Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
25/7/2006 -
10:20u
| Quote
|
De échte Picasso staat nog bij Citroën onder een doek te wachten op de onthulling. Het modelautootje is echter al klaar en is gewoon via E-bay te koop. Dit zijn de wel heel aparte eerste foto’s van de Citroën C4 Picasso! Citroën heeft voor de nieuwe midi-mpv opnieuw gekozen voor de typenaam Picasso. Op de flank van het modelautootje dat op E-bay te koop staat is het typeaanduiding duidelijk te lezen. Tijdens de ontwikkeling van de auto was er sprake van dat Citroën de naam van de beroemde schilder liet vallen. De nieuwe Picasso komt, net als de Renault Scénic te koop in twee formaten. De eerste is een vijfzitter en is 4,40 meter lang. De lange variant heeft een derde zitrij en dus zevenzitter. Hij meet 4,55 meter. Dit schaalmodel is de zevenzitter. De C4 Picasso gebruikt een verlengde bodemplaat van de C4. Ook het motorenaanbod is gelijk aan de hatchback. Dat betekent dat het palet begint met een 90 pk 1,4-liter bij de benzineversies en een 1,6-liter HDI met 90 pk bij de diesels. De sterkste diesel is de 136 pk HDI en bij de benzineversies de 143 pk turbomotor die in samenwerking met BMW is ontwikkeld. De nieuwe Citroën C4 Picasso beleeft zijn showdebuut op de Autosalon van Parijs, komende september. Het oude model blijft als prijsbreker nog een jaar naast de nieuweling leverbaar.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/5/e27517f8939f800387c9e89e3640dda5.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/f/432aae34899d51e5c731ca2995209cff.jpg
|
Bruce Willems
wzl-lid
Sinds 24/5/2006
T:22 -
R:412
|
25/7/2006 -
12:44u
| Quote
|
in wezen niets veranderd blijkbaar: nog steeds spuuglelijk
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
3/8/2006 -
10:12u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/f58b494810ce0a6e17e3d356d0b31520.jpg
Citroën heeft eindelijk de nieuwe Picasso onthuld. Althans, de zevenzitter. Want zoals we eerder meldden, de volgende Picasso komt in twee uiterlijk erg verschillende vijf- en zevenzitters. Van de volgende Picasso te spreken doet de waarheid ook een beetje geweld aan, want het huidige model, dat trouwens voluit Xsara Picasso heet, blijft nog maar liefst drie jaar in productie. Net als Renault dat doet met de vorige Clio, zal Citroën de oude Picasso wegpromoveren tot betaalbare instapper. Maar goed, de nieuwe. Zowel de vijf- als de zevenzits zijn gebaseerd op het platform van de C4. Van de vijfdeurs zijn nog geen officiële beelde vrijgegeven, maar op onze eerdere spionagefoto’s is duidelijk te zien dat Citroën heeft geprobeerd de auto een wat sportievere uitstraling mee te geven dan de zevenzits, die ondanks mooie, strakke lijnen niet geheel ontkomt aan de concessies die je nu eenmaal moet doen aan heel veel ruimte. De ’lange’ Picasso heeft een lengte van 4,59 meter, is 1,83 meter breed en 1,66 meter hoog. In het interieur is bijzondere aandacht besteed aan het zicht rondom. Dat vertaalt zich in een panoramische voorrruit, grote zijruiten, smalle raamstijlen en een glazen zonnedak dat 1,04 meter lang is. Vanbinnen heeft Citroën de goede smaak gehad het stuurwiel met statisch hart uit de C4 over te nemen. De C4 Picasso heeft de grootste laadruimte uit zijn klasse. Wanneer de derde zitrij is neergeklapt en de tweede naar voren is geschoven is er 576 liter ruimte. De nieuwe mpv heeft pneumatische vering op de achteras. Daramee kan met een knop in de bagageruimte de tildrempel worden verhoogd en verlaagd. Ook biedt het extra comfort voor de inzittenden en blijft het weggedrag er door stabiel, ongeacht de belading. De zevenzitter komt deze herfst nog op de markt, de vijfzits wordt in het voorjaar van 2007 verwacht.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/258484ce4a87c87510727356177b5a51.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/5b7f31cdb5d83eaee220a3a3ba44e599.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/69abad6568c1cac219ac034e5dc900fe.jpg
|
tejOi
wzl-lid
Sinds 11/6/2006
T:8 -
R:195
|
3/8/2006 -
19:43u
| Quote
|
De gewone C4 vind ik een schonen auto, maar ze hebben er blijkbaar alles aan willen doen om hem lelijker te maken. Al die monovolumes lijken trouwens op elkaar als jet mij vraagt, en ze zijn dan nog es (bijna) allemaal niet om aan te zien. conclusie: foei citroën!
