NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Toyota Auris
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
4/9/2006 - 16:07u | Quote
Toyota presenteert aan het einde van de maand de nieuwe Corolla. Zoals bekend gaat die auto geen Corolla meer heten. Over de nieuwe naam wordt druk gespeculeerd.

Volgens de Europese autovakpers gaat de nieuwe Corolla als Auris door het leven. De auto wordt op de Autosalon van Parijs gepresenteerd. De woordvoerster van Toyota Nederland is niet bekend met de nieuwe naam. “Die wordt pas tijdens de presentatie in Parijs bekendgemaakt.” Auris betekent in Latijns-Amerkia ‘goede smaak’ en verder kan het woord ook ‘oor’ betekenen.
AutoWeek-lezer Rutger van den Bosch vond op een Japanse internetsite al informatie over de Auris, die in het thuisland bij het Netz-dealernetwerk wordt verkocht. In Japan wordt de auto in elk geval verkocht met een nieuwe 136 pk 1,8-liter motor die verwant is aan de krachtbron van de Yaris T-Sport. Welk motorenpalet Toyota kiest voor Europa is nog niet duidelijk.
Naar verwachting is de nieuwe Corolla een stuk radicaler vormgegeven dan zijn voorloper. De hatchback-versie van de nieuweling wordt in Groot-Brittannië gebouwd. De sedanvariant komt opnieuw uit Turkije. Sinds 1966 zijn van de Corolla in al zijn verschijningvormen 30 miljoen stuks verkocht.

http://www.autoweek.nl/images/480/0/deb1ba31af4c3cc6fc4373b421bdea20.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/0/deb1ba31af4c3cc6fc4373b421bdea20.jpg




Toyota Corolla (1964)

http://www.autoweek.nl/images/800/c/a2282d158dc66cb3ce56960e892ff1fc.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/a2282d158dc66cb3ce56960e892ff1fc.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
6/9/2006 - 13:47u | Quote
De Toyota Corolla wordt volgend jaar vervangen door de Auris. Toch betekent het niet het definitieve einde van de Corolla. Hij blijft bestaan, maar met een bescheiden rol.


De nieuwe hatchback middenklasser van Toyota heet vanaf volgend jaar geen Corolla meer. Volgens de geruchten, die steeds sterker worden, gaat de auto Auris heten. De productie van de nieuwe hatchback heeft plaats in Groot-Brittannië. De sedanvariant komt uit Turkije en gaat volgens bronnen binnen de Toyota-organisatie opnieuw Corolla heten. Dat betekent dat deze typenaam ook na zijn veertigste jaar gewoon zal blijven voortbestaan.
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
28/9/2006 - 17:32u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/5/5299ae610c4569afc01edca7379d84a5.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/5299ae610c4569afc01edca7379d84a5.jpg


Toyota presenteert de Auris Space concept, een nieuw model in de middenklasse. De Japanners haasten zich te zeggen dat het niét de opvolger is van de Corolla.

Op de autosalon van Parijs staat de Toyota Auris als studiemodel. Volgens Toyota is het niét de opvolger van de Corolla, maar komt het model in de toekomst naast de meestverkochte Toyota ooit. De vergelijking met de Corolla dringt zich echter wel op. De Auris meet een lengte van 4,22 meter, is 1,76 meter breed en 1,53 meter hoog. De huidige Corolla hatchback is respectievelijk vier centimeter korter, vijf centimeter smaller en zes centimeter lager. Ze vallen dus in het zelfde segment.
Binnen de Europese autovakpers is eerder beweerd dat de Auris volgend de opvolger wordt van de hatchback-modellen van de Corolla. De sedan, die in Turkije wordt gebouwd, zou wel Corolla blijven heten. Over het lot van de stationwagen, die ook uit Turkije komt, is met nog geen woord gerept.
“De Auris Space Concept is hoog en ruim. Er is een hoge ‘heuplijn’ en de overhangen zijn kort,” legt ontwerpdirecteur Wahei Hirai over het studiemodel uit. “Het passagierscompartiment is ver naar voren doorgetrokken. Dat zorgt voor een gevoel van dynamiek en wendbaarheid. We noemen dat ‘perfecte onbalans’."
De middenconsole is zo ontworpen dat de versnellingspook op een ergonomisch perfecte hoogte zit. De onderzijde van de console is opengewerkt. Dat moet voor een ruimtelijk gevoel zorgen. Het panoramische glazen dak werkt daar ook aan mee. Ook de vlakke vloer achterin en de hoge ruiten – die vallen binnen het concept van de auto: licht en ruimte.

