Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
13/4/2006 -
14:45u
| Quote
|
Mercedes presenteert de E 63 AMG, de krachtigste E-klasse ooit. De door AMG getunede E-klasse wordt voortgestuwd door een 514 pk sterke achtcilinder. Deze krachtige motor stelt de E 63 AMG in staat om in slechts 4,5 seconden naar 100 km/h te sprinten. Mercedes-AMG presenteert met deze krachtigste E-klasse ooit een geduchte concurrent voor de BMW M5 en Audi S6. Onder de motorkap van de E 63 AMG ligt een 6.3 liter metende V8 die ontwikkeld is door Mercedes’ huistuner AMG. De motor wordt bij AMG door één persoon volledig met de hand gebouwd. De V8 is goed voor een vermogen van 514 pk en een koppel van 630 Nm. Het vermogen wordt overgebracht op de achterwielen middels een 7-traps AMG Speedshift automaat. Die automaat is in drie voorgeprogrammeerde standen in te stellen. Desgewenst kunnen de verzetten met flippers achter het stuurwiel worden gekozen. De E 63 AMG heeft slechts 4,5 seconden (Estate 4,6 sec) nodig om vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h.
AMG-sportonderstel Dergelijke vermogens en prestaties vragen om een aangepast onderstel, extra koeling en flinke remmen. Het sportonderstel van AMG is gebaseerd op de semi-actieve luchtvering Airmatic DC. Het systeem maakt gebruik van een actieve demping waarbij schokbrekers en vering zich aanpassen aan de rijomstandigheden. Bovendien kun je met een druk op de knop één van de drie voorgeprogrammeerde instellingen kiezen. Die variëren van comfortabel tot uitermate sportief. Achter de 18 inch lichtmetalen wielen schuilen forse remmen. Op de vooras zien we gekoelde keramische remschijven die zorgen voor een indrukwekkende remkracht.
Forse voorbumper De AMG lichtmetalen wielen zijn niet de enige kenmerkende eigenschap van de E 63 AMG. Opvallend is de voorbumper die is voorzien van een geïntegreerde voorspoiler en flinke koelopeningen. Deze zijn nodig om motor en remmen op bedrijfstemperatuur te houden. Aan de zijkant zien we skirts en aan de achterkant heeft AMG een sportievere bumper gemonteerd. Op de kofferbak van de sedan en op de achterklep van de Estate is een spoilertje gemonteerd. Verder vallen de twee dubbele uitlaatpijpen en de ´6.3 AMG´ badges op de voorschermen op.
Leer en alcantara sportstoelen Net als het exterieur is de sportieve lijn ook binnenin de E 63 AMG terug te zien. De sportstoelen zijn bekleed met een mix van leer en alcantara. Speciale AMG-instrumenten, aluminium schakelpeddels, aluminium pedalen en een AMG sportstuur springen verder in het oog. Tussen de tellers is een multifunctioneel display gemonteerd waarop onder andere de temperatuur van de motorolie en de status van de accu af te lezen is. Verder is daar een AMG Racetimer opgenomen waarmee rondetijden op het circuit kunnen worden genoteerd.
Veiligheidsvoorzieningen Zoals alle varianten van de vernieuwde E-klasse profiteert ook de E 63 AMG van de nieuwe veiligheidsvoorzieningen waarmee Mercedes de E-klasse heeft uitgerust. Pre-Safe ´ziet´ een ongeval aankomen en zorgt ervoor dat de gordels worden aangespannen, de stoelen in de juiste stand worden gezet en de ramen worden gesloten. Hierdoor kan volgens Mercedes optimaal worden geprofiteerd van de aanwezige veiligheidsvoorzieningen in de vorm van anti-whiplash hoofdsteunen en de airbags. Zeer innovatief is het Mercedes Intelligent Light System. De adaptieve verlichting past zich aan aan de weersomstandigheden. Het Intelligent Light System omvat de actieve verlichtings- en bochtenverlichtingsfuncties, maar bovendien ook de nieuwe, verbeterde mistlampen die de randen van de weg verlichten waardoor de bestuurder zich beter kan oriënteren wanneer het zicht beperkt is. Bovendien zorgen nieuwe verlichtingsfuncties zoals de plattelands- of de snelwegmodus voor een uitbreiding van het gezichtsveld van de bestuurder tot 50 meter.
