Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
18/2/2006 -
12:26u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/621710441885_concept.jpg
Met de Concept A geeft Volkswagen een indruk van de compacte SUV die onder de Touareg zal komen. De Concept A is een mix van diverse carrosserievarianten en wordt aangedreven door een 150 pk sterke TSI-motor. Het is al een tijdje bekend dat Volkswagen met een compacte SUV op de markt wil gaan komen. De auto zal een plaats moeten krijgen onder de Touareg. De Concept A is een voorbode van dit model. Met een lengte van 4,35 m, een breedte van 1,86 m en een hoogte van 1,55 m zouden de afmetingen van de conceptcar wel eens overeen kunnen komen met die van de compacte SUV.
Crossover De vierdeurs Concept A is een mix van diverse carrosserievarianten. De conceptcar combineert diverse elementen van een terreinwagen, coupé en zelfs een pick-up. De toegang tot het interieur is ruim dankzij de tegensteld aan elkaar openende vóór- en achterdeuren. De B-stijl ontbreekt en dat zorgt voor een mooie aanblik op het interieur.
Vierpersoons In het interieur is plaats voor vier personen. Elke inzittende heeft een eigen stoel. Een groot vouw/schuifdak kan tot de C-stijl worden geopend en zorgt voor veel licht in het interieur. Het dashboard is compact vormgegeven en lijkt te zweven. De grote klok op het instrumentenpaneel biedt de meest belangrijke informatie in één oogopslag aan. Het dashboard is voor een groot deel bekleed met zwart leer en de stoelen zijn bekleed met een speciale ademende stof.
TSI-motor Voor de aandrijving van de Concept A is een 150 pk sterke TSI-motor verantwoordelijk. Deze motor is voorzien van zowel een turbo als een mechanische compressor en bekend uit de Golf GT. Al in de ontwikkelingsfase van de conceptcar heeft Volkswagen rekening gehouden met andere motoren. Volgens de fabrikant is de auto klaar voor diverse andere motoren waaronder een TDI. Het vermogen van de TSI-motor wordt via een zesversnellingsbak overgebracht op alle vier de wielen (4Motion).
Toekomst Met de Concept A blikt Volkswagen op verschillende manieren vooruit. Om te beginnen is hij een voorbode van een terreinwagen die op termijn onder de Touareg in het programma komt. Daarnaast laat hij zien in welke richting het design van Volkswagen gaat. Bovendien springt hij in op de trend dat de traditionele autosegmenten steeds meer versnipperen.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/621710442457_concept.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/621710442917_concept.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6217104435121_concept.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6217104439110_concept.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
8/3/2006 -
18:51u
| Quote
|
De Golf SUV is bijna klaar, alleen een naam is nog niet gekozen. U kunt Volkswagen helpen met het bepalen van de definitieve keuze. Bovendien maakt u kans op de uiteindelijke productieversie. De afdeling namen verzinnen in Wolfsburg heeft al vast wat voorwerk gedaan, en kwam uit op een shortlist met vijf namen. Aan u de beste keus te maken. Europese zusterbladen van AutoBild vaardigen drie lezers af naar een race per Touareg in het Franse Val d’Ysère. Dit evenement zal plaatsvinden tegen het eind van komende zomer. Vlucht en hotel worden uiteraard door Volkswagen verzorgd. Uit de competitie in Frankrijk wordt per land één winnaar geselecteerd, hetgeen betekent dat er één AutoWeek-lezer is die doorgaat naar de volgende ronde. Dat is tevens de finale, die verreden zal worden in de dan inmiddels benoemde nieuwe Volkswagen. Dit gebeurt aan het einde van de zomer van 2007 in Marrakesh, Marokko. Wie die race wint, en we hopen natuurlijk van ganser harte dat het een AutoWeek-lezer wordt, krijgt een Concept A mee. Maak hieronder een keuze en vul tevens een email adres in als u kans wilt maken op de hoofdprijs. Uw email-adres zal niet voor andere doeleinden gebruikt worden.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16803.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16805.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16808.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 8/03/2006 18:52:05u
(1x aangepast)
|
Metalpe
wzl-lid
Sinds 26/1/2004
T:15 -
R:80
|
21/3/2006 -
20:31u
| Quote
|
Oei oei oei.. Zo lelijk... Dan toch maar wat bijleggen voor een Toeareg
|
Randall
wzl-lid
Sinds 12/4/2005
T:17 -
R:769
|
22/3/2006 -
15:00u
| Quote
|
straks komt nog de Lada SUV, let op mijn woorden !!
