand echt wil laten afzien dan geef je hem levenslang i.p.v. hem direct zijn leven te ontnemen
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 - R:2393
15/5/2005 - 16:01u | Quote
Zoidberg schreef:
Als je iemand echt wil laten afzien dan geef je hem levenslang i.p.v. hem direct zijn leven te ontnemen


²

En, alsge bijvoorbeeld ne moordenaar tot de dood veroordeelt, zijde dan zelf beter dan die moordenaar?
Eskimoke 3.717
Igloman
Sinds 6/5/2004
T:9 - R:1150
15/5/2005 - 16:03u | Quote
die discussie is al zoooooooo veel gevoerd he...
joey 3.465
Mindfucked
Sinds 12/5/2004
T:18 - R:3233
15/5/2005 - 16:03u | Quote
ik sluit mij aan bij Zoidberg, volgens mij is het veel erger om levenslang opgesloten te zitte dan de doodstraf te krijgen, wrs raakt ge daar dan alleen nog maar de mensen mee die de man/vrouw in questie graag zagen
Psycho4096 3.707
mr. spam
Sinds 2/12/2004
T:34 - R:5509
15/5/2005 - 16:11u | Quote
kheb 'ja' gestemd en kvraag mij af waar da die andere voorstanders zijn? durven ze het hier nie zeggen ofzo...

voor mij mogen ze de doodstraf gerust terug invoeren. als ge echt zwaar dingen misdaan ebt, dan mogen ze u straffen op al gelijk welk een manier... de mensen die tegenstander zijn van de doodstraf zijn imo al op voorhand verloren omdat ze iemand verdedigen die zelf ernstig de wet overtreden heeft... gaan ze hem dan nog eens in een zwaar bewaakte gevangenis steken en kost hij dan nog al dat geld aan de staat. er zijn zoveel manieren om dat geld nuttig te gebruiken voor de mensheid (medisch onderzoek, voedselhulp in arme landen,...)
het leven van tientallen mensen die ik niet ken (en die 1000-en kilometers van mij wonen) is mij meer waard dan dat van één moordenaar... of hij nu 'afziet' door in de gevangenis te zitten of direct mag sterven: ik zal er mijn slaap niet voor laten...

als het van mij afhing zou ik naar een uiterst radicaal systeem gaan: gewoon de gevangenissen afschaffen en dan een grens hebben tussen zware geldboetes/maatschappelijk werk en de doodstraf (enkel voor dingen zoals moord dan wel, duh)
nuja, wsl gelukkig dat het niet van mij afhangt
aCrowLeftOfTheMurder 3.516
wzl-lid
Sinds 2/12/2004
T:1 - R:2304
15/5/2005 - 16:59u | Quote
Zoidberg schreef:
Als je iemand echt wil laten afzien dan geef je hem levenslang i.p.v. hem direct zijn leven te ontnemen

Inderdaad.
Maar dan niet levenslang in aangename omstandigheden (ik denk aan een zekere meneer D., met playstation en sleutel in zoutzak in zijn cel...)
RocKHound 3.377
wzl-lid
Sinds 4/10/2004
T:8 - R:752
15/5/2005 - 18:33u | Quote
pfff levenslang en na 15 jaar lopen ze al terug rond
Van mij mogen ze gerust die doodstraf terug in voeren
bastard 2.931
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:37 - R:3178
15/5/2005 - 18:45u | Quote
bij levenslang vind ik ook dat het levenslang moet zijn en niet 20 jaar bv
zo'n straf vind ik idd ook veel viezer dan doodstraf
alhoewel ik er niks zou tege hebbe da dutroux wordt vermoord
maar wie ben ik om dat te bepalen
The Fabulous 3.29
Algemeen zeveraar
Sinds 2/12/2004
T:38 - R:3521
15/5/2005 - 18:50u | Quote
De doodstraf is trouwens een schending van de internationale mensen rechten.
roos 3.246
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:5 - R:1507
15/5/2005 - 19:34u | Quote
ik zou die ook gewoon levenslang geven...
de meesten zien daar meer van af..
der zijn natuurlijk altijd uitzonderlinge ma toch....
Quagmire 3.748
wzl-lid
Sinds 18/11/2003
T:62 - R:1458
15/5/2005 - 20:31u | Quote
het beste is natuurlijk levenslang.....maar dan nie gelijk in de belgische gevangenissen, maar een echte straf.......

maar ge moet ergens ook realistisch zijn......als ge van die mannen hebt gelijk dutroux....een proces gehad dat de staat 200 miljoen gekost heeft en god weet hoeveel het de belastingbetaler nog gaat kosten voor die nog wat te laten zitten......voor dat soort kerels mogen ze van mij een uitzondering maken
BUZZ 3.027
wzl-lid
Sinds 22/5/2004
T:13 - R:726
15/5/2005 - 22:40u | Quote
Quagmire schreef:
het beste is natuurlijk levenslang.....maar dan nie gelijk in de belgische gevangenissen, maar een echte straf.......

maar ge moet ergens ook realistisch zijn......als ge van die mannen hebt gelijk dutroux....een proces gehad dat de staat 200 miljoen gekost heeft en god weet hoeveel het de belastingbetaler nog gaat kosten voor die nog wat te laten zitten......voor dat soort kerels mogen ze van mij een uitzondering maken

lol, opsluiting is geen echte straf zeker
zelfs met ne playstation en andere zogezegde luxe, is dat nog steeds een enorm zware straf... ik zou liever sterven dan 20jaar vast te moeten zitten in het huidige celsysteem.
Dojo 2.52
wzl-lid
Sinds 4/3/2005
T:6 - R:398
15/5/2005 - 23:42u | Quote
Quagmire schreef:
het beste is natuurlijk levenslang.....maar dan nie gelijk in de belgische gevangenissen, maar een echte straf.......

