NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Dit is de Opel GT!
Onderaan pagina
Cumulus 2.572
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T: 3 R: 80
1/2/2006 - 15:27u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/480/3111572.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/3111572.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3111571.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3111571.jpg


De Opel Speedster heeft een opvolger. Zoals verwacht is de nieuwe roadster een directe afstammeling van de Amerikaanse Pontiac Solstice en Saturn Sky. Voor de naam GT is teruggegrepen naar het verleden.

De nieuwe Opel GT beleeft zijn debuut op de komende Autosalon van Genève. In de lente van 2007 wordt de GT bij ons verwacht. De Opel GT is direct afgeleid van de Pontiac Solstice en den Saturn Sky. De Opel wordt dan ook in dezelfde fabriek in Wilmington in de staat Delaware gebouwd.
De GT heeft achterwielaandrijving en wordt geleverd met een direct ingespoten 260 pk sterke viercilinder turbomotor. Daarmee kan hij in minder dan zes seconden van 0 naar 100 en ligt de topsnelheid boven de 230 km/u.
Het grote verschil met zijn voorouder - de Opel GT die van 1968 tot 1973 werd gebouwd – is dat de nieuweling een stoffen kap heeft. De klassieke GT had een vast dak. De grote overeenkomst is dat beide auto´s een hechte band hebben met de VS. De nieuwe wordt er gebouwd en van de auto is tweederde van de productie daar verkocht. De nieuwe Opel GT is is direct verwant aan Amerikaanse modellen terwijl het oude model tot op de dag van vandaag bekendstaat als ´poor man´s Corvette´. De lijnen doen dan ook sterk denken aan de Corvette Stingray van weleer.

Bron: autoweek.nl
buell 2.6
wzl-lid
Sinds 20/12/2005
T:9 - R:68
1/2/2006 - 18:48u | Quote
hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
1/2/2006 - 19:09u | Quote
hmm, voor zo'n auto's ben ik echt niet, dat zijn er waarin ge u dood rijdt, net zoals een mazda mx5, honda crx, den deze... (natuurlijk, hangt af van uw rijstijl, maar tzijn meestal neige jongens die hard willen gaan die ermee rijden)
in se is het geen lelijke auto, maar ik zou het nooit kopen
buell 2.6
wzl-lid
Sinds 20/12/2005
T:9 - R:68
1/2/2006 - 19:16u | Quote
@vicious, ge vergeet de ubergeile lotus elise...
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
1/2/2006 - 21:12u | Quote
buell schreef:
@vicious, ge vergeet de ubergeile lotus elise...

ben'k eveneens niet voor
dat is klein, snel en plakt heel snel ergens tegen (samengedrukt weliswaar)
allemaal behoorlijk mooie auto's, daar niet van he
maareh, de originele opel speedster, hebben ze niet ooit gezegd dat die in beperkte oplage werd gemaakt?
Cumulus 2.572
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T:3 - R:80
1/2/2006 - 23:09u | Quote
Vicious schreef:
buell schreef:
@vicious, ge vergeet de ubergeile lotus elise...

ben'k eveneens niet voor
dat is klein, snel en plakt heel snel ergens tegen (samengedrukt weliswaar)
allemaal behoorlijk mooie auto's, daar niet van he
maareh, de originele opel speedster, hebben ze niet ooit gezegd dat die in beperkte oplage werd gemaakt?


Misschien gezegd geweest omdat ze ze niet verkocht kregen!
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
2/2/2006 - 9:48u | Quote
is gewoon de Saturn met het Opel-logo
wel een knap bakje natuurlijk, ben al benieuwd
Angus Young 3.211
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 - R:244
2/2/2006 - 11:29u | Quote
Draco schreef:
is gewoon de Saturn met het Opel-logo
wel een knap bakje natuurlijk, ben al benieuwd


