NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Porsche Cayenne
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
29/8/2006 - 15:06u | Quote
Het is al lange tijd geen geheim dat er een facelift voor de Porsche Cayenne op stapel staat. Al lange tijd zien we gecamoufleerde prototypes in alle delen van de wereld bezig met testwerkzaamheden. In de buurt van de Duitse Nürburgring werden zowel de Cayenne als de Cayenne Turbo gespot.

Porsche is het complete modellengamma aan het vernieuwen en uitbreiden. Sinds de komst van de Cayenne in 2002 is er bij Porsche veel veranderd. De nieuwe 911-serie is langzaam maar zeker uitgegroeid tot een volwaardig modellengamma, de Cayman is erbij gekomen en bovendien is de SUV Cayenne tot een enorm succes uitgegroeid. Het gaat goed met Porsche, heel erg goed zelfs! Maar om die resultaten ook zo positief te houden is het nodig om diverse vernieuwingen door te voeren. Aangezien de Cayenne begin 2007 alweer zijn vijfde levensjaar ingaat wordt het nodig tijd om dit model te faceliften.

LED-verlichting
De Duitse Nürburgring is het testterrein voor vele autofabrikanten, zo ook voor Porsche. Zowel een gewone Cayenne als een Cayenne Turbo werden daar op de gevoelige plaat gelegd. De foto´s laten voor het eerst duidelijk zien wat de nieuwe Cayenne´s kenmerkt. Het plaatwerk is grotendeels gelijk gebleven, maar de voor- en achterzijde van de SUV zijn aangepakt. Aan de voorzijde zien we scherper gesneden koplampen en een dikkere uitstraling. De achterzijde heeft ook gewijzigde luchtunits en een compleet nieuwe achterbumper. Het grote verschil tussen de Cayenne en Cayenne Turbo is zichtbaar aan de voor- en achterbumper. Opvallend zijn de horizontaal gemonteerde LED-lampjes die de turbo krijgt. Deze zien we ook bij de 911 Turbo.

Januari 2007
Nu de marktintroductie van de Cayenne steeds dichterbij komt verwachten wij de komende maanden meer informatie over de modellen. Begin 2007 staat de vernieuwde Cayenne op de NAIAS in Detroit. Niet veel later verwachten wij het model bij de dealers.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813263812_cayenne.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813263812_cayenne.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6828132640101_cayenne.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6828132640101_cayenne.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813264163_cayenne.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813264163_cayenne.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6828132643183_cayenne.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6828132643183_cayenne.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813272356_cayenne-s-.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813272356_cayenne-s-.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813272485_cayenne-s-.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813272485_cayenne-s-.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813271988_cayenne-s-.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/682813271988_cayenne-s-.jpg
cush 2.756
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 - R:422
29/8/2006 - 17:02u | Quote
Valt af te wachten...

Hopelijk foefelen ze ook een beetje aan 't blok. Want zo'n S knalt echt niet zoals 't zou moeten.
Marmata 1
wzl-lid
Sinds 3/10/2006
T:0 - R:10
3/10/2006 - 21:00u | Quote
De Cayenne is 1 van de mooiste SUV's samen met de X5, maar ben er zeker niet zot van... Waarom heb je hier in godsnaam zo'n bak nodig ? Om op te vallen ? Ik hoop dat de pk's wel wat gaan stijgen want de "gewone" Cayenne was niet te doen qua cijfers ...
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
21/11/2006 - 12:28u | Quote
Porsche laat alvast wat zien van de vernieuwde Cayenne. In januari wordt de SUV voor het eerst in Amerika aan het publiek getoond.

