High0nE
WZL-lid
Sinds 25/4/2003
T: 21
R: 59
|
9/2/2006 -
16:40u
| Quote
|
Mn vader is dus vanplan om een nieuwe auto aan te kopen. Deze heeft standaard 163 pk. Als hij deze zou chiptunen, haalt dit iets uit? Hij wil verder aan de motor niets veranderen.
Thx
|
smis
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 -
R:1359
|
9/2/2006 -
17:49u
| Quote
|
alsem van zen wagen houdt moet em da nie doen, de constructeurs hebben wel de ideale instellingen bepaald, bij chiptuning verbeteren u prestaties wel maar u motor verslijt ook een stuk sneller, verbruik wetek nie goe, mo kvermoed dat dat ook wel wa zal verhogen, persoonlijk zou ik da nooit doen, behalve moestek naast een circuit wonen
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
9/2/2006 -
18:00u
| Quote
|
als't gaat om een nieuwe 525d, denk ik niet dat het 163pk is, maar iets meer... Chiptunen gaat wel goed op een diesel (na motoren zijn duur)... Ik heb een 105pk tot 150pk zien gaan, zonder probleem... Een 136 naar net iets minder als 200pk (met wat meer aanpassingen)
Ga eens horen bij inter tuning ofzo... in Leuven.
|
buell
wzl-lid
Sinds 20/12/2005
T:9 -
R:68
|
9/2/2006 -
21:34u
| Quote
|
ohja, bij elke motor is het motor-management aan te passen , maar dat management is berekend op levensduur, niet op performance (zie formule 1 waar de motoren of onderdelen meestal maar 1 race meegaan), dus volgens mij, als den motor bigint te slijten, zijde uw garantie kwijt van den bmw...als ge den auto 2de hands koopt is da wa anders, anders zou'k da afraden om daaraan te prutsen, bmw zijn zo al zalig om mee te rijden...morja...it's your choice
|
High0nE
WZL-lid
Sinds 25/4/2003
T:21 -
R:59
|
12/2/2006 -
2:49u
| Quote
|
Ja, inderdaad nieuwe 525d, je kan kiezen tussen 163 of 177 pk! 177 pk is toch weeral een stuk duurder in verzekering... Maar ok, het meer vermogen is dan dus goed voelbaar?
Mm, als de motor sneller gaat verslijten door chiptuning dan denk ik dat mn pa het niet gaat doen...
Thx
*idd bmw is zeker 100% rijplezier!
Laatst aangepast door
High0nE
op 12/02/2006 2:51:59u
(1x aangepast)
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
12/2/2006 -
11:25u
| Quote
|
heb hier voor de moment zo'n 1-serie van nog geen jaar oud staan
beschamend hoe dat is afgewerkt in vergelijking met een golf, A3 of zelfs Focus! de deuren zijn gewoon 1 plastic plaat vanbinnen en vanchter zitten zelfs geen el. ruiten! en kabaal dat die diesel maakt! dan is een golf/A3/focus in dit segment echt wel de beter keuze (en ferm stuk goedkoper)
deze gaat weg voor 18.500 euro 118d
|
High0nE
WZL-lid
Sinds 25/4/2003
T:21 -
R:59
|
12/2/2006 -
22:50u
| Quote
|
O ccasion schreef: heb hier voor de moment zo'n 1-serie van nog geen jaar oud staan
beschamend hoe dat is afgewerkt in vergelijking met een golf, A3 of zelfs Focus! de deuren zijn gewoon 1 plastic plaat vanbinnen en vanchter zitten zelfs geen el. ruiten! en kabaal dat die diesel maakt! dan is een golf/A3/focus in dit segment echt wel de beter keuze (en ferm stuk goedkoper)
deze gaat weg voor 18.500 euro 118d
??
Een bmw 1 kun je nu toch niet vergelijken met een bmw 5 ?
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
13/2/2006 -
8:37u
| Quote
|
O ccasion schreef: heb hier voor de moment zo'n 1-serie van nog geen jaar oud staan
beschamend hoe dat is afgewerkt in vergelijking met een golf, A3 of zelfs Focus! de deuren zijn gewoon 1 plastic plaat vanbinnen en vanchter zitten zelfs geen el. ruiten! en kabaal dat die diesel maakt! dan is een golf/A3/focus in dit segment echt wel de beter keuze (en ferm stuk goedkoper)
deze gaat weg voor 18.500 euro 118d
niet op letten, kerel denkt dat hij alles van auto's afweet...
Trouwens, bij BMW is alles vrijwel in optie, en ik ben daar blij om... Trouwens, een 118d is niet echt een BMW hé. BMW is pas BMW als er een zespitter inligt.
Laatst aangepast door
cush
op 13/02/2006 8:38:32u
(1x aangepast)
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
13/2/2006 -
10:41u
| Quote
|
?
ik vergelijk die 1 toch niet met een 5 ????? ik zeg gewoon wat ik van die 118d vind
BMW is pas BMW als er een zespitter inligt. wat een achterlijke opmerking dus een 10-pitter is geen BMW? of een isetta 300?
dat is zoals die ene in een andere topic die beweert dat een Boxster geen Porsche is...
