NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Politiek » Belgische politiek » links of rechts
Onderaan pagina
« vorige - 1 - .. - 5 - 6 - 7 - .. - 10 - volgende »
The Fabulous 3.29
Algemeen zeveraar
Sinds 2/12/2004
T:38 - R:3521
9/6/2005 - 20:25u | Quote
Om het in voetbal jargon uit te drukken "Tis STIL aan de overkant"
Goeie tekst
Restecp
ali g
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
9/6/2005 - 20:27u | Quote
Dojo schreef:
We zijn hier toch nog met een paar mensen met gezond verstand, maar tis hier soms idd wel pompen met de kraan open.
Goe bezig in ieder geval

man komaan was da voor een reactie

ik kan hier ook evengoed zeggen: LINKSEN ZIJN POTTEN ma da doe ik ni
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
9/6/2005 - 20:30u | Quote
The Fabulous schreef:
Om het in voetbal jargon uit te drukken "Tis STIL aan de overkant"
Goeie tekst
Restecp
ali g

tjah al die rechtse hebbe precies schrik, ben ik dan de enigste rechtse die hier nog tege die linksen durft op te bonken
Quagmire 3.748
wzl-lid
Sinds 18/11/2003
T:62 - R:1458
9/6/2005 - 20:36u | Quote
ben ik dan de enigste rechtse die hier nog tege die linksen durft op te bonken


nee..... maar ge zijt wel de enige rechtse die daar momenteel de tijd voor heeft........ -> eindwerk
STING 3.167
wzl-lid
Sinds 22/5/2005
T:0 - R:22
9/6/2005 - 21:00u | Quote
Ja de rechtse moeten studeren é... Toch efkes tijd voor een replyke... 't Is nie omda ge het linkse gedachtengoed volgt, da ge daarom nie kritisch moogt staan tov van uw al dan niet migrante medemens! Ik raad jullie toch ne keer aan te gaan luisteren naar een voordracht van Prof Urbain Vermeulen... Ik heb geen probleem met migranten die iets willen maken van hun leven en hier timmeren aan een bestaan, die de taal leren en zich integreren.... en dan mogen ze van mij gerust hun eigenheid behouden, kan mij nie schelen...
arnoke247 2.001
wzl-lid
Sinds 26/10/2004
T:0 - R:81
9/6/2005 - 21:26u | Quote
zal ik maar is men verhaal doen zeker:

onze oorspronkelijke Vlaamse club van de voetbal is nu gefucioneerd met een club hier ni ver van da al redelijk in Brussel ligt. Marbon, op ene keer werd de voertaaal dus frans en arabisch, bon jah ik als vlaming moest mij natuurlijk aanpassen want zelf de trainer kon praktisch geen Nederlands. met iets van een 8 nationaliteiten zaten we dit jaar in de ploeg, mah bon da doet er voor mij allemaal ni toe, ma wa een stoten ik daar heb gezien! Oeveel keer ze daar int begin vant seizoen ni hebben gevochten onder elkaar, en op de wedstrijden. De eerste match kreeg er ene van mijn ploeg al rood en 9 weken schorsing omda hij een kopstoot gegeven had aan ene van de andere ploeg, wa had die ander gedaan ? nix! als ik al de kaarten en weken schorsing bij elkaar tel omda er gevochte ofzo werd kom ik aan iets van een 9 rode kaarten en iets van een 15 weken schorsing (op zen minst). En ik kan jullie verzekeren, het waren altijd dezelfde (toch toevallig vreemden) die geschorst werden of van die stoten uithaalde. Marjah ge went eraan eh zeker, ma aprecieren doe ik het ni!

van al de keren da ik mensen heb zien vechten op fuiven wast me vreemden, wie er begonne was weetk ni altij ma ik kan ulle verzekere da de vreemden het hier echt wel zoeken ze, kheb die stoot hier al verteld me die ene da het nodig vond om men eigen drankse over mij te spuwen he. En natuurlijke denken jullie da ik die vies had bezien ofzo, ma da is duz ni! en ik ben ni de enige die zo een dinge heeft voorgehad.

Er zijn hier zelf mensen da nieens meer durven gaan zwemmen int domein hier in de buurt omda er ooh zo vaak problemen zijn met vreemden (is vorige zomer nog int nieuws geweest). Da ge als Vlaming zelf nieens meer moogt, kunt of durft gaan waar ge wilt omda ge zoiso last hebt van vreemden vindk erg. Iets da ik ni begrijp maarjah 't is zo

ze hebben mij altij geleerd da ik moet oordelen op wa ik zelf zie, het enige wa ik ier zie zijn vreemden die ni veel goe doen. hoe willen jullie dan da ik oordeel ? positief ofzo ?