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
6/9/2006 -
13:45u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/81f178819edd0e3dbd32af7f77cd468f.jpg Begin vorige maand hadden we de nieuwe Citroen C4 Picassso in ons autonieuws. Inmiddels weten we welke motoren voor deze MPV verkrijgbaar zijn. Zoals bekend is de nieuwe Picasso een vrij sportief ogende ruimtewagen voor zowel vijf als zeven personen. Om alle inzittenden vlotjes te vervoeren, komen de Fransen met twee bezinemotoren. Een 1,8-liter van 125 pk (170 Nm) en een 143 pk sterke 2,0-liter (200 Nm). Voor de dieselaars heeft Citroen en 1,6-liter HDiF met 110 pk en een krachtige 2,0-liter HDiF met 138 pk in de aanbieding. Het koppel van de 1,6 ligt bij 240 Nm, maar kan met de overboost-functie tijdelijk verhoogd worden naar 260 Nm. Met het overboost-systeem heeft de auto voor korte duur extra turbodruk. Zijn sterkere dieselbroer haalt een maximaal koppel van 270 Nm. Met het milieu in het achterhoofd worden de dieselmotoren standaard met een roetfilter geleverd. In de normale Citroën C4 zit een parfumeur ingebouwd. Die geurverspreider zien we in de C4 Picasso terug. Maar voor deze Citroën is een nieuw luchtje en een speciaal anti-rookparfum ontwikkeld. Opvallend aan de nieuweling is de enorme laadruimte. Wanneer de derde zitrij is neergeklapt en je de tweede naar voren schuift, ontstaat er een ruimte van 576 liter. Iets groters is in deze niet te vinden. Op de achteras heeft de Picasso pneumatische vering voor extra comfort. Maar er is meer. Met een knop in de achterbak van de nieuwe MPV kun je de tildrempel in de bagageruimte in hoogte verstellen. Slim denkwerk van die Fransen. De zevenzits C4 staat deze herfst in de showrooms. In het voorjaar van 2007 verschijnt de vijfzitter in ons land. De oude (Xsara) Picasso blijft de komende drie jaar nog van de band rollen.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/f2a5874cc74c562eedd1e02b10043636.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/119bef9e7a37e1d4d681df8a17198999.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/c665afc51770bef66af837821999ed3f.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/ec0dddf3014581f350eff190ccffc4f1.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/6472ee6b8664a064040ff49371f6ccfa.jpg
|
Kalkoen
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 -
R:880
|
6/9/2006 -
17:21u
| Quote
|
damn wat een ruit!! zalig zicht wel
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
6/9/2006 -
18:06u
| Quote
|
kvind hem wel iets hebben
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
18/9/2006 -
21:06u
| Quote
|
Citroën wil ‘m nog even geheimhouden, maar in de fabriekshal van de fabriek in het Spaanse Vigo staat de ‘korte’ vijfzits C4 Picasso al klaar. Op een Frans Citroën-forum zijn de eerste foto’s verschenen van de vijfzits C4 Picasso. We moeten nog wachten tot de lente van 2007 totdat Citroën ‘m in de showrooms zet. De spionagefoto’s zijn afkomstig uit de fabriekshal in het Spaanse Vigo waar de auto wordt gebouwd. De vijfzits Picasso staat niet op de autosalon van Parijs. Daar stelen de zevenzitter en de C-Métisse concept car al de show. Citroën wacht met het publieksdebuut tot aan de beurs in Genève, komende maart. Naar verwachting krijgt de korte Picasso het zelfde motorenaanbod als de zevenzitter. De komst van dit model betekent dat Citroën binnenkort drie Picasso’s in de showroom heeft, want naast de twee nieuwe, blijft ook de oude, bolle Picasso nog drie jaar leverbaar.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/4/e7975beb77e09dac29ba20d1e2a9a2b4.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/3/e359c5371f93b6716a1ce434efeefee3.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
21/9/2006 -
15:49u
| Quote
|
De nieuwe mpv van Citroën staat in oktober bij de dealers. De prijzen zijn al bekend. Citroën biedt de zevenzits C4 Picasso aan voor een prijs vanaf 25.850 euro. Daarvoor staat de 125 pk sterke 1,8-liter in Séduction-trim voor de deur. Die is standaard voorzien van onder meer EBD met remassistent, zeven airbags, een stabiliteitssysteem, elektrisch bedienbare en verwarmbare spiegels en een boordcomputer. De 125 pk motor in combinatie met het Prestige-uitrustingsniveau kost 27.500. Die is onder meer voorzien van gescheiden airco, audiobediening via het stuur 16 inch wielen en een in hoogte verstelbare passagiersstoel. Het topniveau voor de 1,8-liter is de Ambiance die voor 29.000 euro in de prijslijst staat. Die heeft onder meer een MP3-speler aan boord, een parfumeur, gekoeld dashboardkastje, klaptafeltjes voor de achterpassagiers een warmtewerende voorruit en zonneschermen voor de tweede zitrij. Bij de 143 pk sterke 2,0-liter is de Séduction-variant niet leverbaar. De Prestige kost 29.600 euro en de Ambiance is met gerobotiseerde zesversnellingsbak 31.100 euro en als automaat 31.935 euro. Verder is er nog het Exclusive-uitrustingsniveau waarin de 2,0-liter 34.600 euro is met een gerobotiseerde zesversnellingsbak en 35.435 euro met volwaardige automaat. In het Exclusive-pakket zit onder meer pneumatische achtervering, meedraaiende koplampen, dakrails, 17 inch wielen, zonneschermen voor de derde zitrij, een uitgebreide verlichtingsmodule, een afzonderlijk te openen achterruit en bagagenetten in de kofferbak en speciale stoelen. Diesels Bij de diesels is er bij de komst van de C4 Picasso keuze uit twee motoren: de 1,6-liter HDI met 110 pk is als Séduction 29.650 euro, als Prestige 31.300 euro en als Ambiance 32.800 euro. Met de gerobotiseerde handbak kost hij 33.300 euro. De tweede diesel is de 2,0-liter met 138 pk. Die is er alleen met de gerobotiseerde versnellingsbak voor een prijs van 35.600 in Ambiance-trim en 39.100 euro in het Exclusive-uitrustingsniveau.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/119bef9e7a37e1d4d681df8a17198999.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 21/09/2006 15:49:51u
(1x aangepast)
|