|
ceasar
wzl-lid
Sinds 25/3/2004
T:4 -
R:36
|
25/3/2006 -
21:14u
| Quote
|
bestaat er nie al ne lada suv de lada niva is van 77
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
26/3/2006 -
13:17u
| Quote
|
idd Lada is één van de stichters
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
28/3/2006 -
14:22u
| Quote
|
fermen bak
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
20/7/2006 -
23:58u
| Quote
|
AutoWeek-lezers konden samen met alle andere lezers van de bladen van AutoBild-groep stemmen voor de naam van de nieuwe Volkswagen SUV. Tiguan is uit vijf opties als winnaar gekozen. In totaal hebben 117.824 lezers gestemd op de naam van de nieuwe Volkswagen. Naast het winnende Tiguan was er keuze uit Rockton, Nanuk, Samun en Namib. Van alle lezers stemde 36 procent voor de winnende naam. Onder hen wordt de hoofdprijs verloot: een Volkswagen Tiguan. De Volkswagen Tiguan beleeft zijn debuut op de IAA in Frankfurt, die in het najaar van 2007 wordt gehouden. Alleen het basismodel van de SUV op basis van de Golf krijgt voorwielaandrijving. De rest beschikt over 4Motion-vierwielaandrijving. De basismotorisering is de 1,4-liter TSI met 170 pk. De 2,0-liter TSI komst beschikbaar met 170 en 200 pk. Daarnaast zijn er twee varianten van de 2,0-liter TDI met 140 of 170 pk. Met zijn prijs zit de nieuwe VW naar verluidt op het niveau van de Toyota RAV4; daarvan kost de basisversie 28.750 euro.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/fd198d1e402e6f7ea21356d6b7753774.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
20/8/2006 -
12:41u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/681515364346_Tiguan.jpg
Volkswagen gaat het segment van de compacte SUV´s betreden met de Tiguan. In Finland werd een prototype betrapt dat nog flink is afgeplakt met camouflagemateriaal. Ondanks de dikke jas die de Tiguan draagt is al wel het nodige te zien. Op de Autosalon in Genève verraste Volkswagen afgelopen maart met de Concept A. De auto werd destijds al bestempeld als een voorproefje van de compacte SUV die Volkswagen zal gaan presenteren. Inmiddels is er over dat model al wat meer bekend en heeft Volkswagen de naam onthuld. De Tiguan, zoals de SUV gaat heten, staat volgend jaar in Genève. Voordat het zover is zal Volkswagen de auto eerst nog als een conceptcar presenteren. Dat wordt vermoedelijk in Los Angeles. Maar tot die tijd zullen we het moeten doen met summiere informatie en spyshots.
Kleine Touareg De spyshots die u hier ziet zijn genomen in Finland. Daar werd het testteam van Volkswagen betrapt tijdens hun werkzaamheden. Ondanks het vele camouflagemateriaal zijn de hoofdlijnen van de Tiguan goed zichtbaar. Het model is duidelijk een klein broertje van de Touareg en zal een sportiever voorkomen krijgen dan Volkswagen’s welbekende SUV. Het front zal ongetwijfeld stylingkenmerken delen met de Concept A.
FSI, TSI en TDI De Tiguan staat op een aangepast Golf-onderstel dat is verhoogd en voorzien van 4Motion vierwielaandrijving. Motorisch zal de keuze breed zijn. Volkswagen levert de Tiguan met diverse FSI, TSI en TDI-motoren. Het interieur heeft wel wat weg van de Golf Plus en zal plaats bieden aan vijf personen.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/681515364558_Tiguan2.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6815153646151_Tiguan.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/681515364883_Tiguan.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/681515364949_Tiguan.jpg
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
20/8/2006 -
12:45u
| Quote
|
die trekt echt héél fel op de touareg, amaai
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
6/6/2007 -
14:13u
| Quote
|
Volkswagen geeft beelden vrij van de laatste tests met de Tiguan in Namibië. Bovendien meldt het merk dat er twee verschillende neuzen komen voor de compacte SUV die nog eind dit jaar in de showroom staat. Hoe de Tiguan er uit ziet is natuurlijk al bekend. De concept car die we in november vorig jaar in Los Angeles konden bewonderen zal op details gewijzigd zijn. Om er nog wat spanning in te houden, rijden in Namibië nog gecamoufleerde exemplaren rond, en zo zijn de Volkswagen-logo´s weggelaten. Maar het merk geeft wel zelf deze beelden vrij. Net als de zeer gedetailleerde info. Zo meldt Volkswagen dat de Tiguan leverbaar wordt in drie uitvoeringen, en dat er twee verschillende neuzen zijn. De Trend & Fun-versie beschikt net als de Sport & Style over een neus met een aanloophoek van 18 graden, voor de SUV-rijder die zijn Tiguan af en toe op een hoop grond wil parkeren is er de Track & Field met een aanrijdhoek van 28 graden. Verder krijgt de Tiguan