NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Bristol Fighter T
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
2/11/2006 - 18:43u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/5/0cbbbc42159b390190f405b745949e15.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/0cbbbc42159b390190f405b745949e15.jpg


De excentrieke Britse autofabrikant Bristol heeft de Fighter T gepresenteerd. Dit Engelse monster heeft de potentie om de Bugatti Veyron in het stof te doen bijten.

De Fighter T is gebaseerd op de Fighter-sportwagen die momenteel al door Bristol wordt gebouwd. De Fighter heeft een 8,0-liter V10 motor aan boord, die we kennen uit de Chrysler Viper. In de Fighter T zijn hier twee turbo’s aan toegevoegd, waardoor het vermogen stijgt naar een surrealistische 1012 pk. Het koppel bedraagt ongeveer 1400 (!) newtonmeter.
Zonder begrenzer is de Bristol Fighter T de snelste productieauto ter wereld. Bristol claimt een potentiële topsnelheid van 435 kilometer per uur. Toch behoudt de Veyron zijn status van snelste auto ter wereld, omdat de snelheid wordt begrensd op ‘slechts’ 362 kilometer per uur. De Fighter T haalt vanuit stilstand in 3,5 seconden de honderd kilometer per uur. Dat is vreemd genoeg een volle seconde trager dan de Bugatti Veyron.
De Fighter T krijgt door een aangepaste diffuser een erg lage cW-waarde van 0,27. Bristol beschouwt het model als een auto die twee personen en hun bagage in alle luxe kan vervoeren. De Engelse fabrikant produceert al zestig jaar kleine aantallen auto’s.

http://www.autoweek.nl/images/800/2/2c53c85500695215eba5b555e3759f72.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/2c53c85500695215eba5b555e3759f72.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/1/b24eea19e3fa10907d80cf80fe77e281.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/1/b24eea19e3fa10907d80cf80fe77e281.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/f/3388fa9c1f22910ccc9657eeeed7594f.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/f/3388fa9c1f22910ccc9657eeeed7594f.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/e1bc74ab7ab05edcfee7a9aef48bbc94.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/e1bc74ab7ab05edcfee7a9aef48bbc94.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/a/67246cf0aae739aaf9e8cc99a86b26fa.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/a/67246cf0aae739aaf9e8cc99a86b26fa.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/d4b2d2ca540335bf78f1bd157354a3d8.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/d4b2d2ca540335bf78f1bd157354a3d8.jpg
 
Bovenaan pagina