Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
14/11/2006 -
19:43u
| Quote
|
De Chinese Brilliance BS6 staat volgende maand op de kade in Bremerhaven. Vanuit daar zal de eerste serie Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Luxemburg, België én Nederland veroveren. Het Duitse HSO Car Distribution haalt de Brilliance BS6 naar Europa. Er is een order voor drieduizend auto’s geplaatst en de eerste lading is op weg naar Europa. Vanaf december is de auto ook bij ons te koop en rond die tijd wordt ook bekendgemaakt wie de in ons land de import van Brilliance ter hand neemt. Het hoofdkantoor van de Europese importeur van het Chinese merk staat in Luxemburg. Voordat HSO het besluit nam om de auto in Europa te gaan voeren, is de auto afgelopen zomer gekeurd door de Duitse instituten Dekra en TÜV Nord. De Brilliance BS6 voldoet aan alle Europese eisen. Brilliance werkt in China nauw samen met BMW, Toyota en Mitsubishi. De auto’s die naar Europa komen, zijn gefacelifte versies van de BS6. Het motorenaanbod bestaat uit een 2,0-liter en een 2,4-liter benzinemotor. Diesels zijn er voorlopig niet. De uitrustingsniveaus heten Comfort en DeLuxe. Die laatste is alleen te koop in combinatie met de 2,4-liter motor. In Duitsland wordt de Brilliance BS6 voor prijzen van 19.000 tot 23.000 euro aan de man gebracht. De Nederlandse prijzen liggen tussen de 25.000 en 30.000 euro. Nadat de eerste drieduizend auto’s aan de man zijn gebracht, hoopt Brilliance er in 2007 15.000 te verkopen.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/e33dd904da86564c04cf33f5c5c95d1b.jpg
 Bron: © http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2006/11/joest_jo_ouaknine/color_15_05_zhonghua.jpg
|
RaBBiT09
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 -
R:299
|
14/11/2006 -
20:15u
| Quote
|
ik vrees da die ni veel gaan verkopen..
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
30/11/2006 -
19:08u
| Quote
|
Een ding moet je het Chinese Brilliance nageven: het Chinese merk is zeer ambitieus. Met een flink modellenoffensief wil Brilliance de komende jaren Europa veroveren. Allereerst moet dat gebeuren met de BS6, een grote middenklasser die hier een vanafprijs van rond de 23.000 euro krijgt. Geldt hier dat alle waar naar zijn geld is, of heeft Brilliance hier echt goud in handen? Op papier heeft Brilliance de zaakjes goed voor elkaar. Porsche heeft geholpen met het chassis en Mitsubishi levert de motoren. De productielijnen zijn bovendien ontworpen door BMW, dat de Brilliance de 5- en 7-series voor de Chinese markt laat bouwen. Qua motorisering kan gekozen worden tussen een 2,0- en een 2,4-liter viercilinder benzinemotor. De 2,0-liter levert 122 pk, de 2,4-liter motor weet er 130 pk uit te persen. De topsnelheden bedragen respectievelijk 190 en 195 kilometer per uur. Voorlopig zit het Chinese merk nog in een beginfase. Eerst moet Brilliance een Europees dealernetwerk opzetten om überhaupt auto’s te kunnen verkopen. Zo’n netwerk is er in de loop van 2009, belooft de Europese importeur. In december wil het ambitieuze Brilliance 3000 exemplaren van de RB6 slijten op de westerse markt. Op de langere termijn zijn de doelstellingen een stuk ambitieuzer. Met hulp van het nieuwe dealernetwerk wil het Chinese merk in 2010 op de Europese markt 75.000 auto’s afzetten. Hierbij moeten een kleinere sedan (de BS4) en een coupé helpen. Beide auto’s komen in de loop van 2007. Binnenkort kunt u in een rij-impressie in AutoWeek lezen of het de moeite waard is om te wachten op de komst van de Chinese prijsstunter.
Laatst aangepast door
Draco
op 30/11/2006 19:08:33u
(1x aangepast)
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
12/3/2007 -
16:36u
| Quote
|
Brilliance heeft in Genève de compacte sedan BS4 gepresenteerd. Samen met drie andere modellen heeft Brilliance in Genève het startschot gegeven voor een offensief op de Europese markt. Vooral van de BS4 wordt veel verwacht. In China is het model inmiddels een best-seller. De Chinese autofabrikant Brilliance lijkt een grote kanshebber om serieus zaken te gaan doen in Europa. Met de eerder gepresenteerde BS6 en de in Genève gepresenteerde Europese BS4 gaan de Chinezen het in ons continent proberen. De BS4 werd in China al in 2006 gepresenteerd en in datzelfde jaar verkocht de fabrikant maar liefst 36.000 exemplaren van de sedan. Voor de Europese markt is het model aangepast en eind 2007 zal Brilliance de BS4 bij de dealers binnenrijden. Voor de distributie in Europa is HSO Motors Europe verantwoordelijk.
Giugiaro Voor het ontwerp van de BS4 heeft Brilliance de hulp ingeroepen van de Italiaanse meesterontwerper Giugiaro. De 4.56 m lange sedan ziet er hierdoor keurig uit. Volgens Brilliance kan het model prima de concurrentie aangaan met auto´s als de Opel Vectra en Ford Focus (sedan).
Twee 1.8 liter benzinemotoren Brilliance gaat de BS4 leveren met een tweetal 1.8 liter viercilinder benzinemotor. De eerste is een atmosferische 1.8 met een vermogen van 136 pk en een koppel van 165 Nm. De topsnelheid van dit model ligt op 185 km/h. De tweede variant is een turboversie van diezelfde 1.8. Deze motor is goed voor een vermogen van 170 pk en een koppel van 235 Nm. Met de turbomotor onder de kap accelereert de BS4 in 11,4 seconden naar 100 km/h en wordt een topsnelheid van 210 km/h behaald. Het onderstel is volgens de Chinezen afgestemd op de Europese consument. Voor de afstelling hiervan is de hulp ingeroepen van niemand minder dan Porsche.  Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/739115722169_brilliance.jpg
|
maxxx
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 -
R:141
|
13/3/2007 -
10:15u
| Quote
|
ge ziet et da die laatsten bmw is ...
|
jean1989
wzl-lid
Sinds 22/10/2005
T:14 -
R:137
|
13/3/2007 -
18:28u
| Quote
|
maxxx schreef: ge ziet et da die laatsten bmw is ... Idd.. lijkt zeer hard op de 5!
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
19/3/2007 -
12:33u
| Quote
|
Het Chinese Brilliance doet op het moment zijn uiterste best de eerste BS6’en op de Europese wegen te krijgen. In China staat de ontwikkeling van het model inmiddels niet stil. De nieuwste variant heeft een 1,8-liter turbomotor. Bij ons heet hij Brilliance BS6 en in China gaat hij als Zhonghua Sedan door het leven. Wij maken binnenkort kennis met de versie met de 2,4-liter motor met 130 pk. In China is een 170 pk sterke 1,8-liter turbomotor aan het programma toegevoegd. De maximale kracht komt vrij bij 5.000 toeren per minuut en het maximale koppel bedraagt 235 Nm. Het uiterlijk van de Chinees heeft wat sportieve trekken gekregen. Zo zijn er nieuwe wielen en verschillen ook de bumpers van een standaard BS6.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/4a64108fd258283f3b106e1899a422a3.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/6e236ab60f7cee148b95605ce437e6d9.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/43c221039a707d6f41a096481697472f.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/6e236ab60f7cee148b95605ce437e6d9.jpg
|