Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
20/9/2005 -
2:23u
| Quote
|
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/volkswagen120905/DB2005AU01729_Small.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/volkswagen120905/3.jpg
Het is pas achttien maanden geleden dat Volkswagen met de Concept C studie (gepresenteerd op het Autosalon van Genève in 2004) de richting aangaf voor wat de opvolger van de Golf Cabrio moest worden. Vandaag werd op het Autosalon van Frankfurt het doek over de EOS -naar de Griekse Godin voor het ochtendgloren- gelicht. Zoals de trend dicteert en onder meer Peugeot, Renault en Opel binnen het segment al voordeden, kreeg de nieuwste VW cabrio geen stoffen dak, maar een metalen wegklapdak. Dat vouwt in drie delen (om de twee passagiers achteraan niet te veel van hun vrijheden te beroven) en verdwijnt in 25 tellen onder de afdekplaat. Het dynamisch getekende koetswerk meet 1,79m in de breedte, is 4,41m lang en 1,44m hoog. De Europese marktintroductie van de Eos is gepland voor het voorjaar van 2006. Volgens VW komt het model tussen het C1- (dat van de Golf) en het C2-segment (Passat) in te liggen. De aandrijflijn en bodemplaat zouden afkomstig zijn van de Passat, maar dat zijn op hun beurt evoluties van die van de Golf. Er komen vier benzinemotoren. Die zullen 115, 150, 200 en 250pk sterk zijn. De dieselliefhebbers krijgen de keuze uit drie oliestokers; viercilinders met een vermogen van 140 en 170pk en een 250pk sterke zescilinder. Het interieur is specifiek voor de Eos ontworpen. Het koffervolume bedraagt in open toestand 205l. Met het dak in gesloten toestand wordt dat 380l. De sluiting van de kofferklep is steeds elektrisch en er is een doorlaadmogelijkheid. De veiligheidsuitrusting omvat ESP, frontale plofkussens, hoofd- en thoraxairbags en een overrolprotectie die zichzelf in een kwart seconde activeert.  Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/volkswagen120905/DB2005AU01716_Small.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/volkswagen120905/DB2005AU01717_Small.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/volkswagen120905/DB2005AU01718_Small.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/volkswagen120905/DB2005AU01719_Small.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/volkswagen120905/DB2005AU01734_Small.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/volkswagen120905/DB2005AU01764_Small.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/volkswagen120905/DB2005AU01721_Small.jpg
|
original
wzl-lid
Sinds 27/9/2004
T:3 -
R:467
|
20/9/2005 -
13:00u
| Quote
|
chique dinges!
|
Omaha
wzl-lid
Sinds 1/3/2005
T:0 -
R:58
|
20/9/2005 -
13:51u
| Quote
|
ziet er leuk uit vrijdag em in het echt zien
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
20/9/2005 -
14:03u
| Quote
|
de Concept C binnen een jaar of 2 is ie van mij
|
Angus Young
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 -
R:244
|
21/9/2005 -
17:23u
| Quote
|
Ik kan er nie aan doen, maar ik vind dat die er zo saai uitziet hé...
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
22/9/2005 -
12:30u
| Quote
|
gegarandeerde hit!
komt ook uit in 3.2... Dus over 3 jaar is dit mijn volgende...
|
smis
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 -
R:1359
|
22/9/2005 -
17:55u
| Quote
|
zijn motorkap staat te plat tegenover zijn voorruit, en voor de rest vinnek het niet echt een speciale wagen in uiterlijk, volkswagen had beter mogen kunnen
Laatst aangepast door
smis
op 22/09/2005 17:55:55u
(1x aangepast)
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
23/5/2006 -
12:26u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/5ab1b2edb4833585781ddac9719b5199.jpg
In 25 seconden transformeert de opvolger van de Volkswagen Golf Cabriolet zich van coupé naar cabrio. Hij heeft de naam Eos gekregen, vernoemd naar de Griekse godin van de dageraad. Volkswagen heeft van de Eos een echte vierzitter gemaakt. Tenminste: in open toestand zijn vier personen geen probleem. In dichte toestand komen de achterinzittenden chronisch hoofdruimte tekort. De Eos krijgt niet de aanduiding Golf mee omdat de auto’s weliswaar dezelfde bodem gebruiken maar verder van elkaar verschillen. De wielbasis is gelijk maar de Eos is langer en breder. Wat betreft formaat valt hij tussen de Golf en de Passat in. De nieuwe coupécabriolet leent de achterwielophanging van de Passat. De voorwielophanging is deels afkomstig van de Golf. Daarmee krijgt de Eos een rijkarakter dat het midden houdt tussen comfortabel en sportief. Hoe sportief je de Eos wilt kun je zelf bepalen want het motorenprogramma loopt van een 115 tot 200 pk en er zit zelfs een V6 met 250 pk in het vat.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/b7f43fab61b691ed447e4bf10fd12f3e.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/3abb24a6d12d3e5329d198930a972163.jpg
|
Kalkoen
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 -
R:880
|
23/5/2006 -
17:18u
| Quote
|
vanachter vind ik em zalig!! vanvoor bwa bwa.. paar aanpassinge
|
Flyer
Henker...
