Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
12/12/2006 -
17:59u
| Quote
|
Mercedes gaat een lang gekoesterde wens vervullen: volgende maand op de Autoshow in Detroit wordt een vierdeurs cabriolet gelanceerd. Hoe de vierdeurs cabriolet van Mercedes-Benz er uit gaat zien is nog niet precies duidelijk maar volgens de geruchten in de vakpers gaat het om een gescalpeerde S-klasse. Het wordt geen coupé-cabriolet, maar een auto met een stoffen dak. Overigens gaat het nog om een studiemodel, maar de kans dat Mercedes een dergelijke auto in productie gaat nemen, ligt voor de hand. De concept car heeft de S600, dus die met de V12-motor, als basis. Een eventuele productieversie van de cabriolet is alleen voorzien van de sterkste motoren uit Mercedes’ grootste limousine.
|
daplace2be
wzl-lid
Sinds 30/1/2006
T:10 -
R:1667
|
12/12/2006 -
19:09u
| Quote
|
 Bron: © http://www.eurocarblog.com/uploads/mercedes_s_class_cabrio_ams_02.jpg
 Bron: © http://www.duemotori.com/racingnews/autoimg_queue/7745.jpg
|
jean1989
wzl-lid
Sinds 22/10/2005
T:14 -
R:137
|
20/12/2006 -
18:41u
| Quote
|
Mercedes presenteert in Detroit een opvallende conceptcar; de Concept Ocean Drive. De vierdeurs cabriolet is gebaseerd op de S-klasse maar is ondanks de grote overeenkomsten met de limousine een compleet nieuw ontworpen model. Productiekansen lijkt Mercedes niet uit te sluiten.
Mercedes heeft inmiddels een reputatie als pionier en trendsetter op het gebied van opvallende segmenten en ontwerpen. Neem de R-klasse, de A-klasse en de vele conceptcars die Mercedes in de afgelopen jaren presenteerde. De autofabrikant uit Stuttgart laat een langgekoesterde droom nu in vervulling gaan. De Duitsers presenteren op de NAIAS in Detroit een vierdeurs cabriolet. Een autosegment dat al tientallen jaren uit het straatbeeld is verdwenen komt hiermee weer tot leven.
Gebaseerd op de S-klasse De Concept Ocean Drive is gebaseerd op de S600. Ondanks dat is het model compleet nieuw ontworpen. De ontwerpers hadden geen ontwerpvoorwaarden en mochten zich volgens Mercedes naar hartelust uitleven. Het resultaat is een elegante, stijlvolle en zeer exclusieve cabriolet. Volgens Mercedes is de Ocean Drive geschikt om comfortabel te kruisen over de mooiste boulevards ter wereld.
Airscarf Kenmerkend voor de Ocean Drive zijn behalve de vier portieren ook de grote verticaal geplaatste grille, de LED-kop- en achterlampen en de tweekleurige lak. De lange opening van de zijruiten die, zoals dat hoort bij een cabriolet, niet door de B-stijl of de raamstijlen wordt onderbroken, zorgt voor een naadloze overgang tussen de buitenkant en het interieur, zelfs wanneer de kap gesloten is. Het dak is van stof en opent en sluit geheel automatisch. Het interieur is afgewerkt met de meest luxe en exclusieve materialen waaronder 3D-effect-stoffen en ahornhout. Om ook tijdens de koudere periodes van het open rijden te kunnen genieten zijn alle vier de stoelen voorzien van Airscarf. Airscarf is een verwarmingssysteem voor de nek, dat debuteerde in de SLK.
Productieplannen worden niet uitgesloten Dat Mercedes meer plannen heeft met de Ocean Drive dan alleen een conceptcar laat de autofabrikant voorzichtig doorschemeren. "Het studiemodel heeft ook een praktisch doel. Dergelijke modellen vormen immers een prima gelegenheid voor ontwerpers om met minder bekende elementen te werken, dingen vanuit een ander perspectief te bekijken en nieuwe ideeën te onderzoeken. Bovendien zijn studiemodellen een goede manier om directer met klanten in contact te treden en om nieuwe ideeën aan een groot publiek te presenteren. Hierdoor kunnen ontwerpers een gevoel voor toekomstige stijltrends ontwikkelen." Daarmee geeft Mercedes voorzichtig aan dat productieplannen niet worden uitgesloten. Alles is uiteraard afhankelijk van de reacties van de pers en het publiek.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61220123758111_sklasse.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61220123759167_sklasse.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612201238169_sklasse.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6122012382151_sklasse.jpg
Laatst aangepast door
jean1989
op 20/12/2006 18:43:15u
(1x aangepast)
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
21/12/2006 -
10:17u
| Quote
|
megaslee
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
21/12/2006 -
12:43u
| Quote
|
ziet er wel schoon uit ,, schoon velgen voor die auto dat wel
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
21/12/2006 -
14:08u
| Quote
|
cush schreef: megaslee ik kon't niet beter uitdrukken
|
Kalkoen
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 -
R:880
|
22/12/2006 -
12:34u
| Quote
|
4 deurs, ola! jammer van de rugzak!
