NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Peugeot 908 V12 HDi DPFS
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
1/10/2006 - 14:36u Quote
Audi is al jaren heer en meester tijdens de 24-uren van Le Mans. Dit won het merk voor het eerst met een dieselmotor. Peugeot pakt de handschoen op en komt ook met een dieselgestookte Le Mans-auto.


Peugeot heeft op de autosalon van Parijs een hele zwik concept cars. Naast de 908 RC en de 207 Spider staat er ook de 908 V12 HDi DPFS, een voorproefje van de Le Mans auto van volgend jaar. In juni 2005 meldde Peugeot dat ze weer wilde deelnemen aan de beroemde 24-uurs race. In 1992 en 1993 behaalden ze successen met de Peugeot 905. Dit is dus zijn opvolger die de Audi R10 tijdens LeMans van de troon moeten stoten. Sinds 2000 zijn de Duitsers bijna ongeslagen. Alleen in 2003 werd de prestigieuze race gewonnen door concerngenoot Bentley.
De 908 wordt aangedreven door een 5,5-liter V12 HDi-dieselmotor met 700 pk. De motor perst er een fenomenaal koppel van 1.200 Nm uit. De Audi heeft daarentegen 50 pk en 100 Nm koppel minder dan de Fransman. De HDI motor hebben we enige tijd geleden al leren kennen in de 908 RC, een concept car waarvan al eerder informatie werd vrijgegeven.


Met het milieu in het achterhoofd plaatst Peugeot twee partikelfilters aan het einde van het uitlaatsysteem. De roetuitstoot is hierdoor vrijwel nihil, beweert Peugeot. De weg van dit racepaard van de tekentafel tot aan de windtunnel duurde slechts drie maanden. En dat is opvallend kort.

http://www.autoweek.nl/images/800/d/457017dc53bbb7ddb3499cf79d4b265d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/457017dc53bbb7ddb3499cf79d4b265d.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/4c64c605005a0b4691e50ab0461eccb6.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/4c64c605005a0b4691e50ab0461eccb6.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/a64fd6f287474a5e4fd4ff8dc6a567e6.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/a64fd6f287474a5e4fd4ff8dc6a567e6.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/95caed04817fad2bf90f8b0f8bbdd1b4.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/95caed04817fad2bf90f8b0f8bbdd1b4.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/b8dae8fb5dad428898afc320214e2d5d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/b8dae8fb5dad428898afc320214e2d5d.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/f2c0e7141f053f5d1aab040add10e489.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/f2c0e7141f053f5d1aab040add10e489.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/0a62be0a511fec53e82f644aa3722006.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/0a62be0a511fec53e82f644aa3722006.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/666dbf84d94203001c6d74735d275aee.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/666dbf84d94203001c6d74735d275aee.jpg