Denk nu ni da ik zelf een van die johns ben die in een getunde bak rond rij onder de pille, ben zelf nog geen 18
Azaron 3.587
WZL-lid
Sinds 12/8/2003
T:0 - R:119
9/6/2005 - 22:47u | Quote
Het is niet omdat die paar van het linkse front hier beweren niets dan goeds van vreemdelingen te ervaren, dat wat de anderen hier hebben meegemaakt plots minder waar is. Er wordt hier dan ook niet verkondigd dat alle vreemdelingen inherent crimineel zijn of zo, maar de bedoeling is dat die mensen, voor wie deze problemen met vreemdelingen een 'ver-van-mijn-bed' show is, beseffen waar anderen mee te maken krijgen. Gewoon doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is en zo'n toestanden laten voortduren kan je toch niet goedpraten?
Daar waar er problemen zijn, zou het niet langer een taboe mogen zijn om deze te erkennen zodat ze eindelijk aangepakt kunnen worden.

Nu maar eens terug naar m'n cursussen (links studeert precies niet of zo? (graptjen he))
Fisheke 3.246
wzl-lid
Sinds 19/5/2004
T:3 - R:879
9/6/2005 - 23:45u | Quote
Hmm,
Als jullie inderdaad al meerdere malen problemen hebben ondervonden met "nieuwe belgen", en (meerdere) andere hier hebben die nog nooit ondervonden, lijkt mij het schoolvoorbeeld van niet alle migranten en alle specifieke gevallen over dezelfde kam te scheren.
Migranten zijn net zozeer als belgen gevoelig voor sommige onderwerpen, en hebben net zoals sommige belgische bevolkingsklassen problemen. Problemen die blijkbaar in sommige gevallen leiden tot onaangenaam, onaanvaardbaar of simpelweg crimineel gedrag. In dat geval moet ge heus niet van de migranten verwachten dat ze spontaan anders gaan denken/doen hoor.. de problemen moeten bij de wortel aangepakt worden (net zoals in nederlanstalige probleemwijken wordt gedaan), nl. (en vooral) dmv van goede scholing.
En - in godsnaam - werk die ghettovorming tegen, niets is slechter voor een maatschappij dan een duidelijke opsplitsing tussen bevolkingsgroepen (zie maar wat de taalgrens heeft gedaan voor het ooit unitaire belgië.

Ps. "links"-georienteerde mensen lopen wel school (burgie in mijn geval) maar moeten niet studeren (sorry, kon 't niet laten, slaagt natuurlijk op niks jongens ). Nu nog wat verder aan websaaitje werken in afwachting van 't examen morgen..
Ariaan 2.905
Herdersjongen
Sinds 21/6/2004
T:10 - R:180
10/6/2005 - 0:09u | Quote
Jawadde, toen ik gister in de pinten zat (hahaha, ik heb geen examens meer ) heb ik wel identiek dezelfde discussie gehad als hier gaande is.
Ik ben er ook van overtuigd dat vele problemen met "vreemdelingen" echt wel kunnen vermeden worden. Ik zelf heb altijd al problemen kunnen voorkomen...
Ik vermoed echter dat we onze rechtse vrienden niet zullen kunnen overtuigen van ons gelijk...
Maar zoals eerder opgemerkt is het inderdaad wel vreemd dat het meestal de "rechtsen" zijn die problemen hebben met allochtonen, men zou inderdaad wel eens de vraag kunnen stellen wat nu juist de oorzaak en wat het gevolg is...
arnoke247 2.001
wzl-lid
Sinds 26/10/2004
T:0 - R:81
10/6/2005 - 17:38u | Quote
Ariaan schreef:
Jawadde, toen ik gister in de pinten zat (hahaha, ik heb geen examens meer ) heb ik wel identiek dezelfde discussie gehad als hier gaande is.
Ik ben er ook van overtuigd dat vele problemen met "vreemdelingen" echt wel kunnen vermeden worden. Ik zelf heb altijd al problemen kunnen voorkomen...
Ik vermoed echter dat we onze rechtse vrienden niet zullen kunnen overtuigen van ons gelijk...
Maar zoals eerder opgemerkt is het inderdaad wel vreemd dat het meestal de "rechtsen" zijn die problemen hebben met allochtonen, men zou inderdaad wel eens de vraag kunnen stellen wat nu juist de oorzaak en wat het gevolg is...

hmm ik denk ni da ge vanaf u geboorte rechts ofzo zeid ze, het is gwn omda ge al problemen hebt gehad me vreemdelingen, ... da ge rechts wordt volgens mij.
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 - R:3052
10/6/2005 - 19:37u | Quote
viske, gij zijt nog zo dom ni eh jongen goede redenering
en ik ga akkoord

de redenering meer allochtonen in de misdaaad DUS allochtoon = slecht is een valse redenering, slechte oorzaak en gevolg trekking
de juiste redenering is: meer allochtonen sociaal achtergesteld EN meer sociaall achtergestelden in de misdaad DUS meer allochtonen in de misdaad

de oplossing?
geen gemakkelijke zaak, maar nog meer achterstellen is er geen van

Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
10/6/2005 - 21:42u | Quote
ja das ook maar gedeeltelijk waar. hoe verklaart ge dan dat allochtonen vaak vechten, da heeft volgens mij nix te maken met geldnood.


