Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T: 13
R: 834
|
1/9/2006 -
8:16u
| Quote
|
Ford sells Aston Martin
The world’s two biggest luxury goods firms including the conglomerate behind brands like Moet and Louis Vuitton are locked in a battle to buy Aston Martin from cash-starved Ford.
Ford announced today that the British sports car manufacturer would be sold and CAR has learned that Swiss-based Richemont and the French holding company LVMH have emerged as most likely to take on Aston despite having no previous experience in the car industry.
Ford desperately needs to tap into the potential $700m-$1bn the sale of Aston could generate and hopes to finalise a deal by the end of the year. That deal would include the Aston name, the company’s facilities at Gaydon and Newport Pagnell, the full research and development department and the management including boss Ulrich Bez.
Contrary to rumour Ford hasn't spent a great deal on Aston since taking charge in 1993 and would actually make a reasonable return on its investment.
Finding a buyer for Aston will certainly be easier than offloading stricken Jaguar and not just because of the far healthier books. Apart from its engines, which it takes from Ford in Cologne, Aston is able to operate largely independently of Ford thanks to the low number of shared parts and technologies.
Jaguar on the other hand will have to be bundled together with Land Rover and Volvo just to persuade anyone to take it. A good thing you might think, but that would mean any buyer making a long term commitment to dealing with Ford – an unappealing prospect given the American’s perilous financial state.
Things are so bleak for Ford that even if it does manage to squeeze $1bn out of Aston’s buyer, the cheque will be a drop in the ocean of Ford debt. But the break up and sale of the Premier Automotive Group is a symbolic gesture by a Ford keen to show that it is taking important steps to reverse its fortunes.
Words: Georg Kacher bron
|
Hot Prospect
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:19 -
R:535
|
1/9/2006 -
10:13u
| Quote
|
kheb het gelezen op de tv-schermen toen k mijn vakantiejob bij Ford deed. Het is een strategische optie om de merkwaarde van Aston Martin weer omhoog te halen. Dit jaar maakten ze voor het eerst in 40 jaar winst
|
Marmata
wzl-lid
Sinds 3/10/2006
T:0 -
R:10
|
3/10/2006 -
20:53u
| Quote
|
Al goed dat Ford ze in de tijd overnam, anders had het merk niet meer bestaan. Ik dacht dat de huidige modellen mooi zouden blijven zoals de DB9... maar nu met die lelijke DBS Terug op slechte pad zou ik zeggen, net zoals de DB7 in de tijd, lelijk design en een onnozele Jaguar-motor erin.
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
3/10/2006 -
22:00u
| Quote
|
de DBS is een model gebaseerd op de DB9 en slechts een gelimiteerde versie naar ik gehoord had, dus in principe toch niet zo'n doodzonde dat ze die maken? vond jij dat de DB7 Zagato er goed uitzag misschien? ook een gelimiteerde versie... en de DB7 was indertijd sowieso een prachtige wagen, maar nu is het design gewoon wat verouderd ik denk dat aston goed bezig is, maar de vanquish moeten ze updaten en misschien idd wat minder op de db9 baseren
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
3/11/2006 -
20:01u
| Quote
|
Bij de presentatie van de kwartaalcijfers heeft BMW-directeur Norbert Reithofer duidelijk gemaakt dat het Beierse merk niet geïnteresseerd is in Aston Martin. Hiermee ontkrachtte hij geruchten over een eventuele overname die de ronde deden. ‘We zijn een gespecialiseerd bedrijf en we hebben daarom geen interesse in uitbreiding van onze activiteiten,’ zo verklaarde Reithofer. Hoewel de winstcijfers door de hoge eurokoers iets achterbleven bij de verwachtingen, heeft BMW een recordaantal auto’s geproduceerd in de afgelopen maanden. Ford, de huidige eigenaar van Aston Martin, wil het luxemerk verkopen. Er zijn verschillende kandidaten voor de overname. De huidige directeur van Aston Marton, Ulrich Bez, wil samen met Britse investeerders het merk kopen. Ook Jac Nasser, een oud-topman van Ford, zou het merk graag in handen krijgen. Vorige week werd bekend dat Albert Frère en Bernard Arnault, een Frans-Belgisch miljardairsduo, ook interesse hebben.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/0b60c0de36e7b55fb2b5540c15c1093e.jpg
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
12/3/2007 -
18:35u
| Quote
|
De kogel is door de kerk, Aston Martin is verkocht
bron Car Magazine bron Aston Martin
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
15/3/2007 -
16:25u
| Quote
|
Aston Martin wil de komende drie jaar onder de vleugels van de nieuwe eigenaren een kwart meer auto’s gaan produceren. De nieuwe Rapide moet daarvoor de grote gangmaker zijn. Vorig jaar bouwde Aston Martin 7.010 auto’s. De komende jaren moeten daar jaarlijks duizend tot tweeduizend exemplaren bijkomen. De modellijn van het merk, waarvan deze week bekend werd dat het afscheid neemt van het Ford-concern en is overgenomen door drie investeerders, wordt de komende jaren uitgebreid tot zeven stuks. Later dit jaar is het eerst de beurt aan de DBS en later volgt de Rapide. Van dat vierdeurs model wordt veel verwacht. Aston Martin verwacht er jaarlijks duizend tot tweeduizend klanten voor te vinden. Bij een eerdere presentatie van de Rapide werd overigens nog gesproken over maximaal 3.500 exemplaren per jaar. Om de verhoogde productie aan te kunnen wordt bij de fabriek in Gaydon een nieuwe productielijn neergezet en worden de lakstraat en de plaatwerkerij gemoderniseerd. Aston Martin verwacht dat de uitbreiding tweehonderd banen oplevert. Dit meldt de Britse krant ‘Times’.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/fb743b528d83863c6c23a1773cae0813.jpg
|