Concurrentie opgepast De Audi S6 en BMW M5 kunnen we als directe concurrenten van de E 63 AMG beschouwen. Beide concurrenten worden aangedreven door een V10. Mercedes heeft gekozen voor 2 cilinders minder, maar de motor heeft een veel grotere cilinderinhoud. Kijken we puur naar vermogen en prestaties dan kan de Mercedes E 63 AMG zijn concurrenten gemakkelijk de baas. De 507 pk sterke BMW M5 heeft 4,9 seconden nodig om naar 100 km/h te sprinten. De Audi S6, die de beschikking heeft over 420 pk, doet 5,2 seconden over de welbekende sprint naar de honderd. Met een vermogen van 514 pk en een acceleratie van 0-100 km/h in 4,5 seconden heeft Mercedes die winst alvast binnen.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6412142643132_amg.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/641214293962_amg.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6412142827123_amg.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/641214264651_amg.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6412142647173_amg.jpg
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
13/4/2006 -
22:45u
| Quote
|
verschil moet er zijn!!!!! super! een luxe-bak die de gemiddelde Porsche, ferrari e.d. in alle discretie de broek afdoet!!! respect!
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
14/4/2006 -
2:03u
| Quote
|
alleen spijtig dat het een Merc is (heb het niet voor dat merk )
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
14/4/2006 -
17:20u
| Quote
|
ziet er veel beter uit eigelijk
|
thek
wzl-lid
Sinds 27/5/2005
T:7 -
R:23
|
14/4/2006 -
20:06u
| Quote
|
daboykefke schreef: alleen spijtig dat het een Merc is (heb het niet voor dat merk ) idd ik oek ni echt
|
BUNO
wzl-lid
Sinds 22/12/2004
T:4 -
R:55
|
15/4/2006 -
0:50u
| Quote
|
thek schreef:
daboykefke schreef: alleen spijtig dat het een Merc is (heb het niet voor dat merk ) idd ik oek ni echt ja volvo is beter
|
daplace2be
wzl-lid
Sinds 30/1/2006
T:10 -
R:1667
|
16/4/2006 -
10:09u
| Quote
|
BUNO schreef:
thek schreef:
daboykefke schreef: alleen spijtig dat het een Merc is (heb het niet voor dat merk ) idd ik oek ni echt ja volvo is beter
ik ben een grote Bens fan en vind deze auto AF maar moet toe geven Volvo hed ook iets (rij namelijk met een volvo van 420 pk)
|
daplace2be
wzl-lid
Sinds 30/1/2006
T:10 -
R:1667
|
17/4/2006 -
18:16u
| Quote
|
BUNO schreef:
daplace2be schreef:
BUNO schreef:
thek schreef:
daboykefke schreef: alleen spijtig dat het een Merc is (heb het niet voor dat merk ) idd ik oek ni echt ja volvo is beter
ik ben een grote Bens fan en vind deze auto AF maar moet toe geven Volvo hed ook iets (rij namelijk met een volvo van 420 pk)
dan wilk wel eens vragen de welke want wij zijn van ^lan een v70r te kopen van 300pk en dan te laten tunen naar 350 ...
 Bron: © http://www.worldwidetruck.com/volvo13.jpg zo eentje maar dan in een andere kleuren
|
Tijg0r
wzl-lid
Sinds 14/8/2005
T:11 -
R:78
|
4/5/2006 -
21:38u
| Quote
|
lol
|
Heinz K
wzl-lid
Sinds 26/9/2004
T:5 -
R:593
|
5/5/2006 -
16:29u
| Quote
|
Bangelijke AMG-kit maar het is en blijft nen taxi . .
