NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Caresto V8 Speedster
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
31/10/2006 - 20:14u Quote
De nieuwste creatie van de Zweedse hotrod-specialist Leif Tufvesson heet Caresto V8 Speedster en is voorzien van een Volvo motor.

Op de Seam-tuningshow in Las Vegas is voor het eerst de Caresto V8 Speedster te zien, een hotrod van de hand van de Zweed Leif Tufvesson. De auto is voorzien van een 4,4-liter V8-motor uit het assortiment van Volvo die in het midden is geplaatst. Verder is de auto opgetrokken uit aluminium en koolstofvezel om het gewicht zo beperkt mogelijk te houden. In totaal legt de Zweedse hotrod 1.200 kilo op de schaal. De V8 is opgevoerd tot 315 pk en kan op ethanol lopen. Wanneer die brandstof wordt getankt, gaat het vermogen zelfs naar 340 pk.
Leif heeft twee exemplaren van de Caresto V8 gebouwd. De tweede staat thuis in Zweden en heeft een andere kleur. “Ik hoop in totaal zes exemplaren te kunnen verkopen,” vertelt Tufvesson. Voor een Caresto V8 Speedster vraagt hij 338.000 dollar. Tufvesson heeft eerder zijn sporen verdiend op de ontwikkelingsafdeling van Volvo en heeft eveneens meegewerkt aan de ontwikkeling van Koenigsegg.

http://www.autoweek.nl/images/800/e/b871de5304fdadf20b2fdec7f38623de.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/b871de5304fdadf20b2fdec7f38623de.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/c0d994f077149d3d005fe5699ed5a0de.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/c0d994f077149d3d005fe5699ed5a0de.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/d8f4ea91f5d78afb9bc80e86d1bcc286.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/d8f4ea91f5d78afb9bc80e86d1bcc286.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/7/753724dfe1927db4e3d9da9ca6eb5237.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/753724dfe1927db4e3d9da9ca6eb5237.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/f9a7b098dad0b403a02fc0b4826afe34.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/f9a7b098dad0b403a02fc0b4826afe34.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/e89f8f008c08038487bec749dcc0a538.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/e89f8f008c08038487bec749dcc0a538.jpg