NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Ferrari 612 P4/5
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
20/4/2006 - 19:48u | Quote
Autobouwer Pininfarina maakt in opdracht van Ferrari de snelste volbloed aller tijden voor particulieren: de 612 P4/5. Het nieuwe raspaardje, dat een topsnelheid van 350km/u moet halen, wordt in elkaar geknutseld voor één enkele klant. Vanaf augustus mag de steenrijke Amerikaan James Glickenhaus (55) met de unieke wagen door Beverly Hills paraderen. Onlangs maakte de gelukzak nog de laatste schetsen van de raceduivel openbaar. Daaruit blijkt dat de 612 P4/5 in 3,9 seconden van stilstand tot 100km/u spurt en dat met 651pk onder de motorkap. Bjzonder is ook de aërodynamische glazen koepel boven de bestuurscabine. De kostprijs van de auto wordt voorlopig op 3,5 miljoen Euro geschat

http://autoblog.it/uploads/612p45b.jpg
Bron: © http://autoblog.it/uploads/612p45b.jpg

http://autoblog.it/uploads/612p45c.jpg
Bron: © http://autoblog.it/uploads/612p45c.jpg

http://autoblog.it/uploads/612p45a.jpg
Bron: © http://autoblog.it/uploads/612p45a.jpg
daboykefke 2.516
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 - R:4529
20/4/2006 - 22:32u | Quote
Ferrari goes Pagani
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
21/4/2006 - 0:55u | Quote
die vind ik nu echt gatlelijk=/
rb26dett 4
wzl-lid
Sinds 4/11/2005
T:4 - R:6
21/4/2006 - 7:41u | Quote
dit is geen ferrari 612 maar een afkooksel van de enzo hij is ook nie in opdracht van ferrari gebouwd maar in opdracht van de klant die mee wou doen met de concours de elegance op pebble beach dit zijn trouwens geen oficieele foto's maar eerder nen fotoschop want ik denk nie da pinin zoiets afschuwlijk maakt
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
21/4/2006 - 18:53u | Quote
Pinin maakt alitijd afschuwelijke dinge
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
21/4/2006 - 19:26u | Quote
had het artikel uit hln

denk ook niet dat dit een definitieve versie is
hoop dat het eindresultaat iets anders gaat geven
Heinz K 1.358
wzl-lid
Sinds 26/9/2004
T:5 - R:593
22/4/2006 - 18:09u | Quote
Felix Da Housecat schreef:
Pinin maakt alitijd afschuwelijke dinge

maakt u geen zorgen ,ge zult zijn auto's toch nooit kunnen betalen
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
21/7/2006 - 0:02u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/1/2098cf2657c88f97ca4c1367ce56e221.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/2098cf2657c88f97ca4c1367ce56e221.jpg


De Amerikaan James Glickenhaus heeft in zijn garage een Ferrari 330 P4 uit 1967 staan. Helaas heeft hij voor het dagelijks gebruik weinig aan die raceauto uit de jaren ’60. Reden voor hem om een Enzo te laten verbouwen tot een auto die zoveel mogelijk op die racer lijkt.

Pininfarina ontwerpt voor James Glickenhaus een speciale carrosserie voor de Ferrari Enzo. De première stond gepland voor het einde van de maand, maar op een forum zijn al de eerste foto’s van de unieke Ferrari verschenen.
De opdracht was om een carrosserie te maken die veel overeenkomsten vertoont met de 330 P3/4 raceauto, waarvan de Amerikaan Glickenhaus ook een exemplaar in zijn bezit heeft. De techniek is gelijk aan de Enzo, waarvan de productie inmiddels is gestopt. Naar verluidt is een Enzo uit een privécollectie gekocht om het project te kunnen volbrengen. Op het prestigieuze concours d’elegance in Pebble Beach, volgende maand, beleeft de hyperexclusieve Ferrari zijn debuut.

http://www.autoweek.nl/images/800/f/9541f043fb620ab14ac1444a4293f36f.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/9541f043fb620ab14ac1444a4293f36f.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/c/4bac2660fbafbcc2990df7c3c93f4aec.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/4bac2660fbafbcc2990df7c3c93f4aec.jpg
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
21/7/2006 - 19:26u | Quote
ziet er wel mooi uit, lekker futuristisch en one-of-a-kind-car
maar 'k vind het wel raar, hij heeft een 330P4 in zijn garage staan, dus hoogstwaarschijnlijk is hij wel een autoverzamelaar en dan zou hij toch al in aanmerking komen voor een enzo, dat hij die dan ineens in een privé-collectie gaat kopen
RaBBiT09 3.339
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 - R:299
22/7/2006 - 0:09u | Quote
lelijk
AntraCite 2.6
wzl-lid
Sinds 28/9/2004
T:2 - R:68
22/7/2006 - 2:33u | Quote
daboykefke schreef:
Ferrari goes Pagani

