Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
20/9/2005 -
2:16u
| Quote
|
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/1.jpg
Opel presenteert een nieuwe concept car; de Antara GTC (Gran Turismo Crossover). De stijlstudie beschikt over een driedeurskoetswerk dat 4,53m lang, 1,97m breed en 1,64m hoog is. De sportieve lijnen worden geaccentueerd door opvallende LED-koplampen die tot ver op de flanken doorlopen. In profiel dragen de frameloze ruiten tot het coupe-achtige silhouet bij. Die kunnen overigens volledig in de carrosserie wegzakken. Dankzij de typische merkvouw die het midden van de motorkap siert en de typerende vormgeving van de grille, is het model meteen als een Opel herkenbaar. Het interieur is flexibel en bevat twee volledig wegklapbare achterzetels. De verkregen laadvloer is uiteraard geheel vlak. De voorzetels zijn verankerd op monorails, waardoor ze de indruk geven te zweven. Een EasyEntry-systeem zorgt ervoor dat ze met één druk op de knop tot tegen het dashboard schuiven. De passagiers achteraan kunnen op die manier makkelijk plaatsnemen. De kofferklep heeft een pantograafvormig scharnier waardoor ze naar boven en naar voor draait wanneer ze wordt geopend. Zo hoeft de persoon die de koffer inlaadt geen stap naar achter te doen, wat resulteert in een erg gemakkelijke toegang tot de kofferruimte. Tussen de voorwielen van de Antara ligt een 1.9CDTI viercilinder dieselmotor. Die werd voor de gelegenheid niet van één, maar van twee turbo's voorzien en levert 212pk en 400Nm koppel vanaf 1.400t/min. De krachtbron kreeg een partikelfilter in de uitlaatlijn wordt gekoppeld aan een zestrapsautomaat. Volgens berekeningen zou het model 210km/u snel zijn en naar 100 accelereren in ongeveer 8 seconden.  Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/0003219e.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321aa.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321b4.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321ee.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321f2.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321f5.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204494.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204912.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204915.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204916.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204919.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/205219.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/205222.jpg
|
original
wzl-lid
Sinds 27/9/2004
T:3 -
R:467
|
20/9/2005 -
15:48u
| Quote
|
de Aliens zijn geland
|
Goregasm
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T:76 -
R:670
|
20/9/2005 -
18:09u
| Quote
|
neen
|
replix
wzl-lid
Sinds 9/6/2004
T:16 -
R:140
|
20/9/2005 -
21:56u
| Quote
|
Van iets lelijk gesproken...
|
Wimm
wzl-lid
Sinds 15/9/2003
T:4 -
R:94
|
21/9/2005 -
20:18u
| Quote
|
serieus ferme bak vinnek dat
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
5/1/2006 -
19:32u
| Quote
|
Enkele spyfoto's
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612165117145_Opel-Antar.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612165123179_Opel-Antar.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61216512885_Opel-Antar.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612165134175_Opel-Antar.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 5/01/2006 19:33:19u
(1x aangepast)
|
granensapje
wzl-lid
Sinds 2/1/2006
T:11 -
R:71
|
5/1/2006 -
22:23u
| Quote
|
Doet mij een beetje denken aan de volkswagn touareg vooral op de 3de laatste foto en alhoewel ik niet egt een liefhebbber ben van die personenwagens op hoge poten vind ik deze wel geslaagd
|
Omaha
wzl-lid
Sinds 1/3/2005
T:0 -
R:58
|
7/1/2006 -
16:38u
| Quote
|
Ik vind hem wel geslaagd. De spyfoto's komen weliswaar niet echt overeen met de foto's die in de eerste post staan.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
7/1/2006 -
19:03u
| Quote
|
omdat de eerste foto's van de concept-versie zijn
de spyfoto's zijn van de gecommercialiseerde versie
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
10/5/2006 -
13:08u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/688b7d04cb95aa18f0f1b33130306781.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/d1868a6bcdc9d753917eec57e7c125e0.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/dabebb107e5a060d60378cbbf3554396.jpg
Opel zet begin volgend jaar de Antara in de showrooms. De nieuwe SUV volgt op de Antara GTC Concept Car van eind vorig jaar. Het productiemodel leunt sterk op de Captiva, de nieuwe SUV van zustermerk Chevrolet. De Opel Antara beleeft zijn publieksdebuut op de Autosalon van Parijs die van 30 september tot 15 oktober wordt gehouden. De Antara is 4,57 meter lang, 1,85 meter breed en 1,70 meter hoog. In tegenstelling tot de zevenpersoons Chevrolet Captiva, is de Antara een vijfzitter. De Antara wordt leverbaar met de 224 pk sterke 3,2-liter V6 die is gekoppeld aan een vijftraps automaat. Verder is er een 2,4-liter viercilinder benzinemotor met 141 pk en een 150 pk sterke 2,0-liter diesel. Opel hoopt met de Antara een graantje te kunnen meepikken van het almaar groeiende marktaandeel van SUV’s en crossovers. Sinds 1998 is dat in Europa verdubbeld van drie tot zes procent. De Antara valt in de klasse van onder meer de Toyota RAV4, Hyundai Santa Fe en de Land Rover Freelander.