Welkom bij General Motors
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
2/3/2006 - 18:12u | Quote
Op het Autosalon van Genève pronkt Opel met de opvolger van de Speedster. Die gooit het over een veel minder spartaanse boeg en is niet langer het kind van een samenwerking met sportwagenfabrikant Lotus. De basis voor de nieuwe GT werd in het grote GM-arsenaal gevonden. De techniek wordt immers bij de in de VS populaire Pontiac Solstice geleend. De naam GT is dan weer afkomstig uit Opels eigen geschiedenis, want begin jaren zestig groeide de eigenzinnig gelijnde GT –met destijds een opvallend glooiend lijnenspel naar Amerikaans voorbeeld- snel uit tot een cultwagen die tot op heden vele aanhangers kent.
De nieuwe GT wordt een open tweezitter met een conventioneel canvas klapdak. Een lange wielbasis van 2415mm moet een evenwichtig weggedrag garanderen en zorgt bovendien voor een moderne, potige look. Onder de kap zit een 2-liter ECOTEC turbomotor met directe benzine-injectie. Een krachtbron –ook te vinden in de Solstice- die 260pk sterk is. De nieuwe GT accelereert ermee naar 100km/u in minder dan zes tellen. De topsnelheid wordt omschreven als ‘ruim 230km/u’. Opel verwacht de eerste exemplaren in de lente van 2007 op de Europese markten te kunnen afzetten. Het prijskaartje maakt de constructeur nu al bekend. De GT komt vanaf € 29.900 in de catalogus.

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel020306/2.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel020306/2.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel020306/6.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/opel020306/6.jpg
cush 2.756
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 - R:422
3/3/2006 - 8:36u | Quote


ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. In ieder geval, als ie rijdt zoals de OPC, dan blijf ik er liever VER van weg...
Omaha 3.468
wzl-lid
Sinds 1/3/2005
T:0 - R:58
3/3/2006 - 13:00u | Quote
Denk dat ie met een 'echt' dak er veel beter zou uitzien.
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
10/3/2006 - 15:11u | Quote
Opel maakt de prijs bekend van de GT. De in Amerika gebouwde roadster wordt in de lente van 2007 leverbaar.

De Opel GT is te koop voor een prijs vanaf 39.450 euro. In de lente van 2007 staat de sportauto bij de Nederlandse dealers. De Opel GT is een zustermodel van de Pontiac Solstice en de Saturn Sky. De GT wordt zij aan zij met deze auto’s in het Amerikaanse Delaware gebouwd.
De Opel GT is bij zijn komt leverbaar met één motor. Het is een 2,0-liter 260 pk sterke Ecotec motor waarmee de GT 230 km/u haalt en in zes seconden van 0 naar 100 sprint. “De GT is een krachtige aanvulling op ons programma nicheproducten en versterkt het Opel-imago,” aldus de Europese Opel-directeur Forster. Wanneer de GT in de showrooms staat, is het na de Tigra en Astra Twin Top de derde cabrio in het programma van Opel.
In vergelijking met de concurrentie is de GT een voordelige aanbieding. Zo kost een Honda S2000 minimaal 48.995 euro en een Mazda MX-5 met een 100 pk minder krachtige motor 27.995 euro.
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
1/2/2007 - 13:56u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/2/fd5d30bbde256401d6929b88cbf9b502.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/fd5d30bbde256401d6929b88cbf9b502.jpg


Met de GT begeeft Opel zich op het klassieke roadster-pad; twee zitplaatsen, motor voorin, achterwielaandrijving en een stoffen kap.


