NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » CityCab
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
4/10/2006 - 19:32u Quote
Hij oogt als een kruising tussen een Lancia Ypsilon die voor een lachspiegel staat en de auto van Pieter Post. Volgens de Finse studenten die hem ontwikkelden, is het de taxi van de toekomst.

De Citycab is ontwikkeld door de Helsinki Polytechnic en de University of Art and Design Helsinki en is dus een Finse vinding. Hij is geïnspireerd op de beroemde Londense taxi maar aangepast aan de wensen van vandaag. De Citycab biedt plaats aan maximaal vijf personen en daarnaast is er ruimte voor een persoon in een rolstoel. Die kan gemakkelijk instappen omdat middels de luchtvering de auto diep door de knieën kan en een lage instapdrempel ontstaat.
De stadstaxi van de toekomst is natuurlijk milieuvriendelijk. Daarom is de hybride-techniek van Toyota geleend. De koolstofvezel carrosserie is 75 procent lichter dan een stalen buitenkant. Vierwielbesturing maakt ‘m extreem wendbaar in de stad. De draaicirkel is 6,9 meter.
De Citycab is niet louter een showauto. Hij wordt tentoongesteld op verschillende beurzen en wordt getest tegen taxi’s die op het moment in Helsinki rondrijden. Bij de ontwikkeling van dit prototype zijn veertig bedrijven betrokken. Helsinki Polytechnic staat open voor commerciële aanbiedingen rond de Citycab.

http://www.autoweek.nl/images/800/4/01eb18adf1b32a138a02539133bf6154.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/01eb18adf1b32a138a02539133bf6154.jpg

0456d31d1.jpg" target="_blank" title="http://www.autoweek.nl/images/800/1/5133bd6dde05742e021710456d31d1.jpg">0456d31d1.jpg" alt="http://www.autoweek.nl/images/800/1/5133bd6dde05742e021710456d31d1.jpg" border="0" [imgwidth]>
Bron: © http://www.autoweek.nl/0456d31d1.jpg" target="_blank" class="linkinactive">images/800/1/5133bd6dde05742e021710456d31d1.jpg

161252e.jpg" target="_blank" title="http://www.autoweek.nl/images/800/e/0202cb539f2c0d9629cbf20161252e.jpg">161252e.jpg" alt="http://www.autoweek.nl/images/800/e/0202cb539f2c0d9629cbf20161252e.jpg" border="0" [imgwidth]>
Bron: © http://www.autoweek.nl/161252e.jpg" target="_blank" class="linkinactive">images/800/e/0202cb539f2c0d9629cbf20161252e.jpg

d33b67f44076a3a.jpg" target="_blank" title="http://www.autoweek.nl/images/800/a/b33a7d587a267d33b67f44076a3a.jpg">d33b67f44076a3a.jpg" alt="http://www.autoweek.nl/images/800/a/b33a7d587a267d33b67f44076a3a.jpg" border="0" [imgwidth]>
Bron: © http://www.autoweek.nl/d33b67f44076a3a.jpg" target="_blank" class="linkinactive">images/800/a/b33a7d587a267d33b67f44076a3a.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/ada9386de5c720e9daa30d3c6ecb5534.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/ada9386de5c720e9daa30d3c6ecb5534.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/b/ab34aec7bc13b9cf5fc82c145e46639b.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/ab34aec7bc13b9cf5fc82c145e46639b.jpg