Nog voordat Honda de nieuwe CR-V wereldkundig heeft gemaakt werden deze ongecamoufleerde modellen betrapt. In Vancouver, Canada betrapte een lezer deze konvooi met CR-V´s. Met dank aan de moderne mobiele telefoons konden een paar foto´s worden gemaakt.
Je zult het maar meemaken. Je rijdt rustig door Vancouver en ineens duikt er een splinternieuwe Honda CR-V in je binnenspiegel op. Je begint te twijfelen. Is de nieuwe CR-V nu al wel of nog niet onthuld? Bijna direct heb je door dat dit een wereldprimeur is en je grijpt je mobiele telefoon om snel een paar foto´s te maken. Het overkwam Benjamin Hong die ons deze foto´s stuurde.
Productieversies Twee weken geleden toonden wij spyshots van een in de VS rijdende CR-V. Het model was nog volgeplakt met camouflage, maar de basislijnen waren bekend. Nu is het design van de nieuwe CR-V geen geheim meer. De productieversies die in Vancouver rond reden zijn identiek aan de modellen die eind dit jaar bij de dealers staan.
Compleet nieuw Naast het compleet nieuwe design van zowel in- als exterieur zal ook onderhuids het nodige veranderen. De CR-V is compleet nieuw en dat betekent dat ook het onderstel nieuw is. De motoren zullen voortaan wat krachtiger zijn. In 2008 komt mogelijk een hybride CR-V op de markt
Op het internet zwerven al foto’s rond van de geheel nieuwe Honda CR-V. Het doek wordt er pas op de Autosalon van Parijs officieel vanaf getrokken.
De huidige Honda CR-V loopt al mee sinds 1997 en in die tijd is het niet bepaald rustiger geworden in de klasse van de compacte mpv’s. Hoog tijd dus voor een geheel nieuwe CR-V. De vormen leent de CR-V voor een groot deel van zijn Amerikaanse broeder: de Acura RDX. Die is pas onlangs op de markt gekomen aan de overkant van de grote plas. Reken bij de CR-V niet op het zelfde ‘Star Wars’-interieur als bij de Civic. Voor de SUV is gekozen voor een wat traditionelere vorm. Alleen het stuurwiel is wel geleend van de nieuwe Civic. De CR-V staat volgende maand op de Autosalon van Parijs en komt in januari van het volgende jaar naar de Nederlandse showrooms.
Eerder presenteerde huistuner Mugen al een bodykit voor de onlangs vernieuwde Honda CR-V. Nu is het de beurt aan Honda zelf, dat op de SEMA Autoshow met de Sport Concept CR-V komt.
Allereerst is de CR-V een stuk verlaagd en zijn er 19 inch wielen met bredere banden gemonteerd. Andere aanpassingen aan het exterieur zijn een nieuwe voor- en achterbumper. De auto is gespoten in een speciale kleur, ‘Agile Blue’. Ook het interieur is aangepakt. Speciale bekleding uit de (in Nederland niet leverbare) Civic Si en interieuraccenten van koolstofvezel geven het interieur een sportiever aanzien.
De nieuwe Honda CR-V is een stuk flamboyanter dan zijn voorganger. Hij wordt bovendien hoger in de markt gezet dan zijn voorganger.
Het doos-achtige is bij de Honda CR-V helemaal verdwenen. De nieuweling heeft daarnaast een wat opvallender styling dan zijn voorganger. Opvallend is verder dat de nieuwe CR-V kleiner is. De lengte slinkt met elf centimeter. Ook het reservewiel is van de achterklep verdwenen. De binnenruimte blijft gelijk. In het interieur kan het nodige worden gedaan met de ruimte. Zo is de achterbank over een lengte van vijftien centimeter te verschuiven en heeeft de bagageruimte een ‘etage’ zodat de ruimte in tweeën wordt verdeeld. Honda gaat met het nieuwe model de concurrentie aan met de BMW X3. Daar is de prijs ook naar – de Japanner kost minimaal 33 mille. De rij-eigenschappen zijn er op vooruit gegaan. Dat komt bijvoorbeeld doordat het zwaartepunt lager ligt. In de bochten rolt hij minder rond zijn lengte-as en ook de rechtuitstabiliteit is er op vooruit gegaan.