De Japanse koetswerkbouwer Mitsuoka vergrijpt zich als sinds 1979 regelmatig aan modellen van Japanse constructeurs. Zo kan je er een doorsnee Honda Accord of Daihatsu Mira, vergelijkbaar met de Cuore, van een bijzonder wulps gevormde exotische koets laten voorzien. Vaak zijn verwijzingen naar andere merken daarbij duidelijk zichtbaar. In 2001 presenteerde het merk al eens een studie op basis van de Honda NSX, en dit jaar is doet het merk dat met de Orochi Roadster nog eens over. Het studiemodel dat in Tokyo staat te pronken vertrekt van dezelfde basis, maar is niet gelijk. De 3.3l zescilinder paart met een vijfbak en stuurt het vermogen richting achterwielen. Technische details werden ten opzichte van de donor-Honda nauwelijks gewijzigd. De koets kreeg een barok lijnenspel en vleugeldeuren
Het excentrieke Japanse merk Mitsuoka neemt de bijzondere Orochi-sportauto in productie. In 2001 debuteerde de auto als concept car. Vierhonderd exemplaren worden gebouwd.
Mitsuoka is bekend van het ombouwen van huis-tuin-en-keuken-Japanners tot auto’s met bijvoorbeeld een Engelse retro-look. In 2001 presenteerde het merk de op de Honda NSX gebaseerde concept car Orochi. Inmiddels is besloten de auto in beperkte productie te nemen. De NSX-basis is op het productiemodel verdwenen. De Mitsuoka Orochi verschilt uiterlijk nauwelijks van de concept car. Technisch is het allemaal wat minder. De motor is een bij Toyota afkomstige 3,3-liter V6 die onder meer dienst doet in de Camry en Solara – beide modellen die we hier niet kennen. Hij levert 230 pk – de NSX heeft er vijftig meer. De dik 1.500 kilo die de auto op de schaal legt, is evenmin een garantie voor sportautoprestaties. Van de Orochi - een achtkoppige draak in de Japanse mythologie – worden vierhonderd exemplaren gebouwd. In januari 2007 worden de eerste exemplaren afgerekend en de prijs ligt op 10.500.000 yen. In Nederland is dat inclusief belastingen zo’n 115.000 euro. Alle Orochi’s blijven voorbehouden aan Japan.