Het is geen verrassing meer dat Porsche werkt aan een gefacelifte Cayenne. Op het internet doen al vele spionagebeelden de ronde en met een carrière die loopt vanaf 2002, is het noodzakelijk om het model eens op te frissen. Onlangs zijn al de eerste foto’s getoond van de gefacelifte Volkswagen Touareg, het zustermodel van deze Porsche. De veranderingen hingen dus al in de lucht.
In januari wordt in Detroit het doek van de nieuwe Cayenne getrokken. Om ons op te warmen stuurt Porsche alvast dit beeld van het vernieuwde model de wereld in. De nieuwe vorm van de koplampen, het belangrijkste element van het nieuwe aangezicht, kunnen we in elk geval al zien. Ook vorm van de nieuwe bumper en de opvallend grotere grille worden op de foto al onthuld.
Nadere details volgen zoals gemeld, in het allereerste begin van 2007. De vernieuwde Cayenne staat vanaf komend voorjaar bij de dealer.

http://www.autoweek.nl/images/800/8/c7725d2483e080e72fc8192dcd4cb978.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/c7725d2483e080e72fc8192dcd4cb978.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
4/12/2006 - 11:21u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/3/3442862b95db9663b92bd1c361b8f3a3.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/3442862b95db9663b92bd1c361b8f3a3.jpg


Porsche heeft officieel de gefacelifte Cayenne gepresenteerd. Het nieuwe uiterlijk komt niet als een complete verrassing, want Porsche lichtte vorige maand al een tipje van de sluier op.

Het bleef niet bij uiterlijke wijzigingen. Ook het motorenpalet werd vernieuwd, met sterkere benzinemotoren met directe benzine-inspuiting, Direct Fuelinjection (DFI).
Het vermogen van de Cayenne steeg met 40 pk, waardoor het totale vermogen op 290 pk uitkomt. De cilinderinhoud van de zescilindermotor werd van 3.2 naar 3.6 liter vergroot en de maximale trekkracht is nu 385 Nm. Voor de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur heeft de Cayenne 8,1 seconden nodig. Het basismodel houdt op met versnellen bij 227 kilometer per uur.
De Cayenne S wordt aangedreven door een vernieuwde 4,8-liter V8 motor. Dankzij directe inspuiting en variabele kleppentiming nam het koppel toe tot 500 Nm. Het vermogen bedraagt 385 pk. Deze versie van Porsche’s SUV accelereert in 6,6 seconden naar 100 km/h en heeft een topsnelheid van 252 kilometer per uur.
De nieuwe achtcilindermotor van de Cayenne Turbo heeft twee turbo’s en produceert 500 pk en 700 Nm koppel. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost het topmodel 5,1 seconden; de topsnelheid steeg naar 275 kilometer per uur
De vernieuwde Cayenne is per direct te bestellen. De basisprijs van de Cayenne bedraagt 71.600 euro. De Cayenne S en Cayenne Turbo kosten respectievelijk 92.500 en 151.650 euro. De gefacelifte Porsche Cayenne staat vanaf 24 februari 2007 bij de dealer.

http://www.autoweek.nl/images/800/e/e7942fedb7ab0db658b21a379762327e.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/e7942fedb7ab0db658b21a379762327e.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/7/63e5aaf1785e689e8f6c263c3e0d7fa7.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/63e5aaf1785e689e8f6c263c3e0d7fa7.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/1776f872a71e8d70942832bea3888c92.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/1776f872a71e8d70942832bea3888c92.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/379c82e709480c783f4b3056b7709692.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/379c82e709480c783f4b3056b7709692.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/31575de01a72edaee0968be4ebef4854.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/31575de01a72edaee0968be4ebef4854.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/7/cf5609572cb7f06053a6f2acc285f6a7.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/cf5609572cb7f06053a6f2acc285f6a7.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/c/79a82ac13a5e2d805a90a2138d38c8dc.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/79a82ac13a5e2d805a90a2138d38c8dc.jpg


Laatst aangepast door Draco op 4/12/2006 16:29:33u (1x aangepast)
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
4/12/2006 - 14:53u | Quote
Schoon hebbeding
jean1989 1.75
wzl-lid
Sinds 22/10/2005
T:14 - R:137
4/12/2006 - 19:28u | Quote
Zeer mooi verbeterd!
Hot Prospect 3.135
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:19 - R:535
6/12/2006 - 13:18u | Quote
ziet er heel zwaargebouwd uit aan de achterkant. hij is wel knapper als de voorganger
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
30/1/2007 - 16:43u | Quote
Porsche komt met de tweede generatie Cayenne. Niet alleen het uiterlijk is aangepakt, ook qua motorisering is er nieuws. Wij reden met de vernieuwde Porsche Cayenne.

