NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Opel Antara Gran Turismo Crossover
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
20/9/2005 - 2:16u | Quote
http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/1.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/1.jpg


Opel presenteert een nieuwe concept car; de Antara GTC (Gran Turismo Crossover). De stijlstudie beschikt over een driedeurskoetswerk dat 4,53m lang, 1,97m breed en 1,64m hoog is. De sportieve lijnen worden geaccentueerd door opvallende LED-koplampen die tot ver op de flanken doorlopen. In profiel dragen de frameloze ruiten tot het coupe-achtige silhouet bij. Die kunnen overigens volledig in de carrosserie wegzakken. Dankzij de typische merkvouw die het midden van de motorkap siert en de typerende vormgeving van de grille, is het model meteen als een Opel herkenbaar.

Het interieur is flexibel en bevat twee volledig wegklapbare achterzetels. De verkregen laadvloer is uiteraard geheel vlak. De voorzetels zijn verankerd op monorails, waardoor ze de indruk geven te zweven. Een EasyEntry-systeem zorgt ervoor dat ze met één druk op de knop tot tegen het dashboard schuiven. De passagiers achteraan kunnen op die manier makkelijk plaatsnemen. De kofferklep heeft een pantograafvormig scharnier waardoor ze naar boven en naar voor draait wanneer ze wordt geopend. Zo hoeft de persoon die de koffer inlaadt geen stap naar achter te doen, wat resulteert in een erg gemakkelijke toegang tot de kofferruimte.

Tussen de voorwielen van de Antara ligt een 1.9CDTI viercilinder dieselmotor. Die werd voor de gelegenheid niet van één, maar van twee turbo's voorzien en levert 212pk en 400Nm koppel vanaf 1.400t/min. De krachtbron kreeg een partikelfilter in de uitlaatlijn wordt gekoppeld aan een zestrapsautomaat. Volgens berekeningen zou het model 210km/u snel zijn en naar 100 accelereren in ongeveer 8 seconden.
http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/0003219e.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/0003219e.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321aa.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321aa.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321b4.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321b4.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321ee.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321ee.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321f2.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321f2.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321f5.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/000321f5.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204494.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204494.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204912.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204912.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204915.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204915.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204916.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204916.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204919.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/204919.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/205219.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/205219.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/205222.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel130905/205222.jpg
original 3.146
wzl-lid
Sinds 27/9/2004
T:3 - R:467
20/9/2005 - 15:48u | Quote
de Aliens zijn geland
Goregasm 3.061
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T:76 - R:670
20/9/2005 - 18:09u | Quote
neen
replix 4.03
wzl-lid
Sinds 9/6/2004
T:16 - R:140
20/9/2005 - 21:56u | Quote
Van iets lelijk gesproken...
Wimm 3.849
wzl-lid
Sinds 15/9/2003
T:4 - R:94
21/9/2005 - 20:18u | Quote
serieus ferme bak vinnek dat
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
5/1/2006 - 19:32u | Quote
Enkele spyfoto's


http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612165117145_Opel-Antar.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612165117145_Opel-Antar.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612165123179_Opel-Antar.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612165123179_Opel-Antar.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61216512885_Opel-Antar.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61216512885_Opel-Antar.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612165134175_Opel-Antar.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612165134175_Opel-Antar.jpg


Laatst aangepast door Draco op 5/01/2006 19:33:19u (1x aangepast)
granensapje 2.319
wzl-lid
Sinds 2/1/2006
T:11 - R:71
5/1/2006 - 22:23u | Quote
Doet mij een beetje denken aan de volkswagn touareg vooral op de 3de laatste foto
en alhoewel ik niet egt een liefhebbber ben van die personenwagens op hoge poten vind ik deze wel geslaagd
Omaha 3.468
wzl-lid
Sinds 1/3/2005
T:0 - R:58
7/1/2006 - 16:38u | Quote
Ik vind hem wel geslaagd. De spyfoto's komen weliswaar niet echt overeen met de foto's die in de eerste post staan.
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
7/1/2006 - 19:03u | Quote
omdat de eerste foto's van de concept-versie zijn

de spyfoto's zijn van de gecommercialiseerde versie
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
10/5/2006 - 13:08u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/1/688b7d04cb95aa18f0f1b33130306781.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/688b7d04cb95aa18f0f1b33130306781.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/0/d1868a6bcdc9d753917eec57e7c125e0.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/d1868a6bcdc9d753917eec57e7c125e0.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/dabebb107e5a060d60378cbbf3554396.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/dabebb107e5a060d60378cbbf3554396.jpg



Opel zet begin volgend jaar de Antara in de showrooms. De nieuwe SUV volgt op de Antara GTC Concept Car van eind vorig jaar. Het productiemodel leunt sterk op de Captiva, de nieuwe SUV van zustermerk Chevrolet.

De Opel Antara beleeft zijn publieksdebuut op de Autosalon van Parijs die van 30 september tot 15 oktober wordt gehouden. De Antara is 4,57 meter lang, 1,85 meter breed en 1,70 meter hoog. In tegenstelling tot de zevenpersoons Chevrolet Captiva, is de Antara een vijfzitter.
De Antara wordt leverbaar met de 224 pk sterke 3,2-liter V6 die is gekoppeld aan een vijftraps automaat. Verder is er een 2,4-liter viercilinder benzinemotor met 141 pk en een 150 pk sterke 2,0-liter diesel.
Opel hoopt met de Antara een graantje te kunnen meepikken van het almaar groeiende marktaandeel van SUV’s en crossovers. Sinds 1998 is dat in Europa verdubbeld van drie tot zes procent. De Antara valt in de klasse van onder meer de Toyota RAV4, Hyundai Santa Fe en de Land Rover Freelander.