http://www.autoweek.nl/images/800/3/90603912ceb88af25277b4133fd43bf3.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/90603912ceb88af25277b4133fd43bf3.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/8bd04dc48bc92c5a4bd211d9d4f8c382.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/8bd04dc48bc92c5a4bd211d9d4f8c382.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/b108ab2b90c74dfb60137fd290c4ab89.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/b108ab2b90c74dfb60137fd290c4ab89.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/7657206b73f7628df839ec92237047e9.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/7657206b73f7628df839ec92237047e9.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/c/4a75beef1e9a1ea7364df1bb6fa3ac8c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/4a75beef1e9a1ea7364df1bb6fa3ac8c.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/bbf0c573fb83fc3657a57b255f7aea3e.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/bbf0c573fb83fc3657a57b255f7aea3e.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/89b61e0677d53039c93d815def42f98d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/89b61e0677d53039c93d815def42f98d.jpg
Hot Prospect 3.135
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:19 - R:535
29/9/2006 - 11:08u | Quote
heeft wel iets
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
24/10/2006 - 14:15u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/3/d9910da94e0846884041c31f484397e3.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/d9910da94e0846884041c31f484397e3.jpg


Toyota heeft de productieversie van de Auris gepresenteerd. Het model is volgens Toyota ontworpen met de Europese zakenrijder in het achterhoofd.

De Auris wordt leverbaar in een drie- en vijfdeurs variant. Toyota heeft voor de middenklasser een nieuw onderstel ontwikkeld, dat volgens het Japanse automerk een sportieve rijstijl mogelijk maakt.
Volgens Toyota is het niét de opvolger van de Corolla, maar komt het model in de toekomst naast de meestverkochte Toyota ooit. De vergelijking met de Corolla dringt zich echter wel op. De Auris meet een lengte van 4,22 meter, is 1,76 meter breed en 1,53 meter hoog. De huidige Corolla hatchback is respectievelijk vier centimeter korter, vijf centimeter smaller en zes centimeter lager.
Voor de aandrijving kan de koper kiezen uit twee bezine- en drie dieselmotoren. De 1,4- en 1,6-liter benzinemotoren leveren 97 en 124 pk. De drie dieselmotoren (1,4-, 2,0- en 2,2-liter) hebben respectievelijk 97, 126 en 177 pk.
De Auris wordt op 5 december op de Autosalon van Bologna onthuld. In het eerste kwartaal van 2007 wordt het model leverbaar in Nederland. Prijzen zijn nog niet bekend.

http://www.autoweek.nl/images/800/4/fb52c8541da62ff6925d66ee3732a254.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/fb52c8541da62ff6925d66ee3732a254.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/0/ad41834cdf78d0013f05882686d00540.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/ad41834cdf78d0013f05882686d00540.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/0c50a31447f187a8577f9aa3d22afe11.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/0c50a31447f187a8577f9aa3d22afe11.jpg
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 - R:2393
24/10/2006 - 19:29u | Quote
Moet toegeven da die er wel goed uitziet....
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
24/10/2006 - 20:26u | Quote
dat vind ik ook
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
3/11/2006 - 20:03u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/480/9/5ed0a044b29ca53d03bbe99e186ab159.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/9/5ed0a044b29ca53d03bbe99e186ab159.jpg


Bij ons komt de Toyota Auris in januari. In Japan zijn ze al een stapje verder met het nieuwe model. Daar is huistuner TRD er al mee aan de slag gegaan.