Toen Porsche met de plannen voor een SUV kwam, was er veel kritiek. Een suffe terreinauto van Porsche? Dat moest wel een mislukking worden. Maar het tegendeel bleek waar: de Cayenne is een waar verkoopsucces geworden. Er zijn inmiddels 150.000 Cayennes verkocht en dat is nog meer dan Porsche hoopte.
Nu is het dus tijd voor de tweede generatie van de Cayenne. Deze onderscheidt zich van zijn voorganger door verder uit elkaar geplaatste, scherper gevormde koplampen, een grotere grille en luchtinlaten, een nieuwe spoilerlip, nieuwe spiegels, een nieuwe dakspoiler en bredere wielkasten. Hierdoor ziet hij er niet alleen beter uit, de cW-waarde is ook verbeterd.
De nieuwe Porsche Cayenne is een serieuze SUV, met maar liefst 521 pk in de topper, de Turbo S. Maar ook de basis-Cayenne krijgt al een 3,6-liter V6 van 290 pk mee. In 2010 volgt er zelfs nog een hybride Cayenne, voor de mensen die milieuvriendelijker willen rijden.
We merken als we gaan rijden meteen het verschil met het oude model. Je moet erg hard rijden wil de Cayenne gaan hellen. De Cayenne Turbo is helemaal een beest: we halen met deze auto op een afgesloten stuk snelweg zelfs even 265 kilometer per uur.

http://www.autoweek.nl/images/800/1/a0135c8a513184cc838726ea7477e051.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/a0135c8a513184cc838726ea7477e051.jpg

Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
16/4/2007 - 18:22u | Quote
Porsche gaat met een aantal Cayenne´s deelnemen aan de Transsyberia Rally. De ruim 6.600 km lange rally over openbare wegen, door de woestijn en door ongeciviliseerde gebieden zal met de speciale Cayenne Transsyberia worden verreden.

In 2006 verschenen twee Porsche Cayenne´s aan de start van de loodzware Transsyberia Rally. De beide eigenaren van de Cayenne´s hadden de auto speciaal geprepareerd om tijdens de barre omstandigheden stand te kunnen houden. Dat resulteerde in een eerste en tweede plek op het erepodium. Gesterkt door dit succes heeft Porsche besloten om als fabrieksteam deel te gaan nemen aan de Transsyberia Rally. Speciaal daarvoor werd een aantal Cayenne´s geprepareerd.

Extra veiligheidsmaatregelen
De Porsche Cayenne Transsyberia is in de basis rechtstreeks van de productielijn gehaald. Om extra veiligheidsmaatregelen te treffen, maar ook om de barre omstandigheden beter te kunnen doorstaan werden er wel de nodige aanpassingen gedaan. Zo werd het interieur deels gestript. Daar is plaats gemaakt voor twee extra reservewielen en twee jerrycans met brandstof. De stoelen werden met oranje leer bekleed en die kleur komt ook aan de buitenzijde terug. Porsche verwijst daarmee naar de recent gepresenteerde 911 GT3 RS. Verder werd er in het interieur plaats gemaakt voor een geavanceerde navigatiecomputer. Om extra veiligheid voor de inzittenden te kunnen garanderen werden de A- en B-stijlen extra versterkt en monteerde Porsche een rolkooi.