Laatst aangepast door
Draco
op 10/05/2006 13:08:49u
(1x aangepast)
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
22/8/2006 -
17:19u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/2e23df01b41ae4ba12d85180d595a735.jpg
De Opel Antara staat pas in februari van het volgende jaar in de showrooms. De importeur weet inmiddels al wel wat hij gaat kosten. De prijslijst van de Opel Antara begint met 31.995 euro voor de 2,4-liter Essentia met 140 pk. Standaard is die onder meer voorzien van vierwielaandrijving en ESP, airco een audiosysteem met MP3-speler mistlampen een dakrails. De Enjoy staat een stapje hoger op de ladder. Met dit uitrustingsniveau is opnieuw de 2,4-liter leverbaar. Dit keer voor een prijs van 33.995 euro. Ook is er de 2,0-liter CDTi diesel met 150 pk voor 39.165 euro. Op de Enjoy is naast de standaarduitrusting ook nog een Comfort-pakket leverbaar. De Cosmo is het meest luxe uitrustingsniveau. De 3,2-liter V6 benzinemotor met 227 pk is de enig leverbare dieselmotor. Standaard is die gekoppeld aan een vijftraps automaat. Hij kost 43.995 euro. Verder is er opnieuw de 150 pk diesel die als Cosmo met een handgeschakelde vijfbak 42.165 euro kost en met een vijftraps automaat 44.065 euro is. Op de Cosmo is ook nog het zogeheten premium-pakket leverbaar dat onder meer xenon-verlichting en lederen bekleding omvat. (prijzen nl!!)
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/a2c2200f17bb22b10e7787bd339ce70f.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/260e7af64bc67781b6917c4c3baaad34.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/6945cd06bf0fce38411e51573c6f872d.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 22/08/2006 17:20:09u
(1x aangepast)
|
BUNO
wzl-lid
Sinds 22/12/2004
T:4 -
R:55
|
24/8/2006 -
23:33u
| Quote
|
Achterlichten gepikt van renault
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
4/10/2006 -
19:36u
| Quote
|
Na de Corsa presenteert Opel nu ook het Flex-Fix systeem op de Antara. De geïntegreerde fietsendrager is een innovatieve uitvinding van Opel die het mogelijk maakt om de fietsendrager in de bumper op te bergen. Op de Autosalon van Genève presenteerde Opel in 2004 de conceptcar Trixx. De auto leek op het eerste gezicht puur een conceptcar maar Opel heeft de innovatieve fietsendrager van de Trixx doorontwikkeld tot serieproductie. Op de Corsa debuteerde de Flex-Fix fietsendrager en Opel gaat het systeem vanaf begin 2007 ook leveren op de Antara.
Opgeborgen in de achterbumper De werking is heel simpel. De fietsendrager kan in een paar delen worden opgevouwen en vervolgens in de achterbumper worden geschoven. Met plaats voor 2 fietsen en een maximum van 40 kilogram voldoet de fietsendrager aan de eisen die ook aan andere fietsendragers worden gesteld. Het mooie en unieke van dit systeem is dat je het kunt opbergen zonder dat het ten koste gaat van je bagageruimte. Bovendien is er geen trekhaak noodzakelijk en hoeft het systeem niet elke keer op de auto bevestigd te worden. Opgeruimd staat netjes!
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61041626994_antara.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6104162611134_antara.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/610416261241_antara.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
27/10/2006 -
19:02u
| Quote
|
Met de Antara probeert Opel voet aan de grond te krijgen in de klasse van de midsize SUV’s, die nu door de Koreaanse modellen wordt gedomineerd. Het Duitse merk deelt een groot deel van zijn techniek met de Captiva van concerngenoot Chevrolet. Is het een echte Opel of gewoon een schaamteloze kopie van de Captiva? De Antara is de eerste SUV van Opel. Het is verleidelijk om de Antara een Chevrolet in Opel-jas te noemen, maar dat is wat te kort door de bocht. Opel heeft namelijk zijn best gedaan om de SUV een eigen gezicht te geven. Het interieur is speciaal voor de Antara ontworpen en bevat hendels en knoppen die we ook kennen uit bijvoorbeeld de Vectra en Astra. De auto is een echte wereldburger: hij rolt in Zuid-Korea van de band naast de Captiva. Dat uit zich ook in de stoelen: niet Duits-hard, maar lekker comfortabel. Ook het weggedrag van de Antara is heel behoorlijk. De Opel Antara komt met drie motoren: een 2,4-liter viercilinder, een 3,2-liter V6 en 2,0-liter CDTI dieselmotor. Prijzen starten bij 31.995 euro voor een 2,4-liter benzinemotor. Dieselen kan vanaf 38.895 euro.
(prijzen nl)
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/f2f88f6c6b4892187d2b20b2cb991a9a.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/74b1f617d6fc720276bf84f3c380e4c3.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/1f8c13de9c1118a1849b2614d8313293.jpg
|