NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Chrysler Nassau Concept
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
29/12/2006 - 17:09u Quote
De Nassau Concept, die Chrysler heeft klaarstaan voor de auto autoshow in Detroit, is wat betreft grootte vergelijkbaar met de 300C. Door zijn vormen oogt hij echter een stuk compacter. “Het is een emotionele en artistieke kijk op hoe een Chrysler er moet uitzien,” aldus de ontwerpers.

De Chrysler Nassau Concept borduurt wat betreft ontwerp voort op de nieuwe Sebring. Hij heeft een wielbasis van dik drie meter en de totale lengte van de auto is 4,98 meter. De breedte is 1,89 meter en de hoogte is 1,50 meter. Daarmee is hij flink uit de kluiten gewassen en komt het formaat overeen met de Chrysler 300C. De motor is zoals dat hoort bij een studiemodel lekker dik: de 6,1-liter 425 pk sterke Hemi-V8 zorgt voor de aandrijving. Als topsnelheid geeft Chrysler 265 km/u op en de sprint van 0 naar 100 gaat in vijf seconden.
Verder ziet Chrysler deze concept louter als ontwerpstudie. Het ontwerpteam onder leiding van Ben Chang heeft zich laten inspireren door werken van beeldbouwer Brancusi die van de jaren ’20 tot de jaren ’40 furore maakte, die zich op zijn beurt liet inspireren door vliegende vogels.
De precieze carrosserievorm van de Nassau lijken de ontwerpers zelf niet te weten. In eerste instantie wordt gesproken over een vierdeurs coupé maar Chrysler ziet in het silhouet de vorm van een shooting brake. Verder zijn de grote overhangen aan de voor- en achterzijde belangrijke kenmerken en zoals het een concept car betaamt, zijn er enorme 21 inch wielen. Ook bijzonder is het tweedelige dak en de zijramen die geheel kunnen wegzinken in de carrosserie. Een B-stijl is er niet en daarmee onstaat een grote open ruimte.
In het interieur hebben de ontwerpers inspiratie gezocht bij dagelijkse gebruiksvoorwerpen als mobiele telefoons, iPods en MP3-spelers. Voor het instrumentenpaneel is vooral gekeken naar dure horloges. “We hebben gezocht naar vormen die mensen gemakkelijk herkennen en lijken op zaken die in het dagelijks leven voorbijkomen. De vier passagiers hebben allen hun eigen in crème leder gevatte zetel.

http://www.autoweek.nl/images/800/e/5526e5a4d6076f03787405618c250bee.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/5526e5a4d6076f03787405618c250bee.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/f/1e07ae46a5eb1920411c5b439c394c4f.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/1e07ae46a5eb1920411c5b439c394c4f.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/99502ae519fba17ed7d70414cfa3f2b1.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/99502ae519fba17ed7d70414cfa3f2b1.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/03d2e8c0897e6a4a479da066006a8dba.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/03d2e8c0897e6a4a479da066006a8dba.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3/cdc653d65b9fcc0239ff9db85c380403.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/cdc653d65b9fcc0239ff9db85c380403.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3/071d166e4499afa49c6d3dba34ed3d73.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/071d166e4499afa49c6d3dba34ed3d73.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/d2018584de615b081c08f508f6f3679e.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/d2018584de615b081c08f508f6f3679e.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/0/9b33507423ea530b660ad39a02192790.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/9b33507423ea530b660ad39a02192790.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/c/f8983b10e9d8d6e6c986c3d52cf9ad6c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/f8983b10e9d8d6e6c986c3d52cf9ad6c.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/a57fd37922f61968740989372bb511da.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/a57fd37922f61968740989372bb511da.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/b/2a179cb3abaa838da34927455f5460db.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/2a179cb3abaa838da34927455f5460db.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/f31570b873350fa42542c2acb9c37d22.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/f31570b873350fa42542c2acb9c37d22.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/8672a975c922f2d3f9d7d4a4ca98fbfe.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/8672a975c922f2d3f9d7d4a4ca98fbfe.jpg