NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Daihatsu Materia
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
2/10/2006 - 14:50u Quote
Daihatsu is in rap tempo het modellenprogramma aan het vernieuwen. In januari staat de – voor Daihatsu-begrippen – grote Materia klaar.

De Daihatsu Materia wordt in Amerika en Japan al een tijdje aan de man gebracht. Daar heet het hoekige model respectievelijk Scion xB en Toyota bB. Door de korte overhangen en de plaatsing van de wielen op de uiterste hoeken van de carrosserie, krijgt de auto volgens Daihatsu een solide en dynamisch stabiele uitstraling. De Daihatsu Materia is 3,80 meter lang, 1,69 meter breed en 1,64 meter hoog. De wielbasis is 2,54 meter.
Net als veel andere producten uit de Daihatsu-stal is de nieuweling voorzien van de viercilinder 1,5-liter motor met 105 pk en een maximaal koppel van 132 Nm. Die is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een viertraps automaat. De Materia legt 1.035 kilo op de schaal, de versie met automaat is vijftien kilo zwaarder. Het gemiddeld verbruik bedraagt 7,2 liter op 100 kilometer.
Officieel ziet Daihatsu de Materia niet als opvolger van de YRV. Dat model verdwijnt echter wel binnenkort uit de prijslijsten. Op het moment worden de laatste exemplaren verkocht. In januari komt de Materia naar ons land. Als richtprijs wordt 16.000 euro genoemd.

http://www.autoweek.nl/images/800/8/8616ef1727819abc3c5b0d308c5ed978.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/8616ef1727819abc3c5b0d308c5ed978.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/9441ff09263e9017f4a97388f262d9b8.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/9441ff09263e9017f4a97388f262d9b8.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/00138c6f38bb8dfa4d13abdba9b192d4.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/00138c6f38bb8dfa4d13abdba9b192d4.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/865f29fecd55a399a6d44bd73e75df4d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/865f29fecd55a399a6d44bd73e75df4d.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/222db9fa5c9a132de9248b273fc59f36.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/222db9fa5c9a132de9248b273fc59f36.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/f/6f1a23fa70bf69bbf00fd1a3301bdc9f.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/6f1a23fa70bf69bbf00fd1a3301bdc9f.jpg