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
17/6/2006 -
18:16u
| Quote
|
De krachtigste E-klasse heeft 514 pk gekregen met een adembenemende 640 Nm trekkracht. Ook bij meer dan 200 km/u op de klok gaat hij er nog als een haas vandoor… Hij zit er met zijn grotere wielen, andere koplampen en decente spoilers dreigend uit. Maar de Mercedes-Benz E 63 AMG is niet overmatig uitbundig. Je kunt er fatsoenlijk mee komen voorrijden. Je merkt meteen dat je met iets bijzonders te maken hebt als je de motor start. Het geluid doet denken aan dat van een getunede Amerikaan. De E 63 AMG is begrensd op 250 km/u maar de werkelijke topsnelheid zou best eens boven de 300 km/u kunnen liggen. We vinden zelfs een stopwatch-functie in het informatiedisplay – je weet nooit wanneer je op de Nordschleife terechtkomt. Het stuurgedrag en de remmen zijn van het hoogste niveau en er is luchtvering en een adaptief schokdempersysteem. Zelfs in de meest sportieve stand blijft de auto vriendelijk reageren. Het comfort is zo groot dat deze E-klasse eerder een GT is dan een sportauto. Dat zullen vooral Amerikanen prettig vinden. En daar zullen naar verwachting de meeste AMG’s worden verkocht.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/4b7aa5b2191a48150dff9c3839acf79a.jpg
7.jpg" target="_blank" title="http://www.autoweek.nl/images/800/7/1f235f1a0ee519e2cb0f6906a7169 7.jpg"> 7.jpg" alt="http://www.autoweek.nl/images/800/7/1f235f1a0ee519e2cb0f6906a7169 7.jpg" border="0" [imgwidth]> Bron: © http://www.autoweek.nl/7.jpg" target="_blank" class="linkinactive">images/800/7/1f235f1a0ee519e2cb0f6906a7169 7.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/6fb86da25ff9dbfa266bdf548a620682.jpg
|
cedric
wzl-lid
Sinds 15/10/2004
T:3 -
R:17
|
6/7/2006 -
17:14u
| Quote
|
K wil ne BEEMER!!!! en ooit ne mercedes as ik 80 ben ofzo...
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
25/7/2006 -
11:30u
| Quote
|
In de beste traditie brengt Mercedes-Benz ook van de vernieuwde E-klasse een gepantserde versie uit. De nieuwe E-klasse Guard heeft zelfs een heuse primeur: het is de eerste gepantserde auto die af-fabriek met een dieselmotor leverbaar is. Mercedes bouwt de Guard-uitvoeringen van zijn modellen op een speciale productielijn. De portieren, het paneel van de achterbank, de zijkanten, het dak en het paneel van het schutbord zijn versterkt met aramidevezel. Hierdoor is de Mercedes zelfs opgewassen tegen schoten van een .44 Magnum. Ook wordt de carrosserie wat steviger gemaakt om het toegenomen gewicht te kunnen dragen. Natuurlijk is aan de buitenkant niets te zien van de bepantsering. Mercedes garandeert voor de gepantserde versies een zelfde kwaliteitsniveau als een normale E-klasse. De nieuwe E-klasse Guard is voor het eerst te koop met een dieselmotor. De E320 CDI weegt met zijn bepantsering 2.140 kilo in plaats van 1.750 kilo. Verder zijn er de E350 die 2.065 kilo weegt en de E 500 die 2.155 kilo op de schaal legt. Ze zijn voorzien van run-flat banden waarmee zonder lucht nog dertig kilometer met een snelheid van 80 km/u kan worden gereden. Alle Guard-uitvoeringen kunnen met deze banden 240 km/u. De bepantsering kost 49.900 euro bovenop de prijs van een reguliere E-klasse.
|
Bruce Willems
wzl-lid
Sinds 24/5/2006
T:22 -
R:412
|
25/7/2006 -
12:46u
| Quote
|
lol @ daplace 
|
jean1989
wzl-lid
Sinds 22/10/2005
T:14 -
R:137
|
8/8/2006 -
13:25u
| Quote
|
Zailge wagen!! Volvo is inderdaad niet slecht bezig, maar geef mij uiteindelijk toch maar deze 63 AMG.. mmm..
|
Hot Prospect
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:19 -
R:535
|
18/8/2006 -
10:57u
| Quote
|
al die modellen zien er hetzelfde uit
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
18/8/2006 -
16:52u
| Quote
|
dat is het net, een wolf in een schapenvacht zoals ze zo dikwijls zeggen: een bom van een motor in een 'gewone' carrosserie
|
turboJerre
wzl-lid
Sinds 23/2/2005
T:3 -
R:55
|
18/8/2006 -
18:23u
| Quote
|
een 'wolf in schaapskleren' bedoel je zeker Vicious
|