NAVIGATIE
• Freetime overzicht
• Zoeken
RUBRIEKEN
• FAQ / Help
• Wat mag niet?
• WZL Wedstrijden
• WZL Chat
• WZL Toolbar
• WZL Statistieken
• WZL leden
• WZL shop
• E-cards
RSS 
• Fun-feed
• Babe-feed
• Stud-feed
Een groot aantal pokerrooms geven
de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
|
Origineel bericht
|
Draco
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
13/4/2006 -
14:31u
|
Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/841ea164491a1232773f98967e654c7b.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/e7fe561960656cd421fc101c30435785.jpg
 Bron: © http://www.stangsunleashed.com/plugins/p17_image_gallery/images/321.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/a64c47191b0e8bc6e105d37158bfe82d.jpg
Ford onthult in New York alweer een versie van de Mustang die de naam Shelby draagt. De Ford Mustang Shelby GT350 H grijpt terug naar de auto met dezelfde naam uit 1966, die als ‘rent-a-racer’ grote bekendheid kreeg.
Carroll Shelby begon zijn racecarrière in 1952, pas toen hij bijna dertig was, met deelname aan een kwartmijls dragrace. Zijn hot rod had een Ford V8-motor. Zijn tweede racewagen had ook een Ford-motor. Het was zijn eerste prototype voor de Cobra, de auto die later voor altijd in de geschiedenisboekjes zou worden bijgeschreven. Begin 1965 werd Shelby door Ford ingehuurd om zijn bijdrage te leveren aan het GT40-project. Het jaar daarvoor hadden drie auto’s aan de 24-u van Le Mans deelgenomen, maar geen van drieën had de finish gehaald. Het resultaat is autoliefhebbers welbekend: de start van het raceseizoen 1966 was het begin van een vier jaar durende dominantie van de Ford GT40, met als grootste wapenfeit het verslaan van Ferrari. Ford had Shelby in augustus 1964 al gevraagd om een bloedsnelle versie van de Mustang te ontwikkelen, maar één die wel op de openbare weg mocht rijden. “Street-legal’ noemen de Amerikanen dat. Zo onstond korte tijd later in Shelby American, Shelby’s Californische racewerkplaats, de eerste Mustang GT350. Het was een fastback productiemodel met een functionele luchtopening in de kunststof motorkap met een V8 onder de kap met 306 pk, 35 meer dan de standaard Fordmotor leverde. Shelby nam ook de wielophanging onder handen en zette de auto op Koni schokdempers. De GT350 had verder een stabilisatorstang vóór en een pakket, waarmee hij geschikt was voor deelname aan races, zoals racegordels, een grote oliedrukmeter, snelheidsmeter en een accu die in de bagageruimte was geplaatst. Hij werd destijds voor $ 4.000 in de prijslijst en hij was onmiddellijk herkenbaar aan zijn witte kleur met blauwe GT350 strepen opzij. Er was ook een C4 automatische transmissie als optie beschikbaar. Het jaar daarop kwam de GT350 ook in andere kleuren: zwart, groen en blauw. Een speciale deal tussen Ford en Hertz resulteerde in de koop door Hertz van zo’n 1.000 exemplaren van de speciale GT350H, die werd verhuurd als weekendracer. In totaal zijn er in 1966 2.380 van de GT350 gebouwd.
Huurauto Nu heeft Ford dus een moderne versie van de GT350 Hertz ‘Rent-a-Racer’ in het leven geroepen. Net als 40 jaar geleden zal de GT-H herkenbaar zijn aan de zwart lak met gouden Hertz-strepen, aan de speciale motorkap en andere uiterlijke verfraaiingen. Elke auto zal bovendien voorzien zijn van unieke emblemen en van een plaatje met serienummer en de handtekening van Carroll Shelby op het dashboard. De nieuw Mustang GT-H is uitgerust met de 4,6-liter V8 met automaat en een Ford Racing Performance Power Pack, met speciale luchtinlaat, uitlaat en motorafstelling. Wie nog meer sportiviteit wil, kan het ‘Handling Pack’ kopen, met speciale dempers en veren, stabilisatorstangen en speciale bevestigingspunten. Ook een speciale achterasoverbrenging is beschikbaar. Met de modificaties heeft de V8 in de GT350-H nu 25 pk meer de standaard GT: 235 pk , terwijl het koppel met bijna 14 Nm is gestegen tot 447 Nm. Hertz zal de komende tijd zo’n 500 exemplaren in zijn vloot door het gehele land gaan inzetten. Wie met vakantie naar Amerika gaat, heeft kans er één te huren op een van de grote luchthavens.
 Bron: © http://www.blackcanyonclassics.org/images/1960-1969/1966%20gt350%20h%20shelby%20mustang%20fastback%20leolinda.JPG
 Bron: © http://www.heritageclassics.com/ford/66gt350h/A.jpg
 Bron: © http://www.heritageclassics.com/ford/66gt350h/B.jpg
 Bron: © http://www.heritageclassics.com/ford/66gt350h/C.jpg
 Bron: © http://www.heritageclassics.com/ford/66gt350h/D.jpg
 Bron: © http://www.heritageclassics.com/ford/66gt350h/E.jpg
 Bron: © http://www.heritageclassics.com/ford/66gt350h/F.jpg
 Bron: © http://www.heritageclassics.com/ford/66gt350h/G.jpg
|
|
|