maar ge moet ergens ook realistisch zijn......als ge van die mannen hebt gelijk dutroux....een proces gehad dat de staat 200 miljoen gekost heeft en god weet hoeveel het de belastingbetaler nog gaat kosten voor die nog wat te laten zitten......voor dat soort kerels mogen ze van mij een uitzondering maken


Em krijgt idd veel te veel priveleges, das eh spelleke voor diee kerel eh.
Ze zouden em beter levenslang opsluiten in een groepscel met 3 reusachtige negers .
Edz 3.438
wzl-lid
Sinds 27/3/2004
T:23 - R:605
16/5/2005 - 11:11u | Quote
pff, der zijn der hier echt die precies graag in den bak zoude zitte

yeah ne playstation !!! Da duurt 1.5 week en ge zijt da ding zo beu as iet ... iedere dag opstaan op een vast uur met als enige drijfveer om om da uur te gaan eten en om da uur 's avonds weer in u bed te kruipe zodoende da ge den dag derop weer hetzelfde kunt doen ...

vrijheidsberoving is echt geen plezierke zenne
dionysos 3.654
wzl-lid
Sinds 26/9/2004
T:9 - R:501
16/5/2005 - 11:34u | Quote
Psycho4096 schreef:
kheb 'ja' gestemd en kvraag mij af waar da die andere voorstanders zijn? durven ze het hier nie zeggen ofzo...

voor mij mogen ze de doodstraf gerust terug invoeren. als ge echt zwaar dingen misdaan ebt, dan mogen ze u straffen op al gelijk welk een manier... de mensen die tegenstander zijn van de doodstraf zijn imo al op voorhand verloren omdat ze iemand verdedigen die zelf ernstig de wet overtreden heeft... gaan ze hem dan nog eens in een zwaar bewaakte gevangenis steken en kost hij dan nog al dat geld aan de staat. er zijn zoveel manieren om dat geld nuttig te gebruiken voor de mensheid (medisch onderzoek, voedselhulp in arme landen,...)
het leven van tientallen mensen die ik niet ken (en die 1000-en kilometers van mij wonen) is mij meer waard dan dat van één moordenaar... of hij nu 'afziet' door in de gevangenis te zitten of direct mag sterven: ik zal er mijn slaap niet voor laten...

als het van mij afhing zou ik naar een uiterst radicaal systeem gaan: gewoon de gevangenissen afschaffen en dan een grens hebben tussen zware geldboetes/maatschappelijk werk en de doodstraf (enkel voor dingen zoals moord dan wel, duh)
nuja, wsl gelukkig dat het niet van mij afhangt


trouwens het is bewezen dat levenslang minder kost dan een doodstraf te laten uitvoeren hoe raar het ook mag klinken! dus je argument is waardeloos!
Psycho4096 3.707
mr. spam
Sinds 2/12/2004
T:34 - R:5509
16/5/2005 - 11:38u | Quote
dionysos schreef:
trouwens het is bewezen dat levenslang minder kost dan een doodstraf te laten uitvoeren hoe raar het ook mag klinken! dus je argument is waardeloos!

wtf?
ergens heb ik moeite om dat te geloven, hoor ebde daar een bron van ofzo?
als ge ze gewoon in een groep van een stuk of tien de kogel geeft, zal da imo nie meer kosten dan dat ze allemaal jaren eten/drinken/etc. op kosten van de staat... kosten van de cipiers enzo moede ook meerekenen, en na x aantal jaren loopt dat gauw op, me dunkt
Noita 4.009
wzl-lid
Sinds 26/1/2005
T:1 - R:3
16/5/2005 - 12:36u | Quote
Ja, doodstraf moet trg ingevoerd worden.
Ik weet, het is een schending tegen mensenrechten, maar een gedetineerde kost een belastingbetaler 110 euro per jaar...
Mensen die levenslang toegewezen krijgen, worden altijd vervroegd vrijgelaten, zij het niet als ze oud en kreupel zijn, of als ze nog fit zijn , en dus nog in staat om te moorden. Dan nog, stel dat ze oud zijn, kunnen deze mensen niet meer meer in de maatschappij. De maatschappij evolueert te veel en te vlug!
Oke, dood is een natuurlijk proces, ik vind ook dat dit niet als straf gebruikt mag worden, maar we kunnen nu toch moeilijk foltertechnieken beginnen invoeren , waar zouden we dan staan?
BUZZ 3.027
wzl-lid
Sinds 22/5/2004
T:13 - R:726
16/5/2005 - 12:40u | Quote
Noita schreef:
Ja, doodstraf moet trg ingevoerd worden.
Ik weet, het is een schending tegen mensenrechten, maar een gedetineerde kost een belastingbetaler 110 euro per jaar...
Mensen die levenslang toegewezen krijgen, worden altijd vervroegd vrijgelaten, zij het niet als ze oud en kreupel zijn, of als ze nog fit zijn , en dus nog in staat om te moorden. Dan nog, stel dat ze oud zijn, kunnen deze mensen niet meer meer in de maatschappij. De maatschappij evolueert te veel en te vlug!
Oke, dood is een natuurlijk proces, ik vind ook dat dit niet als straf gebruikt mag worden, maar we kunnen nu toch moeilijk foltertechnieken beginnen invoeren , waar zouden we dan staan?

huh ? sorry noita, maar das echt een onvoorstelbaar domme, ongegronde comment
  - 1 - 2 - volgende »
 
Bovenaan pagina