PS: maandag beginne de exames
Fisheke 3.246
wzl-lid
Sinds 19/5/2004
T:3 - R:879
10/6/2005 - 21:47u | Quote
Dat heeft net alles te maken met geldnood.. (sociale achterstand zou k t noemen).
Ne "snob" (aka, iemand van een rijke familie) zal ook niet zo rap in een gevecht terechtkomen dan da nen puur belgischen johhny (of pak gewoon iemand van een armer gezin) derin komt..
't is toch just, nie ?
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
10/6/2005 - 21:50u | Quote
nee, ik zie veel snobkes vechte tegen migrante

ik woon dan ook dicht tege hasselt (op knokke na de grootste snobtown, apen)

Laatst aangepast door Felix Da Housecat op 10/06/2005 21:51:04u (1x aangepast)
arnoke247 2.001
wzl-lid
Sinds 26/10/2004
T:0 - R:81
10/6/2005 - 22:18u | Quote
Felix Da Housecat schreef:
nee, ik zie veel snobkes vechte tegen migrante

ik woon dan ook dicht tege hasselt (op knokke na de grootste snobtown, apen)

tjah ik heb snobs idd ook al zien vechten ze, en hier zitten er ook veel ze (al die Walen die 3 km verder wonen )
Smion 3.399
wzl-lid
Sinds 18/2/2005
T:1 - R:43
15/6/2005 - 18:11u | Quote
als hier geen echte discussie gevoerd wordt over het wezen van links en rechts, is het een vrij zinloze topic denk ik.
daarom een aanzet:
links = progressief
rechts = conservatief
gaat dit nog op? of wat verstaan jullie onder links en rechts?
Fisheke 3.246
wzl-lid
Sinds 19/5/2004
T:3 - R:879
15/6/2005 - 19:40u | Quote
Hmm,
ik ga toch eerder voor de historische verdeling van links / rechts.
Namelijk het feit dat de liberalen, die tegen overheids-invloed zijn, aan de rechterkant van 't halfrond zaten.
En de socialisten, die eerder voor overheidsinmenging zijn, aan de linkerkant zitten.

Daarin zie ik dus ook het verschil.. Ge kunt nl. zowel progressief als conservatief socialistisch zijn, maar ook rechts-progressief, of rechts-conservatief.. Vanalles is mogelijk.. Daarmee da 't ook zo moeilijk is om u in een partij te vinden, omdat iedereen bij elke partij wel een puntje heeft waarmee ze niet akkoord zijn..
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
17/6/2005 - 20:53u | Quote
Smion schreef:
als hier geen echte discussie gevoerd wordt over het wezen van links en rechts, is het een vrij zinloze topic denk ik.
daarom een aanzet:
links = progressief
rechts = conservatief
gaat dit nog op? of wat verstaan jullie onder links en rechts?

had van het begin gevolgd dan zag hoe we tot deze discussie gekomen zijn : nl. de oorzaak wrm ge rects zijt en ni links
Adonf 1.501
wzl-lid
Sinds 15/5/2005
T:1 - R:37
17/6/2005 - 22:57u | Quote
Mijn persoonlijke visie: rechts is creëren, links is verdelen. Links komt op zijn ééntje nergens...

Links heeft meer succes naarmate het economisch slechter gaat, waardoor het nog slechter gaat. En als het economisch goed gaat (mbv een liberaal beleid) dan vind ik wel dat men links mag tolereren om de scherpen kanten van het liberalisme enigszins te compenseren.

Een feit blijft: des te linkser het beleid, des te trager de economische groei.

Lang leven rechts!
The Fabulous 3.29
Algemeen zeveraar
Sinds 2/12/2004
T:38 - R:3521
18/6/2005 - 22:10u | Quote
Adonf schreef:

Een feit blijft: des te linkser het beleid, des te trager de economische groei.

Lang leven rechts!


Des te linkser het beleid des te betere levens kwaliteit en een verdraagzamere maatschappij. daar draait het toch allemaal om
« vorige - 1 - .. - 5 - 6 - 7 - .. - 10 - volgende »
 
Bovenaan pagina