Firestarter
wzl-lid
Sinds 21/3/2004
T: 58
R: 149
|
22/6/2005 -
18:42u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autocar.co.uk//Car/Mercedes-Benz/S-Class/22655102811.jpg
 Bron: © http://www.autocar.co.uk//Car/Mercedes-Benz/S-Class/226551016410.jpg
 Bron: © http://www.autocar.co.uk//Car/Mercedes-Benz/S-Class/226551018540.jpg
 Bron: © http://www.autocar.co.uk//Car/Mercedes-Benz/S-Class/226551029430.jpg
 Bron: © http://www.autocar.co.uk//Car/Mercedes-Benz/S-Class/226551030460.jpg
 Bron: © http://www.autocar.co.uk//Car/Mercedes-Benz/S-Class/226551031570.jpg
|
DavkeG
Bugtester
Sinds 31/3/2004
T:20 -
R:428
|
22/6/2005 -
22:43u
| Quote
|
kvind den huidige mooier eigenlijk...die verouderd precies ni, ook al is hij zo lang op de markt.
|
sexy motherfucker
wzl-lid
Sinds 10/6/2005
T:1 -
R:101
|
22/6/2005 -
23:05u
| Quote
|
idd doet me echt sterk denken aan die oude s van 10 jaar terug ofzo , mercedes gaat er ni echt op vooruit....
|
JDRSuperstar
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 -
R:515
|
22/6/2005 -
23:18u
| Quote
|
ik vind m geslaagd, 't is iets sierlijker dan vroeger, kont = mooi
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
23/6/2005 -
12:18u
| Quote
|
njah
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
23/6/2005 -
14:46u
| Quote
|
die achterkant is bijzonder goed geslaagd vind'k
|
Heinz K
wzl-lid
Sinds 26/9/2004
T:5 -
R:593
|
23/6/2005 -
16:29u
| Quote
|
bwa k vind de huidige toch mooier eigelijk (en die standaard velgen zuigen een pak!)
|
HisRoyaldEUS
wzl-lid
Sinds 23/4/2004
T:1 -
R:760
|
24/6/2005 -
9:19u
| Quote
|
ik vind dat hij op foto 4 precies wat meeheeft van een audi A8... anyway, zowiezo practige voiture !
en zijn algemene lijn neigt wat naar jaguar precies !
Laatst aangepast door
HisRoyaldEUS
op 24/06/2005 9:20:25u
(1x aangepast)
|
Angus Young
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 -
R:244
|
28/6/2005 -
20:24u
| Quote
|
Ik vrees dat Mercedes hier een beetje de fout heeft gemaakt als BMW met de huidige 7-serie. Het ontwerp ziet er te modern uit en dat willen Mercedes S-klasse klanten volgens mij niet echt. De wielkasten die zo geaccentueerd worden zijn lelijk en de achterkant is in mijn ogen niet zo geslaagd. Het dashboard is voor de gemiddelde Mercedesklant ook te strak. Dan zou ik zelf op dit moment kiezen voor de gefacelifte BMW 7. Ziet er terug wat klassieker uit en het ongelukkige koffer is wat bijgewerkt. Bovendien biedt BMW een interessante instapversie aan, de 730i, voor 65.300 euro. En ik steek er mijn hand voor in het vuur dat de BMW leuker is om mee te rijden.
|
raico racer
wzl-lid
Sinds 12/6/2005
T:0 -
R:9
|
5/7/2005 -
12:54u
| Quote
|
die achterkant lijkt fel op van de maybag 57 en 62
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
11/7/2005 -
12:51u
| Quote
|
Angus Young schreef: En ik steek er mijn hand voor in het vuur dat de BMW leuker is om mee te rijden. WAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! yeah right! niet vergeten dat de 7 nu ook al enkele jaartjes meedraait + echt frequent zie je ze toch niet hé (en hier speelt de prijs geen rol, in dit segment), dat heeft zn redenen.....
on-topic: niet zeiken, de niewue S is wel een ferme bak - al die pseudo-kritische bullshit en het werd hoog tijd dat ze de bejaarde vorige versie gingen vervangen... nooit een mercedes gereden die zo snel verouderde (qua concept, niet qua kwaliteit hé )
Laatst aangepast door
O ccasion
op 11/07/2005 12:52:30u
(1x aangepast)
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
6/7/2006 -
18:56u
| Quote
|
Mercedes-Benz levert de V8-motor uit de GL 450 nu ook in de S-Klasse. Net als die GL heeft de S-Klasse (desgewenst) vierwielaandrijving.