Sinds 11/4/2003
T:1 -
R:47
|
24/5/2006 -
15:27u
| Quote
|
volkswagen dan ook op de goede weg, wat een verbetering tov de golf cabrio's indertijd.. alleen dat stuur mocht wel iets meer audi !
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
24/5/2006 -
18:20u
| Quote
|
staat op mijn verlanglijstje voor binnen 2 jaar
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
24/5/2006 -
19:07u
| Quote
|
wel in het Duits
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
24/5/2006 -
23:53u
| Quote
|
 Bron: © http://img461.imageshack.us/img461/7099/eosscw19kz.jpg
 Bron: © http://img461.imageshack.us/img461/6202/eosscw25kg.jpg
|
Kalkoen
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 -
R:880
|
25/5/2006 -
20:29u
| Quote
|
prachtige bak dbk, ma kdenk dat em int wit iets schoner is.. ieder zijn smaak eh!!
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
25/5/2006 -
22:44u
| Quote
|
Kalkoen schreef: prachtige bak dbk, ma kdenk dat em int wit iets schoner is.. ieder zijn smaak eh!!
als dan de chromé vooraan vervangen wordt door mat zwart mss wel ja ik ben zelf nog wat aan het twijfelen, maar wss wordt het gewoon zwart vanbuiten en wit leder binnenin kheb nog tijd hé om daar over te piekeren 
edit: zoals hier bv.
 Bron: © http://hpamotorsports.com/project_images/completed%20_images/R-GT/passat-frontside.jpg
Laatst aangepast door
daboykefke
op 25/05/2006 22:49:33u
(1x aangepast)
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
26/5/2006 -
12:55u
| Quote
|
koop die passat maar dbk
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
26/5/2006 -
12:56u
| Quote
|
Vicious schreef: koop die passat maar dbk
die Passat is niet van de goedkoopste
|
Cumulus
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T:3 -
R:80
|
26/5/2006 -
15:18u
| Quote
|
daboykefke schreef:
Vicious schreef: koop die passat maar dbk
die Passat is niet van de goedkoopste 
Je kan die bodykit in Amerika krijgen bij de officiele dealers dacht ik...
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
26/5/2006 -
15:20u
| Quote
|
Cumulus schreef:
daboykefke schreef:
Vicious schreef: koop die passat maar dbk
die Passat is niet van de goedkoopste 
Je kan die bodykit in Amerika krijgen bij de officiele dealers dacht ik...
ik had het dan vooral op de motortuning die is niet echt goedkoop
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
26/5/2006 -
15:46u
| Quote
|
ik weet dat'm niet goedkoop is, spijtig... maar hij is wel veel sjieker dan die Eos vind ik alhoewel die Eos ook zeer proper is, en de velgen vind'k er heel goed bij passen!
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
27/5/2006 -
13:47u
| Quote
|
Vicious schreef: ik weet dat'm niet goedkoop is, spijtig... maar hij is wel veel sjieker dan die Eos vind ik alhoewel die Eos ook zeer proper is, en de velgen vind'k er heel goed bij passen!
ik ben niet echt van plan de EOS zo te laten komen sowieso BBS velgen onder, en wss bodykit ook.. al valt het af te wachten hoe mooi deze zijn, en of ze stylie zijn of niet
|