NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Tuning » Mercedes GL (Brabus)
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
22/8/2006 - 13:08u | Quote
Net als voor elke Mercedes heeft Brabus ook voor de nieuwe GL-klasse een speciale behandeling. De standaard motortuning is beschikbaar en er is een bodykit voor de grote SUV.

Brabus biedt motortuning voor twee van de vier motoren waarmee de nieuwe Mercedes-Benz GL-klasse leverbaar is. De eerste is de 320 CDI. Die kan door Mercedes’ huistuner worden opgevoerd van de standaard 224 pk naar 272 pk. Het koppel groeit van 510 naar 590 Nm. De sprinttijd van 0 naar 100 gaat er mee van 9,5 naar 8,9 seconden en de topsnelheid groeit van 210 naar 218 km/u. Geen hardloper, volgens Brabus-begrippen.
Wie écht snel wil, kan zijn GL 500 laten tunen. De cilinderinhoud van de V8 wordt opgeboord van 5,5- naar 6,1-liter en het vermogen groeit van 419 naar 462 pk. Het koppel groeit naar 615 Nm. De GL 500, die standaard een gewicht van 2.345 kilo op de schaal legt, gaat er in 6,0 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid ligt op 255 km/u.
Natuurlijk heeft Brabus voor de GL-klasse ook nog een bodykit. Het onderste deel van de standaard-bumper kan worden vervangen door een exemplaar met grote luchtinlaten en er kan worden gekozen uit dubbele mistlichten. Achteraan springt de bumper met luchtdoorvoer in het oog en natuurlijk zijn er vier eindpijpen voor de uitlaat. Tot slot is er een assortiment wielen in maten van 18 tot 22 inch en kan het interieur door Brabus geen naar wens van de klant worden aangekleed.

http://www.autoweek.nl/images/800/f/17943724651c1dc5296e3a4d6bf211cf.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/17943724651c1dc5296e3a4d6bf211cf.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/96f0a5e62beb58b0e3a73c0093a0a1b1.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/96f0a5e62beb58b0e3a73c0093a0a1b1.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/347a42b7f6009bac42b76c342183c0e8.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/347a42b7f6009bac42b76c342183c0e8.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/147a5a2134ca402a4eed4b8ba8dcf1fd.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/147a5a2134ca402a4eed4b8ba8dcf1fd.jpg
iL MeGLiO 3.132
wzl-lid
Sinds 24/10/2004
T:3 - R:24
24/8/2006 - 13:13u | Quote
vind em niet zo "iets hebben " als de ML ,
maar gaat wel redelijk vooruit , die GL500 toch
Kalkoen 3.44
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 - R:880
24/8/2006 - 13:34u | Quote
kvind dat het model zelf zooooveel op de ML trekt.. heeft echt weinig typische kenmerken van de klassieke GL.. jammer!
Bruce Willems 3.23
wzl-lid
Sinds 24/5/2006
T:22 - R:412
27/8/2006 - 12:55u | Quote
er is geen klassieke gl
wel een g, maar daar is de gl geen nieuw model van
de g blijft gewoon in prodcutie
Kalkoen 3.44
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 - R:880
30/8/2006 - 0:43u | Quote
Bruce Willems schreef:
er is geen klassieke gl
wel een g, maar daar is de gl geen nieuw model van
de g blijft gewoon in prodcutie

ja, ik bedoelde de G.. ma kdacht tot dit de opvolger er van werd, niet dus, sry my mistake!
 
Bovenaan pagina