Toyota Racing Development ontwikkelt in Japan voor Toyota race-auto’s. Voor de normale productiemodellen houdt TRD zich bezig met het maken van accessoires. Het nieuwste wapenfeit is een Toyota Auris die is voorzien van een uitgebreid spoilerpakket. Ook technisch kan de Auris worden aangepakt. TRD heeft luchtfilters in huis en aan het uitlaatsysteem kan ook van alles worden gedaan. Verder heeft TRD een assortiment wielen in huis dat loopt van 16 tot 19 inch.
De Auris van TRD gaat het in elk geval niet redden naar Europa. Het ligt in de lijn der verwachting dat er wel een snelle versie van dit model komt. Op het moment biedt Toyota van de Corolla een compressorversie aan die in Europa is ontwikkeld bij Toyota Motorsport GmbH in Keulen dat ook onder meer verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de Formule 1-auto.

http://www.autoweek.nl/images/480/5/4e33949048adfa0603da6709b98ad865.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/5/4e33949048adfa0603da6709b98ad865.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
5/12/2006 - 16:29u | Quote
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6125145720117_auris.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6125145720117_auris.jpg


In het eerste kwartaal van 2007 komt de Toyota Auris op de markt. De compleet nieuwe hatchback wordt door Toyota neergezet als een sportieve en zakelijke speler in het C-segment. De Auris wordt leverbaar als 3- en 5-deurs en met een vijftal motoren.

Toyota presenteerde het eerste levensteken van de Auris op de Autosalon van Parijs. Daar stond de Auris Space Concept als wereldprimeur te blinken. De auto was gespoten in een gouden kleur wat refereert aan de naam van het model. Want behalve dat Auris is afgeleid van Aurim (Latijs voor goud) is het tevens een samentrekking van Avensis en Yaris. Met de komst van de naam Auris zegt Toyota de naam Corolla - als het gaat om een drie- en vijfdeurs hatchback - vaarwel. “Het creëren van een nieuwe naam voor deze nieuwkomer was voor ons absoluut noodzakelijk”, verklaart Andrea Formica, vice president van Toyota Europa en verantwoordelijk voor verkoop, marketing en after sales. “Om verder te kunnen groeien in Europa, moet Toyota er voor zorgen dat het imago van onze hatchback in dit segment verandert.”

Europees design, Europese concurrentie
De Auris is ontworpen in Toyota´s ED2 designcentrum in Zuid-Frankfrijk. Volgens zijn ontwerpers straalt de auto sportiviteit uit. De wielen staan zover mogelijk op de hoeken van de auto en de A-stijl begint al ver vooraan de auto. Het geheel oogt compact, sportief maar ook zakelijk. En vooral dat laatste is iets waar Toyota zich met de Auris sterk op richt. De Japanse autofabrikant wil de Europese markt nog verder gaan veroveren en zich sterk maken in het segment dat momenteel wordt gedomineerd door Europese modellen. De Auris moet zich immers gaan meten met de Golf, Astra, Focus en 307. Geen gemakkelijke opgave, maar Toyota is overtuigd van hun kwaliteiten. Om dezelfde doelgroep aan te kunnen spreken als de Europese concurrentie is het van belang om sportiviteit en een zakelijke uitstraling met elkaar te combineren. En daarin is Toyota absoluut geslaagd.

