Het heeft even geduurd, maar eindelijk heeft Porsche de Turbo-versie van de nieuwe 997-serie klaar. De 911 Turbo is eerste auto die een benzinemotor koppelt aan een turbo met variabele geometrie.
Porsche heeft het vlaggenschip van de 911 klaar: de turbo-versie debuteert op de Autosalon van Genève. Het nieuwe model levert 480 pk, zestig meer dan de vorige turbo. Het maximale koppel groeit naar 620 Nm; eveneens zestig meer dan voorheen. Met de handgeschakelde versnellingsbak gaat de Turbo in 3,9 seconden van 0 naar 100 en in 12,8 seconden kan vanuit stilstand naar 200 km/u worden gesprint. In de vijfde versnelling gaat de tussensprint van 80 naar 120 in 3,8 seconden. Het gemiddelde verbruik is 12,8 liter op 100 kilometer. De topsnelheid is 310 km/u. Wie sneller wil, kan de kan de Tiptronic S-versnellingsbak bestellen. Daarmee kan de sprint van 0 naar 100 in 3,7 seconden en naar 200 in 12,2 seconden. De tussenprint kan in 3,7 seconden. Het gemiddelde verbruik stijgt met de Tiptronic naar 13,6 liter op 100 kilometer. De topsnelheid blijft gelijk.
Overboost Wie het Sport Chrono Paket Turbo bestelt, heeft de beschikking over een sportknop naast de versnellingspook. Daarmee kan de turbo een korte overboost geven. Daarmee wordt de turbodruk gedurende maximaal tien seconden met 0,2 bar worden verhoogd. Het maximale koppel stijgt daarbij naar 680 Nm. Met deze overboost kan de tussensprint van 80 naar 120 in 3,5 seconden worden gedaan. De Porsche 911 Turbo is de eerste auto met benzinemotor die is voorzien van een turbo met variabele geometrie, bij diesels is deze techniek al lang gemeengoed. Hierbij zijn de schoepen verstelbaar, zodat de turbo ook bij lage toerentallen efficiënt werkt. Voor de nieuwe Turbo is een geheel nieuw vierwielaandrijvingssysteem ontwikkeld die volgens Porsche behoort tot de lichtste die op het moment op de markt zijn. De remschijven zijn ten opzichte van de voorganger flink gegroeid: aan de voorzijde is de diameter met twee centimeter gegroeid naar 35 centimeter. Als optie zijn keramische remschijven te koop, die zeventien kilo lichter zijn dan het standaardsysteem. De kale prijs van de nieuwe 911 Turbo is 115.000 euro. Dat betekent dat wanneer de auto in de Nederlandse showroom staat, er een sticker op zal zitten met een bedrag van ongeveer 187.000 euro. De huidige 911 Turbo staat voor 184.240 in de prijslijst.
héér-lijk! die uitlaten, de spoiler, de lichten verwerkt in de voorbumper... alleen dat onderste zwarte stuk aan de voorspoiler ziet er wat "cheap" uit
Echt verrassend is het niet, maar Porsche gaat de 911 Cabriolet ook als Turbo leveren. De 911 Turbo Cabriolet werd in het nog steeds winterachtige landschap van Noord-Zweden voor de eerste maal betrapt en gefotografeerd. De 911 Turbo Cabriolet zal eind 2006 worden gepresenteerd.
Porsche is haar complete 911-modellijn aan het vernieuwen. Recent presenteerde Porsche de 911 Turbo. Dit model zal aan het einde van dit jaar ook als Cabriolet worden gepresenteerd. De 911 Turbo Cabriolet zal qua prestaties, uitstraling en motor weinig afwijken van de Coupé-versie. Dat betekent dat de Turbo-voorbumper, de kenmerkende achterspoiler en de sportief vormgegeven achterbumper eveneens op de Cabriolet worden doorgevoerd. Deze spyshots onderstrepen dat nog eens extra en de computerillustratie spreekt voor zich.
480 pk turbomotor Onder de motorkap ligt een vrij bijzondere motor. Met de presentatie van de 911 Turbo op de afgelopen Autosalon van Genève had Porsche een wereldprimeur. De 911 Turbo is de eerste auto die voorzien is van een benzinemotor met variabele turbo. De 3.6 liter zescilinder boxermotor is goed voor een vermogen van 480 pk en een koppel van 620 Nm. Het koppel is tussen 1.950 en 5.000 tpm volledig beschikbaar. De sprint vanuit stilstand naar 100 km/h verloopt in 3,9 seconden, voor de Cabriolet zal dat ongeveer gelijk zijn. De topsnelheid van de Cabriolet ligt rond de 300 km/h. Standaard monteert Porsche een handgeschakelde zesbak. Optioneel is een Tiptronic S automaat leverbaar. Die schakelt bovendien nóg sneller dan wanneer er met de hand wordt geschakeld. Hierdoor neemt de acceleratie van 0-100 km/h met 0,2 seconden af.
Vierwielaandrijving De 911 Turbo Cabriolet zal worden uitgerust met vierwielaandrijving. Indien nodig wordt het vermogen automatisch naar de voor- of achterwielen doorgestuurd.
Voorjaar 2007 bij de dealers Zoals gezegd zal Porsche de 911 Cabriolet aan het einde van dit jaar presenteren. De auto staat in het voorjaar van 2007 bij de Porsche-dealers.
