NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Ford Iosis & Iosis X
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
2/9/2005 - 16:38u | Quote
http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s2b.jpg
Bron: © http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s2b.jpg


Ford wil van z'n saaie imago af en zal daarom in de toekomst opvallend vormgegeven producten lanceren. De Ford SAV concept die in Genève voorgesteld werd, evolueerde al in die richting, maar in Frankfurt gaat Ford of Europe nog een stap verder. De expressieve nieuwe designtaal van de iosis drukt "energie in beweging" uit. Het studiemodel illustreert ook meteen de mogelijkheid om éénzelfde platform totaal verschillende modellen te ontwikkelen. Deze vierzitter maakt grotendeels gebruik van dezelfde onderdelen als de SAV. De designtaal krijgt gespierde vlakke en strakke dynamische lijnen en sterke schouders. De scherp getekende wielkastlippen, een vertrouwd designkenmerk van Ford sinds hun eerste introductie op de Ford Focus, dragen verder bij tot de atletische, gesculpteerde vormen. De vormen zijn afgewerkt met duidelijk herkenbare grafische elementen; de vorm van de koplampen en achterste lichtunits en de trapeziumvormige luchtinlaat onder de voorbumper. De lichtunits zijn voorzien van een cirkelvormige LED voor de dimlichten. De koplampen bestaan uit tien LEDs, die bij activering als een reeks lasers tevoorschijn schuiven uit fijne buisjes.

De toegang tot het interieur wordt verzekerd door tegengesteld openende portieren die uitgevoerd zijn in koolstof. Dankzij een complex scharnierstel en hydraulische zuigers draaien de deuren zowel naar buiten als naar boven. Om de toegankelijkheid te optimaliseren liet Ford de B-stijl achterwege. Het dashboard loopt in een golvende lijn om de voorste inzittenden. Het stuurwiel is vervaardigd uit massief aluminium, met contrasterende grepen in oranjekleurig leder en een metaalgrijs lederen airbagdeksel. De versnellingspook is van het sequentële type en geïnspireerd op die van de Focus World Rally Car. In het instrumentenbord zijn een reeks analoge instrumenten ondergebracht. Die worden aangevuld met een LCD-display dat informatie van het navigatiesysteem of beelden van drie achterwaarts gerichte camera's kan weergeven.

Voor een technologische, maar toch rijke indruk combineert Ford moderne materialen als aluminium en rubber, met hoogwaardig leder. De vier individuele zetels kregen een opvallend skeletframe. Ertussen loopt een middenconsole in de vorm van het hangbrug. Neopreen wordt uitgebreid gebruikt in de interieurafwerking in drie kleuren: 'dark charcoal', 'oxygen' ? een soort metaalgrijs ? en fel 'technical orange'. Op de vloer zijn de tapijten vervangen door een ruw weefpatroon met zilverkleurige details. In het centrale deel van de boordplank van de iosis zijn twee aansluitpoorten voor memory sticks. Die vervangen de conventionele sleutel en dienen meteen om er persoonlijke voorkeuren in op te slaan. Zo wordt de rijhouding, de schermconfiguratie en de audio-configuratie automatisch aangepast. Ford gebruikt elektroluminiscente folie om het opvallende verlichtingspatroon in de deuren en het plafond te creëren. Dat zorgt voor een harmonieus licht en is gemakkelijk te verwerken.

http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s1b.jpg
Bron: © http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s1b.jpg

http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s3b.jpg
Bron: © http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s3b.jpg

http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s4b.jpg
Bron: © http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s4b.jpg

http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s5b.jpg
Bron: © http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-s5b.jpg

http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-6.jpg
Bron: © http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag247/ford-iosis-6.jpg

http://www.leblogauto.com/images/ioio_2.jpg
Bron: © http://www.leblogauto.com/images/ioio_2.jpg

http://www.dancewithshadows.com/auto/images/ford-iosis-1.jpg
Bron: © http://www.dancewithshadows.com/auto/images/ford-iosis-1.jpg

