Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
7/3/2006 -
0:45u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/4522.jpg
“Het is mijn droom om de Alfa 8C Competizione in productie te nemen,” aldus de nieuwe Alfa Romeo-baas Antonio Baravalle in de Britse pers. In 2003 liet Alfa Romeo de wondermooie 8C Competizione concept car zien. De jaren daarna zijn er vaak geruchten geweest over het in productie nemen van de auto. Uiteindelijk zijn die plannen afgeschoten. Nu heeft de nieuwe Alfa-directeur Antonio Baravalle in een Engels interview verklaard de 8C toch te willen gaan bouwen. Om budget vrij te maken voor de sportwagen wordt de komende tijd gekort op advertentieuitgaven. Het plan is om de auto in het najaar, voor de autobeurs in Parijs klaar te hebben. Daarna worden vijfhonderd stuks gebouwd. In eerste instantie wordt het een coupé, maar Baravalle sluit ook niet uit dat er een Spider-versie wordt gemaakt. De 8C Competizione krijgt net als het studiemodel een koolstofvezel carrosserie die is gebouwd op een spaceframe. De motor wordt een V8 uit de rekken van Ferrari en Maserati en levert een vermogen van zo’n 440 pk.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/4519.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/4523.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/4520.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17474.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17473.jpg
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
7/3/2006 -
10:06u
| Quote
|
bring it on!!! alfa of niet, hier met dat masjien!!
wel jammer dat er geen ferm wijf op de foto staat
|
Kalkoen
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 -
R:880
|
7/3/2006 -
17:46u
| Quote
|
zijaanzicht, die lijn
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
8/3/2006 -
10:37u
| Quote
|
Kalkoen schreef: zijaanzicht, die lijn true, maar de ruiten mochten iets hoekiger, vooral de zijruiten zijn te rondvormig
|
butler
[mod] Tetmaster
Sinds 6/4/2005
T:17 -
R:529
|
8/3/2006 -
18:43u
| Quote
|
Zalige auto
|
donkervoort
wzl-lid
Sinds 14/3/2006
T:2 -
R:4
|
14/3/2006 -
19:40u
| Quote
|
schitterende wagen!!
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
15/3/2006 -
15:49u
| Quote
|
lelijk, een vernieuwde pininfarina gedrocht mja
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
1/9/2006 -
20:38u
| Quote
|
Na veel speculaties heeft Alfa Romeo nu eindelijk officieel bekendgemaakt dat de indrukwekkende 8C Competizione er werkelijk komt. Alfa Romeo bevestigt dat de 8 C Competizione er volgend jaar werkelijk komt. In 2003 was deze sportauto een ontwerpstudie. Sindsdien is er veel gespeculeerd over het wel of niet in productie gaan van de sportauto, die wordt aangedreven door een V8. Ook meldt Alfa dat in 2008 een model onder de 147 aan het programma wordt toegevoegd – dat wordt een concurrent voor de Mini die waarschijnlijk Sprint gaat heten. De Alfa 8C Competizione wordt de smaakmaker voor de Amerikaanse markt. In 2009 maakt het Italiaanse merk daar opnieuw zijn opwachting. Naar het zich laat aanzien maakt Europa al in 2007 kennis met de 8C maar het zal nog tot 2008 duren voordat de Alfa werkelijk in de verkoop gaat. De kogel over de 8C Competizione is dus door de kerk. Dan kunnen nu de speculaties beginnen over de spider-versie…
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/d646f4694de5ed016dd276a9c568852e.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/eb8766b82db13b81f307a68f57ddb7b6.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/b0c8184a69775402fe0e7c90fd2d24b0.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/06e12b1e075dee1800b3683b16d33583.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/bbca3322f14e2bd7d62b4ef343f69d8f.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
12/9/2006 -
12:15u
| Quote
|
Achterwielaandrijving en een dikke V8 met 450 pk: het recept voor de nieuwe sportauto van Alfa Romeo. Alfa Romeo maakte pas onlangs bekend dat de productieversie van de 8C Competizione er werkelijk komt. Nu zijn meer foto’s verschenen en zijn er al wat technische details bekend. De nieuwe Alfa deelt veel van zijn componenten met de opvolger van de Maserati Coupé. Daarvan is de motor het meest opvallende voorbeeld. Het is een 4,7 liter V8 met 450 pk bij 7.000 toeren per minuut. Het maximale koppel van het nieuwe, uit aluminium opgetrokken, Maserati-blok is 470 Nm. Ook de wielophanging is gelijk aan die van de nieuwe Maserati. De carrosserie van de achterwielaangedreven 8C Competizione is gemaakt van koolstofvezel. Ook in het interieur keert dit materiaal veelvuldig terug. De sportwagen werd ontworpen door Alfa Romeo’s eigen Centro Stile en verschilt alleen in details van het studiemodel waarmee Alfa in 2003 verraste. De concept car is 4,28 meter lang, 1,90 meter breed en 1,25 meter hoog - de productieversie wijkt daar alleen in hoogte iets vanaf. De 8C is verder voorzien van een versnellingsbak met vijf standen: handmatige normale en sportstand, een automatische handmatige en sportstand en een ‘Ice’-stand voor als er vanaf een bevroren oppervlak moet worden weggereden. De nieuwe Alfa staat op 20 inch wielen. Alfa Romeo’s nieuwe sportauto is in de loop van 2007 te koop en wordt in een oplage van vijfhonderd stuks gebouwd.