Onderhuidse aanpassingen
Ook onderhuids werden diverse maatregelen getroffen. De rally voert over openbare wegen, over gravelwegen, maar ook door de Gobi woestijn. Dat vergt de nodige aanpassingen om optimaal te kunnen presteren. Zo werd het Porsche Traction Management aangepast aan de wisselende ondergrond. Ook het Porsche Dynamic Chassic Control systeem en de luchtvering werden geoptimaliseerd. De beschermplaten onder de auto werden extra verstevigd, de sportuitlaat is van lichtgewicht materiaal gemaakt en op het dak is een lampenbar gemonteerd. Maar dat is niet alles. Om ook rivieren over te kunnen steken werd een snorkel op het dak gemonteerd. Hierdoor kan de Cayenne een rivier van 75 cm diep oversteken zonder dat er water bij de motor komt. De offroad-banden zijn uiteraard ook geen overbodige luxe. De 4.8 liter V8 is onaangepast. Met een vermogen van 385 pk moet deze motor voldoende vermogen bieden om de Cayenne door deze zware rally te sleuren.

Start in Moskou
De start van de Transsyberia Rally start op 2 augustus in Moskou. Daarna zullen de onherbergzame wegen richting de finish in Ulaanbataar (Mongolië leiden. Daar zullen de Cayenne´s als alles goed gaat op 17 augustus over de finishstreep rijden.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/741695849112_cay.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/741695849112_cay.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74169585046_cay.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74169585046_cay.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74169585299_cay.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74169585299_cay.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/741695853169_cay.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/741695853169_cay.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74169585542_cay.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74169585542_cay.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
16/4/2007 - 21:06u | Quote
wat een velgen .. lelijke kleur ..
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
10/5/2007 - 22:35u | Quote
Porsche heeft een speciale Ambulance Cayenne ontwikkeld. Het is waarschijnlijk één van de snelste ambulances ter wereld en bovendien geschikt voor minder toegankelijk terrein. De Ambulance Cayenne wordt onder meer ingezet op de fabrieksterreinen van Porsche.

Het interieur van de Cayenne werd geheel gemodificeerd. De achterbank en de passagiersstoel moesten daarbij plaats maken voor een aluminium frame waarin de brancard kan worden geschoven. Bovendien werd er een speciale stoel gemaakt voor de arts die bij de patiënt aan boord zit. Om direct hulp te kunnen bieden is de Cayenne uitgerust met moderne medische apparatuur. Daarbij valt te denken aan een defibrillator, beademingsapparaat en een tas met alle noodzakelijke spullen.

Luchtvering en vierwielaandrijving
De Cayenne is vooral gekozen vanwege zijn veelzijdige karakter. De auto is dankzij de luchtvering uitermate geschikt voor het vervoeren van patiënten. Bovendien beschikt de Cayenne over permanente vierwielaandrijving en de mogelijkheid om het centrale differentieel te blokkeren. Hierdoor kan de Ambulance Cayenne ook op moeilijk bereikbare plaatsen komen.

Inzet
Deze speciale ambulance zal voornamelijk worden ingezet op de fabrieksterreinen van Porsche. Daar maakt de Cayenne Ambulance onderdeel uit van een heel wagenpark aan hulpvoertuigen waaronder een brandweer-Cayenne.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/751014339133_cayenne.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/751014339133_cayenne.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/751014331067_cayenne.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/751014331067_cayenne.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
11/5/2007 - 15:23u | Quote
nu eens zien of ze sneller te plaatse zijn wnt de laatste tijd ..
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
26/7/2007 - 0:02u | Quote
Porsche werkt samen met Volkswagen en AudI aan een hybride aandrijflijn voor hun SUV’s. Meeliftend op de groene golf die door autoland spoelt, heeft de Duitse sportwagenfabrikantvoor ons vandaag alvast een tipje van de sluier opgelicht.