Laatst aangepast door Draco op 10/05/2006 13:08:49u (1x aangepast)
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
22/8/2006 - 17:19u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/5/2e23df01b41ae4ba12d85180d595a735.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/2e23df01b41ae4ba12d85180d595a735.jpg


De Opel Antara staat pas in februari van het volgende jaar in de showrooms. De importeur weet inmiddels al wel wat hij gaat kosten.

De prijslijst van de Opel Antara begint met 31.995 euro voor de 2,4-liter Essentia met 140 pk. Standaard is die onder meer voorzien van vierwielaandrijving en ESP, airco een audiosysteem met MP3-speler mistlampen een dakrails. De Enjoy staat een stapje hoger op de ladder. Met dit uitrustingsniveau is opnieuw de 2,4-liter leverbaar. Dit keer voor een prijs van 33.995 euro. Ook is er de 2,0-liter CDTi diesel met 150 pk voor 39.165 euro. Op de Enjoy is naast de standaarduitrusting ook nog een Comfort-pakket leverbaar.
De Cosmo is het meest luxe uitrustingsniveau. De 3,2-liter V6 benzinemotor met 227 pk is de enig leverbare dieselmotor. Standaard is die gekoppeld aan een vijftraps automaat. Hij kost 43.995 euro. Verder is er opnieuw de 150 pk diesel die als Cosmo met een handgeschakelde vijfbak 42.165 euro kost en met een vijftraps automaat 44.065 euro is. Op de Cosmo is ook nog het zogeheten premium-pakket leverbaar dat onder meer xenon-verlichting en lederen bekleding omvat. (prijzen nl!!)

http://www.autoweek.nl/images/800/f/a2c2200f17bb22b10e7787bd339ce70f.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/a2c2200f17bb22b10e7787bd339ce70f.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/260e7af64bc67781b6917c4c3baaad34.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/260e7af64bc67781b6917c4c3baaad34.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/6945cd06bf0fce38411e51573c6f872d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/6945cd06bf0fce38411e51573c6f872d.jpg


Laatst aangepast door Draco op 22/08/2006 17:20:09u (1x aangepast)
BUNO 1.667
wzl-lid
Sinds 22/12/2004
T:4 - R:55
24/8/2006 - 23:33u | Quote
Achterlichten gepikt van renault
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
4/10/2006 - 19:36u | Quote
Na de Corsa presenteert Opel nu ook het Flex-Fix systeem op de Antara. De geïntegreerde fietsendrager is een innovatieve uitvinding van Opel die het mogelijk maakt om de fietsendrager in de bumper op te bergen.

Op de Autosalon van Genève presenteerde Opel in 2004 de conceptcar Trixx. De auto leek op het eerste gezicht puur een conceptcar maar Opel heeft de innovatieve fietsendrager van de Trixx doorontwikkeld tot serieproductie. Op de Corsa debuteerde de Flex-Fix fietsendrager en Opel gaat het systeem vanaf begin 2007 ook leveren op de Antara.

Opgeborgen in de achterbumper
De werking is heel simpel. De fietsendrager kan in een paar delen worden opgevouwen en vervolgens in de achterbumper worden geschoven. Met plaats voor 2 fietsen en een maximum van 40 kilogram voldoet de fietsendrager aan de eisen die ook aan andere fietsendragers worden gesteld. Het mooie en unieke van dit systeem is dat je het kunt opbergen zonder dat het ten koste gaat van je bagageruimte. Bovendien is er geen trekhaak noodzakelijk en hoeft het systeem niet elke keer op de auto bevestigd te worden. Opgeruimd staat netjes!

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61041626994_antara.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61041626994_antara.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6104162611134_antara.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6104162611134_antara.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/610416261241_antara.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/610416261241_antara.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
27/10/2006 - 19:02u | Quote
Met de Antara probeert Opel voet aan de grond te krijgen in de klasse van de midsize SUV’s, die nu door de Koreaanse modellen wordt gedomineerd. Het Duitse merk deelt een groot deel van zijn techniek met de Captiva van concerngenoot Chevrolet. Is het een echte Opel of gewoon een schaamteloze kopie van de Captiva?

De Antara is de eerste SUV van Opel. Het is verleidelijk om de Antara een Chevrolet in Opel-jas te noemen, maar dat is wat te kort door de bocht. Opel heeft namelijk zijn best gedaan om de SUV een eigen gezicht te geven.
Het interieur is speciaal voor de Antara ontworpen en bevat hendels en knoppen die we ook kennen uit bijvoorbeeld de Vectra en Astra. De auto is een echte wereldburger: hij rolt in Zuid-Korea van de band naast de Captiva. Dat uit zich ook in de stoelen: niet Duits-hard, maar lekker comfortabel. Ook het weggedrag van de Antara is heel behoorlijk.
De Opel Antara komt met drie motoren: een 2,4-liter viercilinder, een 3,2-liter V6 en 2,0-liter CDTI dieselmotor. Prijzen starten bij 31.995 euro voor een 2,4-liter benzinemotor. Dieselen kan vanaf 38.895 euro.

(prijzen nl)

http://www.autoweek.nl/images/800/a/f2f88f6c6b4892187d2b20b2cb991a9a.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/f2f88f6c6b4892187d2b20b2cb991a9a.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3/74b1f617d6fc720276bf84f3c380e4c3.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/74b1f617d6fc720276bf84f3c380e4c3.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3/1f8c13de9c1118a1849b2614d8313293.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/1f8c13de9c1118a1849b2614d8313293.jpg
 
Bovenaan pagina