Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
18/2/2006 -
12:28u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6217201440186_spyke.jpg
Spyker presenteert in Genève haar SUV D12 Peking-to-Paris, waarvan dit een teaser is. Deze exclusieve foto toont de contouren van de SUV. Spyker houdt de lippen stijf op elkaar. Er is nog geen enkele informatie bekend over D12 Peking-to-Paris. Wij vermoeden in ieder geval een 12 cilinder gezien de typeaanduiding D12. Op dit moment moeten we het doen met deze eerste foto. In Genève zal Spyker de auto onthullen en de eerste gegevens bekend maken.
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
18/2/2006 -
13:59u
| Quote
|
een auto met zo'n kleine productie die een SUV gaat maken, nog belachelijker dan ferrari die er een zou willen maken
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
28/2/2006 -
16:03u
| Quote
|
Spyker heeft vandaag het doek van de Spyker D12 Peking-to-Paris gehaald. Het is een vierdeurs en vierzits auto met terreincapaciteiten maar een sportief hart. De Spyker D12 Peking-to-Paris is niet zomaar een concept car of een stijloefening voor de sportwagenfabrikant uit Zeewolde. De productie van de auto moet in het vierde kwartaal van volgend jaar in productie gaan. De D12 is voorizen van een 6,0-liter twaalfcilinder met 500 pk die bij Audi afkomstig is. De sprint van 0 naar 100 legt de 1.895 kilo zware auto af in 5,0 seconden. Als topsnelheid wordt 295 km/u opgegeven. De motor is gekoppeld aan een zestraps automatische versnellingsbak en een stuurwiel waar vanaf de bak sequentieel is te schakelen. De D12 Peking-to-Paris heeft een lengte van 4,95 meter en is – zonder spiegels – twee meter breed. De hoogte is minimaal 1,68 meter en maximaal 1,77 meter. De brandstoftank heeft een inhoud van honderd liter. Een opmerkelijk detail is dat de D12 is voorzien van naar achter openslaande portieren en de concept staat op 24 inch Aeroblade wielen. De D12 Peking-to-Paris dankt zijn naam aan de rit die in 1907 werd gereden van Peking naar Parijs. Die monsterrit werd gewonnen door de Fransman Goddard aan het stuur van een standaard Spyker 18/22 HP. “Spyker doet met de D12 hetzelfde als in 1907 met de 18/22 HP werd gedaan: het verkennen van een onbekend terrein. In het geval van de Peking-to-Paris betreedt hij het nieuwe segment van de SSUV’s: de Super Sports Ultility Vehicles
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17179.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/17178.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 12/02/2007 15:01:07u
(2x aangepast)
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
28/2/2006 -
17:08u
| Quote
|
de afwerking lijkt me heel proper vanbinnen, maar van goeie smaak hebben ze daar toch ook geen pap gegeten ik vind het trouwens erg dat elk merk tegenwoordig blijkbaar mee moet doen met de hype van de suv's, tot zelfs zo een klein merk toe stel u voor dat wiesmann dat gaat doen? en noble?
Laatst aangepast door
Vicious
op 28/02/2006 17:10:16u
(1x aangepast)
|
Randall
wzl-lid
Sinds 12/4/2005
T:17 -
R:769
|
28/2/2006 -
17:34u
| Quote
|
Vicious schreef: de afwerking lijkt me heel proper vanbinnen, maar van goeie smaak hebben ze daar toch ook geen pap gegeten ik vind het trouwens erg dat elk merk tegenwoordig blijkbaar mee moet doen met de hype van de suv's, tot zelfs zo een klein merk toe stel u voor dat wiesmann dat gaat doen? en noble?
pfff ik wil het nie geweten hebben Maar het stomste is nog dat ge met de meeste van die SUV's niks zijd. Tzijn eigenlijk gewoon 'hoge' stadswagens
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
6/3/2006 -
13:14u
| Quote
|
dit ding gaat verkopen!
|
Cumulus
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T:3 -
R:80
|
7/3/2006 -
10:27u
| Quote
|
Heb dit ding zien staan in Geneve en gaat weer iets zijn voor rappers met veel geld zonder smaak
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
24/3/2006 -
18:08u
| Quote
|
Spyker heeft op de Autosalon van Genève 114 orders getekend voor de radicale D12 Peking-to-Paris. Spyker maakt vandaag bekend dat 114 orders zijn getekend voor de D12 Peking-to-Paris. De auto was voor het eerst te zien op de Autosalon van Genève, die twee weken geleden de poorten weer sloot. De kale prijs van de D12 Peking-to-Paris is 250.000 euro. Allen die zo’n auto hebben besteld, hebben tien procent van het aankoopbedrag betaald. Vorig jaar boekte Spyker een verlies van 1,9 miljoen euro. Het jaar daarvoor was dat nog 5 miljoen euro. De omzet verdubbelde naar 8 miljoen euro. Aan het einde van het vorige jaar zaten 191 orders in de portefeuille. Dit jaar wil de Zeewoldse sportautobouwer honderd auto’s maken; dat is een verdubbeling ten opzichte van 2005.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/e4dd36e7911437cbf9653f446833b77a.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/2113711f4f73869fb9a5c2d91aadd6e9.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 12/02/2007 15:01:38u
(1x aangepast)
|
smis
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 -
R:1359
|
27/3/2006 -
18:59u
| Quote
|
had ik een dikke poep zou ik op deze auto willen schijten
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
12/2/2007 -
15:00u
| Quote
|
Spyker toont de productierijpe SUV Peking-to-Paris op de stand in Genève. Bovendien onthult het Nederlandse merk een compleet nieuw model. De productie van de Peking-to-Paris gaat eind dit jaar van start. De D12 krijgt een 6,0-liter W12 met 500 pk, bekend uit de Audi A8. De sprint van 0 naar 100 legt de 1.895 kilo zware Spyker af in 5,0 seconden. Als topsnelheid wordt 295 km/u opgegeven. De motor is gekoppeld aan een zestraps automatische versnellingsbak en een stuurwiel waar vanaf de bak sequentieel is te schakelen. De D12 Peking-to-Paris heeft een lengte van 4,95 meter en is – zonder spiegels – twee meter breed. De hoogte is minimaal 1,68 meter en maximaal 1,77 meter. De brandstoftank heeft een inhoud van honderd liter. Een opmerkelijk detail is dat de D12 is voorzien van naar achter openslaande portieren en de concept van vorig jaar stond op 24 inch Aeroblade wielen. Ander belangrijk nieuws betreft de nieuwe Spyker, die de fabrikant nadrukkelijk ‘sportwagen’ noemt. Of het inderdaad een sedan betreft, zoals door meerdere bronnen wordt gemeld, laat het merk uit Zeewolde dus in het midden. Ook deze zal op de stand in Genève te bewonderen zijn. Andere media berichtten over een ontwerp van de bekende Italiaanse designstudio Zagato, maar tegen ons benadrukte Spyker dat er een samenwerking is aangekondigd met ‘een designstudio’ en dat de naam Zagato nooit is genoemd.
|