Weliswaar op de rollenbank, maar toch, hebben we de direct ingespoten Cayenne met hybridetechniek kunnen uitproberen. De aandrijflijn met ingenieus koppelingssysteem functioneert al opmerkelijk geciviliseerd voor een prototype. En ook de verbruikscijfers die we wisten te realiseren, waren (hoewel natuurlijk nog laboratoriumwaarden) niet onaardig, een gemiddelde van 9,6 liter per 100 km. Hoe de auto zich met zijn gewijzigde stuurinrichting en 150 kg hogere gewicht zich in de praktijk gedraagt, is nog gissen. De eerste indruk die we als passagier op de testbaan in Weissach opdeden was veelbelovend voor een auto waar nog het nodige aan moet gebeuren voordat hij (volgens Porsche) pas tegen het eind van het decennium op de markt komt.

http://www.autoweek.nl/images/800/8/e5ded500643513f6bc4e03e08db7e048.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/e5ded500643513f6bc4e03e08db7e048.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
26/7/2007 - 1:13u | Quote
door die koplampen lijkt hij agressiever vind ik eerlijk gezegd
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
27/7/2007 - 23:24u | Quote
da is da lijken zo gefronste ogen nu
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
31/7/2007 - 23:28u | Quote
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/773115491464_cayenne.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/773115491464_cayenne.jpg


Porsche heeft de eerste details van de Cayenne Hybrid vrijgegeven. Deze bijzondere Porsche wordt aangedreven door zowel een benzine- als een elektromotor en weet daarmee een voor Porsche gunstig verbruik neer te zetten. De Cayenne Hybrid is nog een prototype, maar zal rond 2010 op de markt komen.

Op 26 juli werd er bij Porsche gedemonstreerd door Greenpeace. De fabrikant kreeg daar echter vroegtijdig lucht van en trof een aantal tegenmaatregelen. Met diverse spandoeken heeft Porsche de demonstranten er flink van langs gegeven. De spandoeken wezen de demonstranten en de toegestroomde menigte namelijk op het feit dat Porsche voor slechts 0,1% van de CO2-uitstoot in het verkeer verantwoordelijk is. En als we ons bedenken dat het verkeer in zijn volledigheid slechts 14% van de totale CO2-uitstoot veroorzaakt dan is het aandeel van Porsche daarin te verwaarlozen.

Cayenne Hybrid?!
Desalniettemin zag Porsche zich genoodzaakt om het verbruik terug te dringen. Al bij de introductie van de vernieuwde Cayenne presenteerde Porsche krachtiger, maar zuiniger motoren. Maar de fabrikant gaat nu nog een stap verder met de presentatie van de Cayenne Hybrid. Dit prototype is een voorbode van een ware hybrideversie van de Cayenne. Dat SUV´s en hybride samen gaan heeft Lexus met de RX400h al bewezen, maar een Porsche Cayenne Hybrid klinkt toch wel heel bijzonder.

Hybrid Manager
Bij Porsche is er dan ook veel aandacht aan besteed om de aandrijflijn zo onmerkbaar en krachtig mogelijk zijn werk te laten doen. Het hart van het hybridesysteem wordt gevormd door de Hybrid Manager. Deze computer stuurt de benzinemotor, de elektromotor en de accu´s aan. De elektromotor is net als de brandstofmotor gewoon onder de motorkap gemonteerd. De accu´s en diverse andere elektronische systemen hebben een plaats gekregen onder de laadvloer van de bagageruimte. Dat het reservewiel daarvoor moest wijken is met de RunFlat-banden van tegenwoordig geen enkel probleem meer. Om de Cayenne Hybrid ook enkel op de elektromotor te kunnen laten rijden stond Porsche voor diverse uitdagingen. Eén daarvan was de besturing. De conventionele stuurpomp wordt namelijk door de verbrandingsmotor aangestuurd en moest nu zelfstandig kunnen opereren. Dat heeft Porsche opgelost met een elektronisch geregelde pomp.

