NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Computer » Programmeren » spelconsole+examenwerk
Onderaan pagina
MightyJ 3.407
wzl-lid
Sinds 25/1/2005
T: 42 R: 230
4/12/2005 - 17:06u | Quote
ik moet voor een bepaald vak een examenwerk ivm pc's
den ene doe bv videokaarten den andere processors enz enz enz
ik doe de vgl van Pc en spelconsole

nu is mijn vraag:
Weet er iemand wat je aan een spelletje moet veranderen wil je bv een pc spel op de playstation spelen.

ik bedoel ni om het zelf te doen
maar wel wat de makers van die spelletjes doen
stel ik schrijf een spelletje voor de pc
wat moet ik veranderen aan de inhoud wil ik het ook uitgeve op bv de playstation

alvast merci
Losealot
Beachboy
Sinds 24/9/2004
T:55 - R:1358
4/12/2005 - 17:50u | Quote
ge moet die porten naar het andere platform é, net zoals ge een windows programma nie op een linux bak kunt uitvoeren enzo

dus systeem specifieke dingen zullen moeten aangepast worden
tzal dus ook moeten gerecompiled worden...
de textures enzo zullen mogen behouden worden denk ik

alé bovenstaande dingen zijn gewoon logische bedenksels van mij, want ik weet daar eigenlijk nix van.
ge moet anders maar eens aan Electronic Arts vragen, die zijn kampioen in 1 spel maken en net hetzelfde op alles uitbrengen, dan bekomde zoiets als Harry Potter 4 op Pc waarin da ge de muis nie kunt gebruiken, en ook geen instellingen hebt
Aries Belgium 2.666
wzl-lid
Sinds 17/7/2005
T:5 - R:154
4/12/2005 - 23:28u | Quote
Console spellen worden perfect op de hardware afgesteld van de console, omdat de makers weten welke dingen er aanwezig zijn. Bij pc spellen hebben de makers die voorkennis niet en maken het spel zo onafhankelijk mogelijk. Dit wil zeggen dat ze het programma gaan compilen voor de meest gebruikte architectuur (x86) en voor het meest gebruikte OS (Windows).
Bij consoles weten ze perfect wat er aanwezig is en kunnen ze perfect gaan compilen voor specifieke CPU's, GPU's, RAM, enz ...
MightyJ 3.407
wzl-lid
Sinds 25/1/2005
T:42 - R:230
5/12/2005 - 21:10u | Quote
thx
da maakt al wa duidelijker
 
Bovenaan pagina