|
jean1989
wzl-lid
Sinds 22/10/2005
T:14 -
R:137
|
22/12/2006 -
17:39u
| Quote
|
Kalkoen schreef: jammer van de rugzak!
Wat bedoel je? dat er geen kofferruimte gaat zijn? Want dit is wat Mercedes juist wil doen, een cabrio maken die voor de rest de maten van de S-klasse overneemt, dus ook de kofferruimte. Hoe ze dit gaan doen, ben ik ook benieuwd naar, maar kofferruimte gaat er alleszinds wel zijn, ookal is deze ietsje kleiner. Ben benieuwd...
|
Kalkoen
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 -
R:880
|
22/12/2006 -
17:43u
| Quote
|
jean1989 schreef:
Kalkoen schreef: jammer van de rugzak!
Wat bedoel je? dat er geen kofferruimte gaat zijn? Want dit is wat Mercedes juist wil doen, een cabrio maken die voor de rest de maten van de S-klasse overneemt, dus ook de kofferruimte. Hoe ze dit gaan doen, ben ik ook benieuwd naar, maar kofferruimte gaat er alleszinds wel zijn, ookal is deze ietsje kleiner. Ben benieuwd... nee dat was niet op kofferruimte, kvind het gewoon niet uitzien..
|
jean1989
wzl-lid
Sinds 22/10/2005
T:14 -
R:137
|
22/12/2006 -
18:00u
| Quote
|
Kalkoen schreef:
jean1989 schreef:
Kalkoen schreef: jammer van de rugzak!
Wat bedoel je? dat er geen kofferruimte gaat zijn? Want dit is wat Mercedes juist wil doen, een cabrio maken die voor de rest de maten van de S-klasse overneemt, dus ook de kofferruimte. Hoe ze dit gaan doen, ben ik ook benieuwd naar, maar kofferruimte gaat er alleszinds wel zijn, ookal is deze ietsje kleiner. Ben benieuwd... nee dat was niet op kofferruimte, kvind het gewoon niet uitzien..
Ah, okee 
|
Bruce Willems
wzl-lid
Sinds 24/5/2006
T:22 -
R:412
|
24/12/2006 -
15:10u
| Quote
|
vreemd dat er eigenlijk niet meer 4 deurscabrio's bestaan
|
maxxx
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 -
R:141
|
26/12/2006 -
11:25u
| Quote
|
Bruce Willems schreef: vreemd dat er eigenlijk niet meer 4 deurscabrio's bestaan
Is dat niet omdat er dan problemen zijn met de stijfheid van het koetswerk?
|
caoimhin
wzl-lid
Sinds 11/6/2006
T:2 -
R:144
|
26/12/2006 -
18:17u
| Quote
|
bah, vind ik nu eens niets aan
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
27/12/2006 -
14:29u
| Quote
|
Volgens bronnen uit Amerika heeft Mercedes-Benz de typenaam CLC geclaimd. Dat valt samen met de presentatie van de Ocean Drive Concept car, de vierdeurs cabriolet. Mercedes gaat binnenkort de typenaam CLC gebruiken. Naar verwachting wordt die naam geplakt op de productieversie van de Ocean Drive Concept. Die wordt begin januari in Detroit aan het publiek getoond waar volgens Mercedes de meningen worden gepeild om de auto eventueel in productie te laten gaan. Nu blijkt dat men daar al verder mee is dan gedacht. De nieuwe grote cabriolet van Mercedes hoeft niet persé een look-a-like te zijn van het vierdeurs cabrio studiemodel. Er wordt ook gesproken over een tweedeurs open variant van de CLS en ook een cabrioversie van de nieuwe CL zou het kunnen worden. Beslissingen hierover zijn bij Mercedes zeker nog niet gevallen. Voorlopig is alleen de typenaam geregistreerd.
|