NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Jeep Compass
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
10/1/2006 - 11:52u | Quote
In Frankfurt presenteerde Jeep de conceptcar Compass, dit is de productieversie. De Compass komt in de herst naar ons land en is leverbaar met een benzine- en dieselmotor. Het is de eerste compacte SUV van Jeep.

De komende jaren wordt een zeer sterke toename in het segment van de compacte SUV’s verwacht. Met de komst van de Compass is het nu mogelijk om ook in deze klasse een echte Jeep, aan te schaffen.

Urban style
De Compass combineert typische Jeep designelementen als de grille met de zeven sleuven, de ronde koplampen en de trapeziumvormige wielkasten met een ‘urban look’. De schuin geplaatste voorruit, de forse wielkasten met 17- of 18-inch wielen en de stoere bumpers geven de Compass weliswaar een sportief en eigentijds accent, maar het design is duidelijk: dit is een echte Jeep.

Hightech
Voor de Compass zijn twee compleet nieuwe motoren beschikbaar. Zo is hij leverbaar met een 2.4 liter viercilinder met een vermogen van 170 pk. In Europa is de Compass ook leverbaar met een 2.0 liter turbodiesel met vier kleppen per cilinder. Deze motor levert een vermogen van circa 136 pk en een koppel van ruim 300 Nm.

CVT
Zowel de benzine- als de dieselmodellen worden standaard geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak. Een Continu Variabele Transmissie (CVT) van de nieuwste generatie is optioneel leverbaar. Groot voordeel van de CVT is de elektronische regeling van het toerental waardoor altijd een optimaal toerental wordt aangehouden. Dit is gunstig voor het verbruik en de prestaties. De CVT is naar wens ook handmatig te schakelen: er zijn zes voorgeprogrammeerde schakelpunten.

Permanent veilig
De Compass heeft standaard permanente vierwielaandrijving. Dit systeem is voorzien van een ‘Lock-stand’ waarmee de auto ook klaar is voor zware omstandigheden zoals het rijden in diepe sneeuw en zwaar terrein. Maar ook op het asfalt komt de Compass, dankzij onafhankelijke wielophanging goed voor de dag.

De standaard van veiligheid
Naast de permanente vierwielaandrijving beschikt de Compass over een breed scala aan standaard veiligheidsvoorzieningen zoals gordijn-airbags, tractiecontrole, ESP, Brake Assist, ABS met ‘terreindetector’ en het unieke Rollover Mitigation System. Dit systeem ‘herkent’ situaties waarbij de auto over de kop zou kunnen slaan en voorkomt dat zo goed mogelijk.

Flexibiliteit volgens Jeep
Ook wat praktische bruikbaarheid betreft, is de Compass een echte Jeep. Zowel zijn als interieur- en bagageruimte (621 liter) is ruim. De achterbank is in twee delen neerklapbaar en ook de leuning van de passagiersstoel is voorover te klappen waardoor 1.719 liter bagageruimte ontstaat. De flexibiliteit blijkt echter ook uit details. Zo is de Compass voorzien van een oplaadbare en uitneembare lamp, een twaalfvolts-aansluiting, wasbare vloerbedekking in de bagageruimte en speciale vlekkenwerende bekleding van de stoelen. Er zit ook in alle opzichten muziek in de Compass: in de centrale armsteun is een speciale houder voor een MP3-speler of telefoon opgenomen. Als de auto is voorzien van het optionele Boston Acoustics audiosysteem, beschikt hij ook over twee speakers in de achterklep. Als deze open staat, is de speakermodule naar buiten te klappen en zo is muziek altijd onder handbereik.

Compass-planning
De Jeep Compass gaat in het tweede kwartaal van 2006 in productie in de vernieuwde Belvedere Assembly Plant (Illinois). De auto komt in de herfst van dit jaar in Nederland op de markt. In een later stadium worden de exacte specificaties en de prijzen bekend gemaakt.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6191722120_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6191722120_jeep.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6191722691_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6191722691_jeep.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61917231160_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61917231160_jeep.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6191723765_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6191723765_jeep.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6191724186_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6191724186_jeep.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
13/8/2006 - 16:35u | Quote
De Jeep Compass is een zustermodel van de onlangs gepresenteerde Dodge Caliber en het is minst terreinwaardige auto van het merk ooit.

In Amerika loopt de verkoop van SUV’s terug. Met name een merk als Jeep, die alleen van dat soort auto’s in het programma heeft moet zich daar zorgen om maken. Daarom is besloten met de Compass op de markt te komen. Het is de eerste Jeep ooit die ook leverbaar is met alleen voorwielaandrijving en bovendien is hij niet ‘Trail Rated’.
De nadruk bij de nieuwe Jeep ligt op wegkwaliteiten. Wij rijden met de 2,4-liter met 172 pk. In Amerika is dat de enige motorvariant. In Europa krijgen we ook de 156 pk sterke 2,0-litermotor en de 140 pk dieselmotor – net als de Caliber.
De 2,4-liter loopt keurig al moet je wel flink schakelen als je wilt accelereren. Wanneer je in het terrein rijdt, kunnen we voorstellen dat je trekkracht mist.

http://www.autoweek.nl/images/800/a/17ae2934b43483fc62e5443c38fe29da.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/17ae2934b43483fc62e5443c38fe29da.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/5/24d9909b2d20014ca91f20377ec36e65.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/24d9909b2d20014ca91f20377ec36e65.jpg
smis 2.914
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 - R:1359
13/8/2006 - 20:12u | Quote
mooie post, lelijke auto
 
Bovenaan pagina