De S 450 vult het gat tussen de 350 en 500. Het motorblok heeft een cilinderinhoud van 4,7 liter (en geen 4,5 zoals de typeaanduiding suggereert) en produceert een maximumvermogen van 340 pk. De sprint van stilstand naar 100 km/h kost de S 450 slechts 5,9 seconden. Zoals gebruikelijk zorgt de elektronica ervoor dat de versnelling ophoudt als de 250 km/h in zicht komt. Het verbruik? Elke 100 kilometer kost gemiddeld 11,2 liter benzine. Wie een S 450 wil, dient € 112.700 te overhandigen aan de Mercedes-dealer. Een uitvoering met langere wielbasis kost € 123.600. Nieuw is de mogelijkheid om vierwielaandrijving te bestellen op een S-Klasse. Een ‘korte’ S 450 4Matic kost € 117.900. Overigens is nu ook de S 500 verkrijgbaar met integrale aandrijving
|
cedric
wzl-lid
Sinds 15/10/2004
T:3 -
R:17
|
6/7/2006 -
22:06u
| Quote
|
vind er nix aan... en voor geld koop ik liever ne bmw.. veel sportiever
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
26/9/2006 -
22:16u
| Quote
|
Mercedes levert vanaf december ook de S 320 CDI met vierwielaandrijving, waarmee er samen met de S450 en de S500 4Matic drie integraal aangedreven S-klasses zijn. De S320 CDI met 4Matic vierwielaandrijving sprint dankzij de 235 pk en 540 Nm sterke V6 diesel in 7,6 seconden van 0 naar 100 en haalt een top van 245 km/u. Het gemiddeld verbruik bedraagt 8,8 liter per 100 kilometer. Het is de eerste S-klasse die over vierwielaandrijving beschikt in combinatie met een dieselmotor. Bij de S-klasse 4Matic gaat permanent 45 procent van de aandrijfkracht naar de voorwielen en 55 procent naar de achterwielen. De S320 CDI 4Matic debuteert in Parijs in de schaduw van de CL 63 AMG en de AMG SLR 722 Edition. De eerste komt pas medio 2007 naar Nederland, de speciale SLR is direct na de Salon van Parijs in Nederland verkrijgbaar.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/caaf632101cb2fa8f0939b5401be7494.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/7541f3f036203750e3d4fdc3b16352c6.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
17/10/2006 -
12:41u
| Quote
|
Met de Mercedes S 600 Guard brengt Mercedes een gepantserde S-klasse op de markt. De S 600 Guard is volledig bepantserd en biedt daarmee bescherming tegen kogels en explosieven. Om snel uit een gevaarlijke situatie te kunnen ontsnappen zorgt een bi-turbo V12 voor de aandrijving. Mercedes heeft al meer dan 80 jaar ervaring op het gebied van gepantserde auto´s. Deze nieuwe S 600 Guard is het topmodel van de S-klasse range en tevens de nieuwste aanwinst in de Guard-serie die verder ook uit een E-klasse en G-klasse bestaat. Het grote voordeel van het ontwikkelen van dit model in eigen huis is dat Mercedes de auto in het productieproces al kan bepantseren. De meeste gepantserde auto´s worden achteraf gestript en voorzien van kogelvrij materiaal. Mercedes integreert dit proces in de productielijn en hierdoor kan men op plekken komen waar achteraf niet meer bij te komen is.
Kogelvrij Om de veiligheid van de inzittenden te kunnen garanderen is de auto voorzien van kogelvrij staal en glas. De ramen zijn vele malen dikker dan gemiddeld en bieden dan ook bescherming tegen kogels en granaatscherven. Datzelfde geldt voor de carrosserie van de auto. Tevens werd de brandstoftank van speciaal materiaal gemaakt. Om te voorkomen dat de banden worden lek geschoten monteert Mercedes special PAX-banden van Michelin. Maar bij alleen bepantsering van de auto heeft Mercedes het niet gelaten. Er zijn meer maatregelen getroffen om de inzittenden te beschermen. Zo is er een intern ventilatiesysteem gemonteerd. Wanneer sensoren buiten de auto detecteren dat er (giftige) gassen vrij komen wordt de climate control afgesloten en komt er geen lucht meer van buiten. Een compressor in de auto zorgt dan voor aanvoer van frisse lucht. Wanneer de auto ondanks alle maatregelen toch vlam begint te vatten is er een blussyteem dat het vuur automatisch kan doven. Optioneel levert Mercedes een paniek alarm. Dit kan worden geactiveerd van in de auto en geeft met akoustische en visuele signalen aan dat er gevaar dreigt. Via een intercom kunnen de inzittenden communiceren met eventuele criminelen buiten de auto. Tot slot behoren een camera-systeem, gordijntjes voor de zijruiten en verwarmbare ramen tot de mogelijkheden. Uiteraard kan Mercedes naar wens diverse andere maatregelen treffen.
Bi-turbo V12 Voor de aandrijving van de S 600 Guard zorgt een V12 benzinemotor voorzien van een dubbele turbo. De motor is goed voor een vermogen van 517 pk en een koppel van 830 Nm. Dat is wel nodig ook want de S 600 Guard is maar liefst 1.400 kg zwaarder dan een gewone S 600. Daarmee komt het totaal gewicht op bijna 3.500 kg.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61016172337106_mb.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61016172339106_mb.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61016172340118_mb.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
10/9/2007 -
9:49u
| Quote
|
Mercedes presenteert de S 300 Bluetec Hybrid. Deze bijzondere S-klasse maakt gebruik van een combinatie van hybride- en Bluetec-techniek. Daarmee is deze S 300 de schoonste en zuinigste S-klasse die leverbaar is. In deze S 300 Bluetec Hybrid koppelt Mercedes haar Bluetec-technolgie aan een elektromotor. Dat resulteert in een vermogen van 224 pk en een maximaal koppel van 560 Nm. En dat alles uit een blok met een inhoud van slechts 2,2 liter. Ongekend klein van formaat voor de S-klasse. Het brandstofverbruik bedraagt 5,4 liter op 100 kilometer en qua uitstoot voldoet de S 300 al aan de EU6-normering met een CO2-uitstoot van 142 gram per kilometer.
Bluetec-offensief op komst Na een succesvolle marktintroductie van de E 320 Bluetec in de Verenigde Staten komt er een vergelijkbaar model in Europa leverbaar. Op de IAA presenteert de fabrikant namelijk de E 300 Bluetec. Volgend jaar volgen nog meer Bluetec-varianten van de R, ML en GL-klasse.  Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7971753936_MercedesS3.jpg
|
Cemetery Polka Clyde
wzl-lid
Sinds 22/8/2007
T:1 -
R:20
|
10/9/2007 -
16:27u
| Quote
|
top, die laatste!
|