http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Ford-Iosis-Concept-Drawing-Door-1280x960.jpg
Bron: © http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Ford-Iosis-Concept-Drawing-Door-1280x960.jpg
Omaha 3.468
wzl-lid
Sinds 1/3/2005
T:0 - R:58
2/9/2005 - 18:58u | Quote
vanuit sommige ooghoeken heeft ie wel wat weg van de DB9
Goregasm 3.061
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T:76 - R:670
2/9/2005 - 22:06u | Quote
²

vette kar
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
3/9/2005 - 0:55u | Quote
Mooie auto, maar ik had liever wat close ups gezien, ge ziet geen enkele foto van vanvoor en van vanachter van dichtbij
daboykefke 2.516
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 - R:4529
3/9/2005 - 19:42u | Quote
schonen bak, vanbinnen trekt hij wel op geen kloten
FlibaBoink 3.434
wzl-lid
Sinds 24/1/2005
T:15 - R:9893
4/9/2005 - 13:31u | Quote
i'd take it
Randall 3.443
wzl-lid
Sinds 12/4/2005
T:17 - R:769
4/9/2005 - 21:14u | Quote
Prachtig, zalig vleugeldeuren
alleen die putjes in de neus vanonder nie zo heel denderend en interieur is er wa over...
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
28/9/2006 - 13:32u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/3/7c8af4955629c715365accc642eb4ec3.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/7c8af4955629c715365accc642eb4ec3.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/99c6a46b665beb596404e5090b398a54.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/99c6a46b665beb596404e5090b398a54.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3/b3f24777686374038a4b0caf2331e113.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/b3f24777686374038a4b0caf2331e113.jpg


De Ford Iosis X concept is nu eens niet een voorbode voor een productiemodel. Ford wil er alleen mee laten zien wat er mogelijk is met de nieuwe ‘Kinetic’-ontwerplijn.

Ford heeft de ‘New Edge’-styling al een tijdje geleden naast zich neergelegd. Daarvoor is de ‘Kinetic’-stijl voor in de plaats gekomen. Ford laat met de Iosis X, een studiemodel dat op de autosalon van Parijs is onthuld, zien wat er met die stijl allemaal mogelijk is. De naam Iosis is een verwijzing naar de concept car die eerder dit jaar is onthuld en model stond voor de nieuwe Mondeo. De letter X is een symbool voor de vele mogelijkheden die deze crossover heeft.
“We wilden weten wat er met het ‘Kinetic’-design gebeurt als je het gebruikt bij een auto die hoog op de poten staat,” aldus de Europese ontwerpchef Stefan Lamm. “Het is een crossover geworden met het formaat van een auto in het C-segment.”
Opvallend aan de Iosis X is het prominente onderstuk van de grille. ”Dat wordt een element dat we bij veel Fords terug gaan zien,” aldus Lamm. De overhang aan de voorzijde en de vorm van de koplampen zijn ontworpen rondom de regels over voetgangersveiligheid. Verder zijn er naar achteren openslaande achterportieren en ontbreekt een B-stijl. Dat is niet alleen om een gemakkelijke instap te garanderen, maar ook om een goede blik op het interieur van de showauto mogelijk te maken.

http://www.autoweek.nl/images/800/9/a7cee930eb20efd3c77d5706392889c9.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/a7cee930eb20efd3c77d5706392889c9.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/8d96f20475df99f0ba18c9aef6bdd2ed.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/8d96f20475df99f0ba18c9aef6bdd2ed.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3/6818a0afef7a69882c3fb5957bf2d573.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/6818a0afef7a69882c3fb5957bf2d573.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/1be2c0b75ec6932ce4ff1edb33e60d1d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/1be2c0b75ec6932ce4ff1edb33e60d1d.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/f714ef23049bd6643ebbdeedc7c8d40a.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/f714ef23049bd6643ebbdeedc7c8d40a.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/50a786b07682f6222fca9300732738d8.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/50a786b07682f6222fca9300732738d8.jpg
 
Bovenaan pagina