Porsche heeft de nieuwe 911 Turbo klaar. Het traditionele hoogtepunt uit de 911-reeks heeft bijzondere techniek aan boord.
De oer-Porsche 911 Turbo stond bekend om zijn enorme achterspoiler. Zo kun je zien dat de tijd ook bij de Porsche 911 niet heeft stilgestaan. Op de nieuwste 997-evolutie is de achtervleugel nog maar bescheiden en hij komt pas bij 120 km/u tot volle wasdom. De nieuwe 911 Turbo is als eerste benzineauto voorzien van variabele turbogeometrie. Daarmee worden de voordelen van een lichte en zware turbo gecombineerd. De rij-ervaring en de geweldsexplosie van de 911 Turbo zijn fenomenaal en onvergetelijk. De het nieuwe model verschilt op nog een belangrijk punt met zijn oervader. In de jaren ’70 stond de 911 Turbo bekend als een zeer listige auto. De nieuwe versie blijft, mede dankzij zijn variabele vierwielaandrijving verbijsterend lang zeer goed controleerbaar.
Vicious schreef: voeg er nog maar een minpuntje bij: de motor is niet tegoei te bewonderen de turbo is een van m'n lievelingsauto's geworden, ongelooflijk
ja noem uw lievelingsauto en ge gaat gegarandeerd ook minpunten kunnen geven ford gt, kleine/geen koffer, verbruikt dat het niet meer schoon is aston v8 vantage: de porsche is toch nog nét iets beter en kost minder kvind uw reactie gewoon op niks slagen, een lievelingsauto heeft ook zijn gebrekkige kantjes, niks is helemaal perfect
Wel 2 minpuntjes: - GT3 gaat harder, en heeft een hogere funfactor. - 6-pitter (dus geen magistraal V10 lawaai)
hoe komt ge er ei bij da de gt3 sneller gaat, die gaat beide310/h, wat ge toch nooit zult rijden als gij em hebt, en de 911T haalt de 100/h in 3,7s (3,7 met tiptronnic) en de GT3 doet hier een 4,3s over ik vind de 911T in alle opzichten beter hoor, is al sinds ik Porsche ken mn lievelingssportauto... dus nie afbreken 911T is kracht, handling, EN deels luxe gecombineerd in een redelijk goed betaalbare 4wd goodlooking autotje
en de 911T haalt de 100/h in 3,7s (3,7 met tiptronnic) en de GT3 doet hier een 4,3s over
ik bedoelde 3,9s zonder zonder en 3,7s met tiptronic, is trouwens ook de eerste keer da ze da hebben,is normaal alijd andersom, handmatig sneller dan tiptronic
Wel 2 minpuntjes: - GT3 gaat harder, en heeft een hogere funfactor. - 6-pitter (dus geen magistraal V10 lawaai)
hoe komt ge er ei bij da de gt3 sneller gaat, die gaat beide310/h, wat ge toch nooit zult rijden als gij em hebt, en de 911T haalt de 100/h in 3,7s (3,7 met tiptronnic) en de GT3 doet hier een 4,3s over ik vind de 911T in alle opzichten beter hoor, is al sinds ik Porsche ken mn lievelingssportauto... dus nie afbreken 911T is kracht, handling, EN deels luxe gecombineerd in een redelijk goed betaalbare 4wd goodlooking autotje
ben echt zot van die auto
blijkbaar nooit met een Turbo/GT3 gereden zeker? Ikzelf nog nooit met een Turbo, maar wel een GT3... geloof mij. DAT is rijden. You, the road en een zwaar blok, niks anders. Ik had het niet over prestaties, waar wel over pure kracht en fun.
Een 996 turbo stopt trouwens op 343km/h, dan is het echt gedaan.
Wel 2 minpuntjes: - GT3 gaat harder, en heeft een hogere funfactor. - 6-pitter (dus geen magistraal V10 lawaai)
hoe komt ge er ei bij da de gt3 sneller gaat, die gaat beide310/h, wat ge toch nooit zult rijden als gij em hebt, en de 911T haalt de 100/h in 3,7s (3,7 met tiptronnic) en de GT3 doet hier een 4,3s over ik vind de 911T in alle opzichten beter hoor, is al sinds ik Porsche ken mn lievelingssportauto... dus nie afbreken 911T is kracht, handling, EN deels luxe gecombineerd in een redelijk goed betaalbare 4wd goodlooking autotje
ben echt zot van die auto
blijkbaar nooit met een Turbo/GT3 gereden zeker? Ikzelf nog nooit met een Turbo, maar wel een GT3... geloof mij. DAT is rijden. You, the road en een zwaar blok, niks anders. Ik had het niet over prestaties, waar wel over pure kracht en fun.
Een 996 turbo stopt trouwens op 343km/h, dan is het echt gedaan.
Leer kritiek op uw lievelingsauto verdragen.
Moest ik kunnen kiezen; een M6 dank u wel.
ik kan wel kritiek verdragen hoor. En ik begrijp heel goed da gij liever de gt3 onder u gat hebt. Voor t plezier van t rijden is die ook beter , geef ik toe. Tis tenslotte een race autoke , en de 911T is gewoon prestatie en luxe ma das net tgeen ik graag onder mijn gat heb .. Ieder zijn smaak eh
En voor de moment zou ik de Audi S8 kiezen, ...
Laatst aangepast door
iL MeGLiO
op 24/08/2006 13:10:59u
(1x aangepast)