Bijzondere ervaring
Volgens een woordvoerder van Porsche importeur PON is het een bijzondere ervaring om met de Cayenne Hybrid te rijden. Starten gaat namelijk niet gepaard met een machtige brul van de motor, maar is geruisloos. Tot 30 km/h kan bovendien volledig op de elektromotoren worden gereden. Wanneer er extra vermogen wordt gevraagd of de snelheid boven de 30 km/h komt springt de 3.6 liter benzinemotor bij. De V6 produceert dan het typische Porsche-geluid zoals we dat wensen te horen. Om zo zuinig mogelijk met alle energie om te springen wordt de remenergie opgevangen door de accu´s.

Verbruik van 9,8 l/100 km
Over de prestaties van de Cayenne Hybrid is niets bekend. Het is echter zeer goed denkbaar dat deze hybride SUV krachtiger en sneller is dan de Cayenne V6. Er wordt immers assistentie geleverd door een 38 kW sterke elektromotor. Het verbruik is in ieder geval gunstig. In plaats van 12,9 l/100 km verbruikt de Cayenne Hybrid 9,8 l/100 km. Porsche streeft er zelfs naar om het verbruik in de komende jaren verder terug te dringen naar 8,9 l/100 km. De Cayenne Hybrid heeft nog een behoorlijk ontwikkelingsstadium te doorlopen maar zal ondanks dat al in 2010 op de markt komen. Wanneer de auto precies naar ons land komt is nog niet duidelijk, maar het zal zeker niet voor 2010 zijn.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/773115491352_cayenne.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/773115491352_cayenne.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/773115491678_cayenne.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/773115491678_cayenne.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
1/8/2007 - 1:21u | Quote
dat spoilerke vanachter mag er voor mijn part af
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
7/9/2007 - 15:37u | Quote
Porsche komt met een nieuwe variant van de Cayenne naar Frankfurt. Tussen de de Cayenne S en de Turbo is binnenkort een nieuwe sportievere variant van de SUV, genaamd de Cayenne GTS, leverbaar

Een duidelijk verschil tussen de GTS en de Cayenne S is het exterieur. De voor- en achterbumper van de GTS lijken namelijk van de Turbo af te komen. Verder is de GTS 24 mm lager en uitgerust met spatbordverbreders van 14 mm. Dit om plek te maken voor de 21 inch grote wielen met 295/35 banden. Ook zijn er voor de GTS twee exclusieve kleuren beschikbaar, namelijk GTS Red en Nordic Gold Metallic.

405 pk voor de GTS
Niet alleen de buitenkant van de GTS is anders. Ook onder de kap zijn er wijzigingen te vinden. De 4,8 liter grote V8 levert in de GTS 405 pk, 20 pk meer dan in de S. Het koppel van 500 Nm is wel weer gelijk aan dat van de S. Door een kortere handgeschakelde versnellingsbak komt de GTS een halve tel sneller uit veren dan de S. Nul naar honderd duurt nu namelijk maar 6,1 seconden, tegen 6,6 voor de S. Of de topsnelheid lager is door de kortere versnellingen wordt niet vermeld.

PASM standaard
Om het sportievere karakter van de GTS te benadrukken wordt de SUV geleverd met het Porsche Active Suspension Management (PASM) met stalen schroefveren. Dit systeem werd voorheen alleen geleverd op de sportwagens van het Duitse merk. Naast dit systeem wordt de wagen ook uitgerust met Porsche Traction Management (PTM). Verder is het als optie leverbare Porsche Dynamic Chassis Control-systeem (PDCC) verkrijgbaar om een nog beter rijgedrag te krijgen.

Begin 2008 leverbaar
De eerste Porsche Cayenne GTS modellen zullen in het begin van 2008 geleverd worden. De prijs is nog niet bekend, maar komt volgens diverse bronnen uit op een dikke ton.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/79711123279_Pors.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/79711123279_Pors.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/797111233118_pors.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/797111233118_pors.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/79711123510_pors.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/79711123510_pors.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/79711123692_pors.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/79711123692_pors.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
8/9/2007 - 0:01u | Quote
miauw
 
Bovenaan pagina