Track & Field elektronische hulpmiddelen voor het rijden in terrein. Met een knop kun je de ’Offroad Mode’ inschakelen, waarbij de elektronica onder meer het 4Motion 4WD aanstuurt en aanpast aan de verschillende omstandigheden. Alleen geblazen motoren Alle motoren van de Tiguan beschikken over minimaal een turbo, sommige hebben ook nog een mechanische compressor. Zescilinders staan niet op het programma. De instapper krijgt een 150 pk sterke TSI-motor, hoewel VW niet over een cilinderinhoud spreekt is dit de 1.4 waarvan ook een 170 pk sterke variant komt. De sterkste TSI levert 200 pk, en dat is waarschijnlijk de 2.0 TFSI, die voor de gelegenheid is omgedoopt tot TSI. Dan zijn er ook nog twee 2.0 TDI’s met 140 en 170 pk. Er komt ook een Tiguan met alleen voorwielaandrijving. Volkswagen introduceert op de Tiguan een nieuwe, elektromechanische stuurbekrachtiging. Verder staat elke versie minimaal op 16 inch wielen met banden in de maat 265/65, de Sport & Style verlaat de fabriek op 17 inch met 235/55-banden en er worden ook 18 inch wielen leverbaar. Volkswagen rept ook nog over een nieuw radio- met navigatiesysteem en ook het Park Assist zal op de Tiguan leverbaar worden. Deze parkeerhulp die het sturen van de bestuurder overneemt bij inparkeren is ook op de Touran leverbaar. En nu is het wachten op de eerste ongecamoufleerde beelden van de Tiguan. Die staat in september op de IAA in Frankfurt en zal niet voor november bij de Nederlandse VW-dealers staan.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/7105776af6ccefe49b7315b14ded9bc6.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/e99f6525a5da10912a04fd3aa15bdc45.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/3a1b65f461a289e1b0edece337559b6f.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/ae6aee18742f47eccb55c83cd78b56ed.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/079c435016556928844907d27a1cade7.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/788c9e3c9ba1858515233171b23160c5.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/87fa858cddd4d848a359c7ec03d173c9.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/a812a9f58c9bc26e93ad424e0544d44a.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/fd18fb7806e12b68107bfb19f183f05a.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/d0e2e526f9a73205ba4273c1fd8550a2.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/e471c7dd7ea6b170f62f851f86caf0a5.jpg
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
10/6/2007 -
17:14u
| Quote
|
wa is da voor logo?
|
Angus Young
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 -
R:244
|
11/6/2007 -
21:19u
| Quote
|
DeProost schreef: wa is da voor logo?
Dat noemen we camouflage.
Maar hij ziet er toch weer veel te braaf uit... Nu nog vermomd als ne koreaan, maar ik vrees dat het niet dé meest blitse compacte suv ooit gaat worden.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
29/6/2007 -
18:24u
| Quote
|
Vandaag geeft Volkswagen de eerste details vrij over de Tiguan. De compacte SUV beleeft in september zijn showdebuut in Frankfurt en in november staat in de auto bij de Nederlandse dealers. De Volkswagen Tiguan komt voort uit het Concept A studiemodel. Hij gaat de strijd aan in het felbevochten SUV-segment waar auto’s als de Toyota RAV4, Opel Antara en de BMW X3 de dienst uitmaken. De Tiguan is bijzonder omdat hij met twee verschillende fronten wordt geleverd. De een is wat hoger opgetrokken dan de ander, zodat de kopers die hun auto niet alleen op het asfalt gebruiken, een wat grotere aanloophoek op hun auto hebben. Volkswagen heeft geprobeerd de overhangen aan de voor- en achterzijde zo kort mogelijk te houden. Dat geeft de Tiguan een gedrongen uiterlijk. Voorlopig levert Volkswagen vijf verschillende motoren; twee diesels en drie benzinemotoren. De diesels hebben een vermogen den 140 pk en 170 pk en de maximale trekkracht is 320 en 350 Nm. De benzinemotoren zijn alle direct ingespoten. De 150 en 170 pk varianten zijn nieuw in het programma en hebben een maximaal koppel van 240 en 280 Nm. De sterkste is de 200 pk versie met turbo.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/05e9dbaf81125729af26ba4dcdf4d319.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/66dfe82e062a9bb3285aa3c0bc714716.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/3374ae91251b3531576b4739cb74f3e4.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/01b5fcb9b144a51c0b0c093092c7549e.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/ca8dafa7810024783ea3e3becfa0a453.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
30/6/2007 -
18:35u
| Quote
|
niet mis zo ne verkleinde Touareg
|