Het Europese broertje van de Pontiac Solstice en Saturn Vue – zoals men de GT in de USA, waar de auto wordt gebouwd, al kent – heeft een direct ingespoten tweeliter turbomotor die goed is voor maar liefst 264 pk en 353 Nm. De GT is echter beduidend zwaarder dan de Speedster, de hardcore sportwagen die hij in feite opvolgt, waardoor explosieve prestaties uitblijven. Traag is de GT echter allerminst (0-100 km/h in 5,7 seconden, top 230 km/h) maar het blijft te allen tijde beschaafd. Iets te beschaafd misschien. Een spectaculaire motor- of uitlaatsound ontbreekt helaas. Opel koppelt de turbomotor – die z’n krachten mooi geleidelijk opbouwt - aan een prima werkende handgeschakelde vijfbak, maar een zesbak had zeker niet misstaan. Qua rijdynamiek is er weinig op de GT aan te merken; omdat er geen aandrijfkracht naar de voorwielen gaat, hebben die alle gelegenheid om zich met scherp sturen bezig te houden. De GT is ook een echte roadster als het op bagageruimte aan komt; dat is er namelijk niet tot nauwelijks. Met de kap omlaag kun je achterin nog net een rugtas kwijt en tussen de voorstoelen zit nog een klein afsluitbaar vakje voor wat los spul. Het openen en sluiten van de kap gaat volledig handmatig en vergt een ferme hand. Met z’n strakke lijnenspel doet de GT een beetje denken aan een mini-Corvette. Wij vinden ’m erg geslaagd. Minder te spreken zijn we over de materiaalkeuze in het interieur en de afwerking daarvan. De Nederlandse Opel-importeur krijgt voor 2007 150 GT’s toegewezen, waarvan ruim een derde al is verkocht. Wie er deze zomer gelikt bij wil rijden, moet dus niet te lang aarzelen. Voor een stevige € 39.855 is-ie de uwe.

http://www.autoweek.nl/images/800/5/8100fba028154c6b531d55ba8bcd96b5.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/8100fba028154c6b531d55ba8bcd96b5.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72111115246_gt.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72111115246_gt.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/721111154180_gt.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/721111154180_gt.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72111115521_gt.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72111115521_gt.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72111115882_gt.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72111115882_gt.jpg


Laatst aangepast door Draco op 1/02/2007 13:58:46u (1x aangepast)
smis 2.914
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 - R:1359
1/2/2007 - 14:54u | Quote
http://www.opel6070club.com/oulu03/gt70_ulko2.jpg
Bron: © http://www.opel6070club.com/oulu03/gt70_ulko2.jpg


zoals vroeger is het terug een mini-corvette geworden

Laatst aangepast door smis op 1/02/2007 14:57:05u (1x aangepast)
Corvette 2.42
wzl-lid
Sinds 15/6/2005
T:9 - R:210
1/2/2007 - 16:51u | Quote
terwijl het oude model tot op de dag van vandaag bekendstaat als ´poor man´s Corvette´. De lijnen doen dan ook sterk denken aan de Corvette Stingray van weleer.


I second that, heeft erg veel weg van de corvette C 6 net zoals die ouwe GT heel veel weg heeft van een Stingray in den tijd ...
ik vindt het wel een mooi autoke

@ Draco, dieje prijs van ne Honda S 2000 ??? minimaal 48.000 Euro ???
Op de Honda site staat em voor Prijs: EUR 38.180,00 incl BTW, enkel nog ne hardtop en metallic kleur en nog wa prullen kunt ge als opties kiezen ...

Laatst aangepast door Corvette op 1/02/2007 16:55:13u (1x aangepast)
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
1/2/2007 - 18:48u | Quote
ja, zijn de prijzen van Nederland, dus liggen hoger dan de prijzen hier in België
Corvette 2.42
wzl-lid
Sinds 15/6/2005
T:9 - R:210
1/2/2007 - 19:02u | Quote
Draco schreef:
ja, zijn de prijzen van Nederland, dus liggen hoger dan de prijzen hier in België


dus ne slimme Hollander koopt zijne auto hier ?
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
1/2/2007 - 19:45u | Quote
ja, heeft iets te maken met de taxen ofzo
RaBBiT09 3.339
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 - R:299
1/2/2007 - 21:33u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/5/8100fba028154c6b531d55ba8bcd96b5.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/8100fba028154c6b531d55ba8bcd96b5.jpg


ligt da nu aan mij of zijn die wielen echt belachelijk groot?!?
 
Bovenaan pagina