Ruimte
Een ander speerpunt bij de ontwikkeling van de Auris was de interieurruimte. Met zijn buitenmaten van 4.22 m lengte, 1.76 m breedte en 1.52 m hoogte komen de maten overeen met de concurrentie. De wielbasis van 2.60 m is eveneens vergelijkbaar met die van de concurrentie. Veel aandacht heeft Toyota dan ook besteed aan het nuttig gebruiken van alle ruimte. Zo hebben de achterinzittenden veel beenruimte en ontbreekt een vloertunnel. De kofferbak meet een inhoud van 354 liter. Het unieke Easy-Flat-systeem van Toyota (overgenomen van de Verso) maakt het mogelijk de achterbank moeiteloos in delen (60/40) plat te leggen, waardoor de laadruimte fors toeneemt. In het interieur zijn tien opbergplaatsen gecreeerd die gezamelijk 32 liter aan bagage kwijt kunnen.

Cockpit
Opvallend is de vormgeving van het interieur. Toyota heeft de cockpit om de bestuurder gebouwd. Bovendien lijkt de middenconsole te zweven en geeft dit een sportief en ruimtelijk gevoel. Ook het driespaaks stuurwiel, de 3D Optitron-instrumenten en de vorm van de stoelen geven een sportieve indruk.

Motorengamma
Toyota levert de Auris met een vijftal motoren waarvan 3 diesel- en 2 benzinemotoren. Aan de basis van het gamma staat de 1.4 VVT-i benzinemotor met een vermogen van 97 pk en een koppel van 130 Nm (bij 4.400 tpm). De tweede benzinekrachtbron is een geheel nieuwe 1.6 Dual VVT-i viercilinder. De Dual VVT-i-technologie regelt continu de timing van zowel de inlaat- als uitlaatkleppen. De motor ontwikkelt een vermogen van 124 pk (bij 6.000 tpm) en een maximaal koppel van 157 Nm. Aan de basis van het benzinegamma vinden we de 1.4 D-4D met een vermogen van 90 pk (bij 3.800 tpm) en een koppel van 190 Nm tussen 1.800 en 3.000 tpm. Daaropvolgend levert Toyota de 2.0 D-4D die met een vermogen van 126 pk en een koppel van 300 Nm zakelijk gezien waarschijnlijk hoge ogen zal gooien. Het topmodel is de Auris 2.2 D-4D D-Cat Clean Power diesel met een vermogen van 177 pk en een koppel van 400 Nm. De schone en zuinige dieselmotor bediend de veeleisende rijder. De meeste modellen hebben standaard een handgeschakelde 5-versnellingsbak. De 2.2 D-4D D-CAT Clean Power 177 pk en de 2.0 D-4D-F worden standaard uitgerust met een handgeschakelde 6-versnellingsbak. De geavanceerde Multi-Mode Transmissie (M-MT), met ‘shift-paddles’ aan het stuur, is verkrijgbaar op de 1.4 D-4D dieselmotor en de nieuwe 1.6 Dual VVT-i benzinemotor. Deze transmissie biedt bestuurders de keuze tussen volautomatisch gerobotiseerd schakelen en zelf schakelen, desgewenst vanaf het stuur.

Eerste kwartaal 2007
Vanaf het eerste kwartaal van 2007 zal de Toyota Auris leverbaar zijn in Europa. Over de prijzen en exacte specificaties is op dit moment nog weinig te zeggen. Begin 2007 maakt Toyota alle details van de Auris bekend.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6125145721197_auris.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6125145721197_auris.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612514572367_auris.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612514572367_auris.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6125145724186_auris.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6125145724186_auris.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612514572635_auris.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612514572635_auris.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
17/1/2007 - 12:03u | Quote
Toyota brengt nog in het eerste kwartaal van dit jaar de Auris op de markt. Die moet de Corolla doen vergeten en een aanval openen op de zakelijk markt. De prijzen van de nieuwe troef van Toyota zijn inmiddels bekend.