Ik dacht just etzelfde
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
22/7/2006 - 18:43u | Quote
vetjes
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
22/7/2006 - 21:31u | Quote
Felix Da Housecat schreef:
Pinin maakt alitijd afschuwelijke dinge


Felix Da Housecat schreef:
vetjes

iets klopt er niet aan, maar ik zie niet wat
tejOi 3.277
wzl-lid
Sinds 11/6/2006
T:8 - R:195
23/7/2006 - 0:09u | Quote
Vicious schreef:
Felix Da Housecat schreef:
Pinin maakt alitijd afschuwelijke dinge


Felix Da Housecat schreef:
vetjes

iets klopt er niet aan, maar ik zie niet wat


was me ook opgevallen
lelijke auto trouwens, volgens mij weet onze James gewoon niet wat gedaan met zijn geld en dacht hij, "hmm, misschien kan seks weer als ik in zo'n ding rondrij"


Laatst aangepast door tejOi op 23/07/2006 0:11:42u (1x aangepast)
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
23/7/2006 - 11:49u | Quote
Vicious schreef:
Felix Da Housecat schreef:
Pinin maakt alitijd afschuwelijke dinge


Felix Da Housecat schreef:
vetjes

iets klopt er niet aan, maar ik zie niet wat

kijk de eerste dingen en de laatste, ik heb mn maning gewoon herzien
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
31/7/2006 - 10:48u | Quote
dat pinin ferrari maar laat schieten en wat knoeit op een maserati ofzo...
dit is absoluut verschrikkelijk
Hot Prospect 3.135
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:19 - R:535
31/7/2006 - 20:21u | Quote
kzag er ook direct ne Zonda in
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
2/8/2006 - 17:21u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/6/4b19841568873c6b593e8673b41664d6.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/4b19841568873c6b593e8673b41664d6.jpg


Het Italiaanse ontwerphuis Pininfarina heeft informatie vrijgeven over de Ferrari P4/5 waarmee later deze maand furore wordt gemaakt op het beroemde concours d’elegance in Pebble Beach.

Pininfarina bouwde de Ferrari P4/5 voor de James Glickenhaus. Deze Amerikaan vindt een normale Enzo niet mooi genoeg en laat er een koestwerk op bouwen dat geheel naar zijn eigen smaak is. Glickenhuis liet zich inspireren door de P3-raceauto uit 1967, die net als enkele andere Ferrari’s in zijn bezit is. Glickenhaus maakte zijn kapitaal in de filmdistributie.
De P4/5 is niet zomaar een showauto. Hij heeft gewoon een kenteken, dus Glickenhaus kan hem op de openbare weg gebruiken. De auto verschilt op meer dan tweehonderd onderdelen met een reguliere Enzo. De rechte lijnen die de Enzo zo kenmerken, zijn ingeruild voor bolle vormen die terugkomen op de klassieke raceauto. Bijzonder zijn de opmerkelijke 20 inch wielen en de uitbundig toegepaste LED-verlichting.
De auto is gebouwd onder supervisie van Ken Ukuyama, de Japanse ontwerpdirecteur van Pininfarina. De lijnen zijn getekend door Jason Castriota. De techniek lieten deze heren ongemoeid. De motor is een 5,9-liter V12 met 660 pk, net als een Enzo die heeft. De P4/5 is met zijn 1.200 kilo 165 kilo lichter dan het origineel. Voor de P4/5 wordt een sprinttijd van 0 naar 100 opgegeven van 3,55 seconden. De Enzo doet het in 3,6. De topsnelheid van de unieke auto van Glickenhaus ligt wel hoger: 362 km/u terwijl de Enzo blijft hangen op 349 km/u.

http://www.autoweek.nl/images/800/b/ab2f7b727a46e62340ebc8ce486ef54b.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/ab2f7b727a46e62340ebc8ce486ef54b.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/7915757e943ef170aaf0cd5b74515158.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/7915757e943ef170aaf0cd5b74515158.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/eab23a88d2cb5a7d229e276d9ad59554.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/eab23a88d2cb5a7d229e276d9ad59554.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3/5bdf3e703357225507b2ed759e42b863.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/5bdf3e703357225507b2ed759e42b863.jpg

3233fdedeec8b3b9ffaab.jpg" target="_blank" title="http://www.autoweek.nl/images/800/b/12b63bc123233fdedeec8b3b9ffaab.jpg">3233fdedeec8b3b9ffaab.jpg" alt="http://www.autoweek.nl/images/800/b/12b63bc123233fdedeec8b3b9ffaab.jpg" border="0" [imgwidth]>
Bron: © http://www.autoweek.nl/3233fdedeec8b3b9ffaab.jpg" target="_blank" class="linkinactive">images/800/b/12b63bc123233fdedeec8b3b9ffaab.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/121a6a54dcaecc9e5f623d439074ebba.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/121a6a54dcaecc9e5f623d439074ebba.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/b/1fe0149bfad1cc81aa46c60f00a2793b.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/1fe0149bfad1cc81aa46c60f00a2793b.jpg
 
Bovenaan pagina