NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Aston Martin V8 Vantage Roadster
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
16/11/2006 - 12:05u | Quote
Nadat Aston Martin vorig jaar furore maakte met de V8 Vantage wordt er rond de helft van het volgende jaar een roadster-versie van de kleine Aston Martin aan het programma toegevoegd.

Eind november, op de LA Auto Show, beleeft de een van de meest begeerlijke roadsters ter wereld z’n vuurdoop: de Aston Martin V8 Vantage Roadster. De eerste officiële foto’s zijn inmiddels verspreid. Het openlucht-broertje van de vorig jaar geïntroduceerde V8 Vantage Coupé beschikt over een uit drie delen geconstrueerde linnen kap, die met een druk op een knop in de middenconsole in slechts 18 seconden onder de afdekplaat verdwijnt. Dat kun je ook rijdend doen, tot een snelheid van 50 km/h. In de kap is een glazen, verwarmbaar achterruitje gemonteerd. Met de kap omhoog is er 140 liter bagageruimte beschikbaar, hoeveel daar van overblijft als het linnen opgevouwen achterin ligt, vertelt het verhaal niet. Omdat er bij een open auto nu eenmaal extra verstevigingen nodig zijn om de carrosseriestijfheid te behouden, nam het gewicht van de Vantage Roadster met 140 kg toe ten opzichte van de Coupé. Toch lijden de prestaties daar niet onder: 0-100 km/h wordt net als bij de gesloten Vantage in vijf seconden afgeraffeld en ook de topsnelheid is met 280 km/h gelijk. Verantwoordelijk hiervoor is de 4,3-liter V8 van 380 pk en 410 Nm. Er is keuze uit twee versnellingsbakken: een handgeschakelde Graziano-zesbak of een gerobotiseerde handbak, genaamd Sportshift, die je vanaf het stuurwiel in 200 milliseconden van verzet kunt laten wisselen. De Aston Martin V8 Vantage Roadster, die net als de overige Astons gebouwd wordt in het Britse Gaydon, zal niet eerder dan halverwege 2007 bij ons op de markt verschijnen.

http://www.autoweek.nl/images/800/e/ed95e1e3dfddbccac136a36746bad2fe.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/ed95e1e3dfddbccac136a36746bad2fe.jpg

313dc36cdee04bbcad45058b2124c.jpg" target="_blank" title="http://www.autoweek.nl/images/800/c/c313dc36cdee04bbcad45058b2124c.jpg">313dc36cdee04bbcad45058b2124c.jpg" alt="http://www.autoweek.nl/images/800/c/c313dc36cdee04bbcad45058b2124c.jpg" border="0" [imgwidth]>
Bron: © http://www.autoweek.nl/313dc36cdee04bbcad45058b2124c.jpg" target="_blank" class="linkinactive">images/800/c/c313dc36cdee04bbcad45058b2124c.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/4f1ec96c7443aa464c4d59c1148d1f88.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/4f1ec96c7443aa464c4d59c1148d1f88.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/0e0bd1339e0ff711569ba206d6175861.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/0e0bd1339e0ff711569ba206d6175861.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/b/b9d9cca4564830e165c0a162c742717b.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/b9d9cca4564830e165c0a162c742717b.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/7/a9641e3efd980a0187b1d7efd13524e7.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/a9641e3efd980a0187b1d7efd13524e7.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/171da79c8b581f0ba65102cf2d03c292.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/171da79c8b581f0ba65102cf2d03c292.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/506623505ae43e4bcffa3bcf332dd3e2.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/506623505ae43e4bcffa3bcf332dd3e2.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3/e1d75cd46a7d78ad1a5c8d6541fa1ba3.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/e1d75cd46a7d78ad1a5c8d6541fa1ba3.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/4985b1a1cf1b0a170b494d0f2e76f4be.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/4985b1a1cf1b0a170b494d0f2e76f4be.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/afe547d64d5280cd1c671407adc06d62.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/afe547d64d5280cd1c671407adc06d62.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/7/235a5f5a00aa7e6fb58056a6898f2877.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/235a5f5a00aa7e6fb58056a6898f2877.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/5/656c07fefab6c1e89b6043c35e70fcf5.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/656c07fefab6c1e89b6043c35e70fcf5.jpg
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
16/11/2006 - 14:21u | Quote
knappe wagen, mr wrs verschrikkelijk duur
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
1/12/2006 - 20:54u | Quote
Een auto opvoeren zonder het uiterlijk compleet te verpesten: het kan dus toch! Het Engelse Prodrive bewijst het met een opvoerset voor Aston Martin’s V8 Vantage.

Prodrive heeft zich bij het tunen gericht op het weggedrag en het vermogen van de baby-Aston. Om te beginnen stijgt het vermogen van 380 naar 425 pk. Dit heeft aangename gevolgen voor de prestaties: de topsnelheid is gestegen naar 293 kilometer per uur. Bovendien sprint de V8 Vantage door de aanpassingen van Prodrive 0,3 seconden sneller naar 100 kilometer per uur, namelijk in 4,7 seconden.
Specialisten Bilstein en Eibach hebben geholpen bij de ontwikkeling van een veersysteem. Met een druk op de knop kan de bestuurder de veren instellen op ‘Normaal’ of ‘Sport’. Deze laatste optie is vooral geschikt voor circuitgebruik. Een subtiele spoiler achterop zorgt voor 45 procent extra neerwaartse druk, wat het weggedrag bij hogere snelheden ten goede komt.
Eibach toont de opgevoerde Aston Martin op de Motorshow in Essen. Vanaf begin 2007 is de opvoerset leverbaar voor de Aston Martin V8 Vantage.

http://www.autoweek.nl/images/800/d/2511dbdca23dc8f6a200062e8df37fcd.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/2511dbdca23dc8f6a200062e8df37fcd.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/8a32d1a5838847abcd9da24c90f0a04e.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/8a32d1a5838847abcd9da24c90f0a04e.jpg
 
Bovenaan pagina