NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Chevrolet Sequel
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
27/9/2006 - 18:01u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/a/a6471f79fa55ffcf1eff6fbd2bd25c6a.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/a6471f79fa55ffcf1eff6fbd2bd25c6a.jpg


General Motors is al een aantal jaren bezig het idee achter de ’auto’ radicaal te vernieuwen. Inmiddels heeft men het eerste rijdbare prototype gereed.

De laatste jaren liet GM op diverse autoshows zien aan een revolutionair nieuwe opzet voor de personenauto te werken. Het begon met de GM Hy-wire die beschikte over een platform van 28 cm hoog waarin de volledige aandrijving, remsysteem en ophanging in verwerkt waren. De aandrijving bestond uit een brandstofcel met drie opslagtanks voor waterstof. Daarbovenop kon ieder denkbaar carrosserietype geplaatst worden.
Begin 2005 kwam GM met de Sequel, een prototype van een 5 meter lange SUV met de Hy-wire technologie. Inmiddels is de Sequel doorontwikkeld tot een rijdend prototype. Als eerste voertuig integreert het een brandstofcelmotor met nieuwe technologieën zoals elektronische stuur- en remsystemen, wielnaafmotoren, lithium-ionbatterijen en een aluminium opbouw. De brandstofcel zet zuivere waterstof om in elektriciteit waarmee een elektromotor aangedreven wordt. De elektromotor beschikt over een vermogen van 65 kW. Indrukwekkend is het koppel van liefst 2.350 Nm. De topsnelheid van de Chevrolet Sequel bedraagt 145 km/h, van 0 naar 100 km/h moet de 2.170 kg zware auto in minder dan 10 seconden kunnen sprinten. De actieradius tussen twee tankbeurten bedraagt 480 kilometer. Het mooie bij dit alles, de uitlaatgassen bestaan uitsluitend uit waterdamp. De benodigde waterstof wordt in drie tanks opgeslagen onder een druk van 700 bar.
General Motors denkt in 2010 een productieversie van het milieuvriendelijke voertuig gereed te kunnen hebben.

http://www.autoweek.nl/images/800/c/34385000a85b2b9b772b361f6030339c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/34385000a85b2b9b772b361f6030339c.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/b/dc11777f17c23c56a86fbbc8374f362b.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/dc11777f17c23c56a86fbbc8374f362b.jpg

http://news.windingroad.com/wp-content/uploads/2006/09/x07cc_ch002l.jpg
Bron: © http://news.windingroad.com/wp-content/uploads/2006/09/x07cc_ch002l.jpg

http://news.windingroad.com/wp-content/uploads/2006/09/x07cc_ch005l.jpg
Bron: © http://news.windingroad.com/wp-content/uploads/2006/09/x07cc_ch005l.jpg
maxxx 2.432
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 - R:141
27/9/2006 - 20:50u | Quote
wat een lelijke kont heeft die auto!

btw: 700 bar??? Daar wil ik geen accident mee krijgen hoor!
smis 2.914
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 - R:1359
27/9/2006 - 21:06u | Quote
als ze van evengoede kwaliteit zijn als de hedendaagse lpg tanken moet ge u geen zorgen maken, kdenk wel dat ze die technologie al onder de knie hebben. kmaak mij eerder zorgen om daar aan te werken en dan een klein kortsluitingske te maken

Laatst aangepast door smis op 27/09/2006 21:06:41u (1x aangepast)
 
Bovenaan pagina