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
13/2/2006 -
14:33u
| Quote
|
O ccasion schreef: ?
ik vergelijk die 1 toch niet met een 5 ????? ik zeg gewoon wat ik van die 118d vind
BMW is pas BMW als er een zespitter inligt. wat een achterlijke opmerking dus een 10-pitter is geen BMW? of een isetta 300?
dat is zoals die ene in een andere topic die beweert dat een Boxster geen Porsche is...
Ok, muggezifter. Een BMW is pas een BMW vanaf de 2.0l 6cil... Is gewoon belachelijk om een 316 compact te kopen, en dan claimen dat ge met een BMW rijdt...
En een Boxster is wel een Porsche... Alé, persoonlijk vind ik het een vrouwenmodel, maar een deftig uitgeruste Boxster S (met vette velgen en een dikke verlaging) mag je gerust altijd hier aan de deur zetten...
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
13/2/2006 -
14:39u
| Quote
|
muggenzifter
  
|
High0nE
WZL-lid
Sinds 25/4/2003
T:21 -
R:59
|
13/2/2006 -
20:45u
| Quote
|
Hum, ik dacht dat het hier over chiptuning ging?
|
loan
wzl-lid
Sinds 15/12/2004
T:0 -
R:31
|
22/5/2006 -
23:49u
| Quote
|
High0nE schreef: Hum, ik dacht dat het hier over chiptuning ging?  Tis mss een beetje laat om daar nu nog op te antwoorden ma tis dus wel zo dat als ge uwe auto laat chiptunen als em onder garantie is, en er dan iets aankomen dat de garage dus wel hun handen terug trekken...
|
Cumulus
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T:3 -
R:80
|
24/5/2006 -
11:43u
| Quote
|
cush schreef:
O ccasion schreef: ?
ik vergelijk die 1 toch niet met een 5 ????? ik zeg gewoon wat ik van die 118d vind
BMW is pas BMW als er een zespitter inligt. wat een achterlijke opmerking dus een 10-pitter is geen BMW? of een isetta 300?
dat is zoals die ene in een andere topic die beweert dat een Boxster geen Porsche is...
Ok, muggezifter. Een BMW is pas een BMW vanaf de 2.0l 6cil... Is gewoon belachelijk om een 316 compact te kopen, en dan claimen dat ge met een BMW rijdt...
En een Boxster is wel een Porsche... Alé, persoonlijk vind ik het een vrouwenmodel, maar een deftig uitgeruste Boxster S (met vette velgen en een dikke verlaging) mag je gerust altijd hier aan de deur zetten...
De 2.0 6cilinder bij BMW is nu vervangen door een 2.0 4 cilinder trouwens. Iedereen koopt van auto wat em wil, is het nu een instapmodel of is het het duurste model met alles erop en eraan... T'is diegene die em koopt dat ermee moet rijden
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
26/5/2006 -
19:22u
| Quote
|
neen... want iemand die een standaard 316i koopt, koopt die niet voor zijn prestaties, noch voor zijn mooie uitrusting... Dan ben je al 20.000€ kwijt... Iemand met een beetje common sense koopt dan een VW (of iets in de prijsklasse)... Veel meer wagen voor je geld.
Ik ben op en top beemer fan, maar een 316 is willen maar niet kunnen.
|
Cumulus
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T:3 -
R:80
|
27/5/2006 -
10:17u
| Quote
|
cush schreef: neen... want iemand die een standaard 316i koopt, koopt die niet voor zijn prestaties, noch voor zijn mooie uitrusting... Dan ben je al 20.000€ kwijt... Iemand met een beetje common sense koopt dan een VW (of iets in de prijsklasse)... Veel meer wagen voor je geld.
Ik ben op en top beemer fan, maar een 316 is willen maar niet kunnen.
Dan stel ik voor dat je voor iedereen de inschrijving en taksen gaat betalen van een 320 dan? Iedereen kiest zelf waarmee hij/zij rijdt en daar kan je nooit iets aan veranderen!
|
LowLife
wzl-lid
Sinds 11/4/2005
T:5 -
R:53
|
28/5/2006 -
18:44u
| Quote
|
niet op letten, kerel denkt dat hij alles van auto's afweet...
Trouwens, bij BMW is alles vrijwel in optie, en ik ben daar blij om... Trouwens, een 118d is niet echt een BMW hé. BMW is pas BMW als er een zespitter inligt.
Toch niet positief dat alles in optie is? Ik zou veel liever wat dingen standaard zien ze. Ok, de prijs zal omhoog gaan, maar dat doet ie toch als je opties bijneemt.
|
RaBBiT09
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 -
R:299
|
28/5/2006 -
19:28u
| Quote
|
niet doen, lees de autoreview van deze week..
chiptunen zorgt er voor dat er meer benzine wordt ingespoten in uw cilinders, dat zorgt voor meer roet en uwe motor gaat daar van kapot: turbo verstopt en verliest zijn werking, roetfilter blokkeert volledig.. de uitlaatgassen die uit de cilinders komen gaan ook veeel heter zijn en uwe motor is daar nie op berekend, sommige delen gaan gwn wegsmelten na verloop van tijd.. als ge het wilt doen gaat dan bij een proffesionele tuner die met al die dingen rekening houdt...
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
28/5/2006 -
23:02u
| Quote
|
autotune Heinz bijvoorbeeld
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
30/5/2006 -
12:18u
| Quote
|
Vicious schreef: autotune Heinz bijvoorbeeld cough
|