Toyota zet de Auris in de showroom voor een prijs vanaf 17.990 euro. Daarvoor wordt een driedeurs versie geleverd met de 1,4-liter motor van 97 pk. Daarmee is de Auris nauwelijks duurder dan de Corolla, want die heeft op het moment een vanafprijs van 17.290 euro.
Standaard krijgen alle Aurissen ABS, een flink aantal airbags, Radio/Cd-speler met mp3-afspeelmogelijkheid, elektrische ramen voor en elektrisch verstelbare spiegels.
Een stapje hoger vinden de Auris met een 1,6-liter VVT-i motor met 124 pk. Deze is te koop vanaf 20.020 euro, maar krijgt dan wel meteen de iets luxere Terra-uitrusting met onder meer handbediende airco mee.
Ook zijn er drie diesels: de Auris 1.4 D-4D Terra (90 pk) is de goedkoopste, met een prijs van 22.320 euro.
Voor een 2.0 D-4D Terra met 126 turbodieselmotor moet je minimaal 25.850 euro naar de Toyota-dealer brengen. Het Japanse merk voorziet deze Auris standaard van een zesbak.
Alle Aurissen, met uitzondering van de topversie, zijn ook leverbaar met het Sol-uitrustingspakket. Ten opzichte van de Terra krijgt dat uitrustingsniveau ook nog climate control, een lederen stuurwiel en cruise control mee.
De voorlopige top-Auris, de 2.2 D-CAT Cleanpower heeft een 2,2-liter turbodiesel met 177 pk onder de kap. Standaard krijgt deze versie minimaal de Luna uitrusting mee, wat ten opzichte van de Sol een meeruitrusting van 16 inch lichtmetalen wielen (op de 2.2 D-CAT Cleanpower 17 inch) en VSC betekent. Deze versie kost 30.270 euro.
Wie nog meer luxe wil kan ook nog het Executive pakket bestellen. Dat pakket bestaat onder meer uit lederen bekleding. De vanafprijs van die versie is 33.320 euro.
De bovengenoemde prijzen zijn voor de driedeurs Auris, de vijfdeursvarianten van de genoemde modellen zijn ongeveer 700 euro duurder. (NL)

http://www.autoweek.nl/images/800/e/314b94f31ff0802fa16b7ac754ca5c2e.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/314b94f31ff0802fa16b7ac754ca5c2e.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/d9b1a20515888716699a1a732f450cc4.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/d9b1a20515888716699a1a732f450cc4.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/d17b76c67794fe36fbfe75452f8dd749.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/d17b76c67794fe36fbfe75452f8dd749.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
26/1/2007 - 15:13u | Quote
Het is gemakkelijk de Auris te verwarren met de Toyota Corolla. Ze vallen in het zelfde segment en het uiterlijk van de nieuweling ziet er uit als een logisch vervolg op de aloude Corolla.

De Toyota Auris volgt de hatchback-modellen van de Corolla op. Onder die naam blijft alleen een sedan te koop. De stationwagen vervalt. Vanbuiten oogt de nieuwe Auris niet echt spannend. Binnenin is dat een ander verhaal. Daar loopt een apart gevormde brug tussen de voorstoelen door en is een apart gevormde handrem. De materialen zijn mooi en doen zelfs een beetje denken aan Lexus. De zitpositie is prima, al zijn langere stoelzittingen welkom.
De besturing voelt licht, maar geeft voldoende informatie door en werkt vrij direct. Het onderstel is goedmoedig. Hij is minder sportief dan bijvoorbeeld een Honda Civic – het karakter doet meer denken aan de Volkswagen Golf.
Toyota gaat met de Auris de zakelijke markt aanvallen. Daar valt voor het succesvolle merk nog winst te halen. Vorig jaar zijn 507 Corolla’s zakelijk aangeschaft. Volkswagen zette 7.000 Golfs in de leasemarkt. Die verhouding moet de Auris omver schoppen.

http://www.autoweek.nl/images/800/5/08b0e7d84e8013e109d0367bbaac4085.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/08b0e7d84e8013e109d0367bbaac4085.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/0baf22fb06792ee7c9988841b59879b9.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/0baf22fb06792ee7c9988841b59879b9.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/562fb11484582c6e9c5599177d4a8d0e.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/562fb11484582c6e9c5599177d4a8d0e.jpg
 
Bovenaan pagina