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/4ea6b1727f75e87b2dcc1e46700eb12b.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/645682dac348f2cce06cf12d6f7ef935.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/cfe5426fab624bb1caf95dd72bedc722.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/7719b59d7880f87b22d2c7b042f9c4fb.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/6ca7a2e21fe871e336a5feba52055cc6.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/9a0e3abb5e5f8f917923287473532914.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/2ddc7b229f02df6f03f8fc7114ac546b.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/4ce3b0ea95aaaa64d2ecacf497a29ad7.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
4/7/2007 -
15:16u
| Quote
|
De kogel is door de kerk: de open versie van de Alfa Romeo 8C Competizione gaat in productie. Goed nieuws dus voor de mensen die bij de coupéversie achter het net visten. De open versie van de door velen begeerde Alfa Romeo gaat in 2008 in productie, volgens een doorgaans goed ingelichte Italiaanse site. De Spider krijgt dezelfde 4,7-liter V8 onder de kap als de Coupé, goed voor een vermogen van 450 pk en 470 Nm koppel. Alfa Romeo onthulde de Spider-versie van de 8C Competizione op het Concours Villa d’Este in 2006. De open exoot was ook te zien op de AutoRai van dit jaar. Naar verluidt gaat de Alfa Romeo 8C Competizione Spider 180.000 euro exclusief belastingen kosten, wat in ons land neerkomt op bijna 300.000 euro. Omdat bij het toewijzen van de 10 Nederlandse Coupés maar liefst 60 mensen teleurgesteld werden, zal Alfa Romeo ongetwijfeld ook de Spiders in ons land aan de man kunnen brengen.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/f4669a087a4fb81127e27f7579ec4852.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
4/7/2007 -
15:18u
| Quote
|
wel een bom geld voor zo ne sportieve openzitter he ! maar hij mag gezien worden ! sappig ù
|
LifeSucks
wzl-lid
Sinds 10/1/2006
T:37 -
R:2187
|
4/7/2007 -
19:03u
| Quote
|
Schoontjes
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
19/2/2008 -
20:28u
| Quote
|
Helaas geen kleine Alfa Romeo dus op Genève, maar wel veel ander nieuws bij Alfa Romeo. Zo is er bijvoorbeeld de productieversie van de 8C Competizione Spider, die al net zo oogverblindend oogt als zijn gesloten –en uitverkochte- broertje. Liefhebbers kunnen de specificaties wel dromen: 4,7-liter V8, 450 pk en achterwielaandrijving. De Spider brengt, net als de Coupé, z’n krachten via een zesversnellingsbak met automatische koppeling op de weg loslaat. Deze bak is verwant aan Maserati’s Cambiocorsa-systeem. Met de obligate flippers achter het stuur kan de bestuurder zelf de beste versnelling kiezen. De komst van de open 8C Competizione is goed nieuws voor degenen die bij de Coupé achter het net visten: zij krijgen voorrang bij de verdeling van de 500 Spiders. De 8C Competizione hangt niet alleen de mooie jongen uit: met behulp van de windtunnel zijn alle details zo ontworpen, dat er extra neerwaartse druk is bij hogere snelheden. De open 8C heeft een extreem stijve carrosserie, door toepassing van diverse composieten. Alfa Romeo vergeet het interieur niet: ook hier veel koolstofvezel, waardoor het gewicht verder beperkt blijft. Alfa Romeo monteert keramische remschijven, voor met een diameter van 380 mm. Achter is dit 360 mm. Standaard staat de 8C Competizione Spider op 20 inch lichtmetaal. Wanneer de eerste 8C Competizione Spider geleverd gaat worden, is nog onduidelijk. Tot die tijd kunnen we ons op de diverse autoshows aan de beauty verlekkeren, te beginnen met de Autosalon van Genève in maart.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/4a61c418c794cc29d69bc2b7afc014bc.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/f1caf851b0d5e829c1802dc89aff790a.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
20/2/2008 -
9:41u
| Quote
|
toch wel knap ze !
|
Prehysteria
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 -
R:2393
|
20/2/2008 -
19:54u
| Quote
|
Wauw, lijkt nog knapper dan de coupé
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
24/2/2008 -
15:40u
| Quote
|
spider is ok maar die coupé vinnek echt ma niks zeker die achterkant ni.. en die voorkant brrr.-
Laatst aangepast door
DeProost
op 24/02/2008 15:41:20u
(1x aangepast)
|