Goregasm
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T: 76
R: 670
|
10/1/2006 -
17:09u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15816.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15817.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15818.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15819.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15820.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15821.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15829.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15830.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15821.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15825.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15826.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15827.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15828.jpg
Hij komt terug! De Chevrolet Camaro Concept die in Detroit is onthuld, geeft aan dat GM serieuze plannen heeft voor de terugkeer van de beroemde naamplaat uit het muscle cartijdperk. Of dat nog op tijd is, valt te bezien, want de nieuwe Camaro kunnen we niet eerder dan eind 2008 verwachten.
Nadat de Chevrolet Camaro in 2002 voor het laatst is gebouwd, kondigde General Motors twee jaar geleden aan dat achterwielaangedreven modellen opnieuw werden overwogen. Heel specifiek had Bob Lutz zich daarover met zoveel woorden uitgelaten. Dat betekende dat de miljoenen Camarofans wereldwijd weer hoop konden koesteren op de terugkeer van een auto met die naamplaat. Maar GM is laat, misschien wel te laat. Want er is intussen al veel gras voor de voeten van zo’n nieuwe Chevy weggemaaid door de Mustang, die sinds zijn komst in 2004 superpopulair is. Bovendien heeft Chrysler al zijn Charger al op de markt gebracht en zal niet lang wachten met de productie van de eveneens in Detroit onthulde Challenger. Hoe dan ook, in Detroit vormde de onthulling van de Camaro Concept het hoogtepunt van de tweede dag van de show. Voorafgegaan door een aantal fraaie Camaro’s uit 1969 reed hij de showvloer op en stond hij met zijn zilverkleurige body te glimmen in de schijnwerpers. De Camaro Concept moet moet laten zien dat GM nog steeds in staat is om een sportieve GT te ontwerpen. Met een lange neus en korte achterkant en uiteraard een small block V8, de aluminium LS2, met 400 pk en cilinderuitschakeling. De V8 is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en een modern onderstel met onafhankelijke wielophanging. Hoewel de Camaro teruggrijpt naar vroeger tijden, oogt zijn exterieur toch heel modern. Er is immers niets mis met het ontwerp met de lange neus en de brede heupen, de lage zijruiten en het gewelfde dak. De stroomlijn moet wel goed zijn, met verzonken deurgrepen en opvallend scherp gestileerde buitenspiegels. De spoiler op de achterklep zal daar eveneens aan bijdragen. Opvallend in het interieur zijn de grote instrumenten die vervat zijn in vierkante ‘huizen’ op het dashboard en met hun oranje randen. Ze grijpen terug naar het roemrijke verleden van de Camaro. Verder hebben de ontwerpers veelvuldig gebruik gemaakt van aluminium en zien we een lange middenconsole. De Concept car is afkomstig van het team van Tom Peters, design director rear-wheel drive performance cars, eigenaar van één van de fraaie Camaro’s uit 1969 die de onthulling van de moderne versie inluidden. GM geeft geen indicatie over het tijdstip waarop de nieuwe Camaro in productie zal gaan: "Dit is nog een concept car." Maar vorige week spraken we op de LA Auto Show met een Chevrolet-dealer uit Californië, die bevestigde dat de Camaro inderdaad terugkomt. En dat is goed nieuws voor de vele fans.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
7/8/2006 -
19:35u
| Quote
|
Volgens bronnen binnen General Motors maakt topman Rick Wagoner deze week bekend dat de Chevrolet Camaro werkelijk in productie gaat. Chevrolet liet in januari op de autoshow in Detroit de Camaro Concept zien. Waarschijnlijk maakt General Motors deze week bekend dat die auto in productie gaat. Topman Rick Wagoner maakt volgens insiders donderdag tijdens een toespraak in Traverse City het nieuws bekend. Op die zelfde show in Detroit toonde Dodge de Challenger, waarvan enige tijd geleden de productiestart werd aangekondigd. Aartsrivaal General Motors kan natuurlijk niet bij DaimlerChrysler achterblijven: de terugkeer van de muscle car is dus aanstaande. De Camaro staat voor 2008 op de kalender. Naar verluidt wordt hij leverbaar met een V6 en twee V8’en. De Camaro blijft een Amerikaanse aangelegenheid, maar via het grijze circuit zullen enkele Camaro’s zeker de weg naar Europa weten te vinden.
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
7/8/2006 -
19:52u
| Quote
|
als hij er zo agressief uitziet, ok dan maar het interieur, ik weet het niet, tis zo overdreven... hou het gewoon basic, zeker bij een nieuwe muscle-car het achterste mocht naar mijn mening nog ietsje hoger staan
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
11/8/2006 -
20:05u
| Quote
|
Zoals we eerder deze week al meldden heeft General Motors op een symposium in Traverse City bekendgemaakt dat de Camaro Concept in productie gaan. Dan is het nu wachten op de verlossende woorden over de cabriolet-versie. Vanaf het moment dat afgelopen januari in Detroit het doek van de Chevrolet Camaro Concept werd getrokken, werd gesproken over het in productie nemen van dit spectaculaire studiemodel. Vandaag heeft de directie van General Motors dat bevestigd; in het begin van 2009 staat hij bij de Amerikaanse dealers. Nu is het tijd voor een nieuwe geruchtenstroom over de Camaro. Bij het ontwerpen van de Camaro, is er vanaf dag één rekening mee gehouden dat er ook een cabriolet-variant van moest komen. Als we de volgers van de Amerikaanse industrie mogen geloven, zal die er binnenkort ook werkelijk komen. Roddel twee is dat zustermerk Pontiac op basis van deze Camaro een Firebird gaat maken. Dat gaat waarschijnlijk niet door, omdat de twee merken elkaar dan te veel bijten. Dat is in het verleden al het geval geweest en dat heeft Pontiac onlangs bijna de kop gekost.
|
Hot Prospect
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:19 -
R:535
|
12/8/2006 -
11:23u
| Quote
|
buitenkant is stoer, binnenkant is niet meer mannelijk te noemen
|