Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
11/1/2007 -
19:20u
| Quote
|
BMW wil hem pas volgende week onthullen, maar wij kunnen hier al de eerste beelden tonen: dit is de BMW 1-serie driedeurs! Op de beelden is te zien dat de driedeurs 1-serie ook gelijk profiteert van een facelift die de kleinste BMW ondergaat. De achterlichten en ook het front van de auto werden enigszins gewijzigd. Het belangrijkste verschil tussen de drie- en de vijfdeurs 1-serie komt logischerwijs tussen de wielen te liggen. In de nieuwe carrosserievorm wordt het verlies van de achterdeuren opgevangen door grotere voorportieren. Zodoende wordt de instap naar achteren vergemakkelijkt. Hoogstwaarschijnlijk zullen de motoren en uitrustingsniveaus van de drie- en vijfdeursversie exact gelijk zijn. Reken dus op een driedeurs 116i (122 pk), 118i (143 pk), 120i (163 pk), 130i (265 pk) en de diesels 118d (136 pk) en 120d (177 pk). De exacte prijzen en specificaties maakt BMW volgende week bekend.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/5/e1259729019d6a9bf8cbb9f5c55895c5.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/3/5164242fb7af2b029f8cbecc86100f03.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/a/2aafd906239bebc38309f7984dd95efa.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/3/5b847ff16890de6c9a5d61672df25be3.jpg
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
12/1/2007 -
21:26u
| Quote
|
lang op gewacht
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
16/1/2007 -
13:28u
| Quote
|
De BMW 1-serie is licht gewijzigd. Wellicht het grootste nieuws bij de herziene serie is de komst van een driedeurs variant. Tot op heden was de 1-serie er alleen maar als vijfdeurs. BMW claimt dat de vernieuwde 1-serie de vriendelijkst met brandstof omspringende BMW ooit is. Er is van alles aan gedaan om de auto zuiniger te maken. Zo is er een systeem dat remkracht omzet in energie, een automatische start en stop functie en zijn er banden met een lagere rolweerstand. Aan de motoren is ook het een en ander gewijzigd. De zescilinder van de 130i blijft gelijk, maar de 120i, krijgt er twintig pk bij, wat het totaal brengt op 170 pk. De 118i krijgt er veertien pk bij en komt daarmee op 143 pk. De 116i blijft steken op zijn oude waarde van 116 pk. De 116i is overigens de enige één die niet als driedeurs leverbaar is. Ook de diesels hebben meer kracht. Met zijn 177 pk is de 120d er veertien stuks op vooruitgegaan. De 118d heeft voortaan 143 pk en dat betekent dat er 21 extra zijn. Het uiterlijk van de 1-serie is ook aangepast, hoewel de veranderingen hier niet wereldschokkend zijn. De nieren in de grille zijn wat aangepast zodat de motor beter lucht krijgt. Ook de onderspoiler aan de voorzijde is met dit doel aangepast. De koplampunits hebben een iets donkerder achtergrond gekregen. Aan de achterzijde is er een gewijzigde achterbumper om de auto wat breder te laten lijken. Verder zijn de lichtclusters aan de achterzijde opnieuw ingedeeld, maar niet van vorm veranderd. Bij de driedeurs 1-serie vallen de stijlloze portierruiten op. Kopers kunnen kiezen uit een interieur met vier of vijf zitplaatsen. De vernieuwde 1-serie debuteert op de Autosalon in Genève, komende maart. Niet lang daarna staat hij bij de dealers.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/3bfdb130fa597a9c6d36970376cfd153.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/41f586fe79a6f01af7467e086f78b61b.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/ee2875f240b9ebe8ab8b436a9a215481.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/778655fa884051154129ad05726056f1.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/e5bd201ba11c8d76e2e5dd748c52cba6.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 16/01/2007 13:29:08u
(1x aangepast)
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
6/2/2007 -
14:21u
| Quote
|
Na de drie- en vijfdeurs komt BMW volgend jaar ook met een 1-serie Coupé. Eerder al was bekend dat er een cabriolet op basis van de 1-serie zou komen, maar nu is duidelijk dat er ook een coupé komt. Deze allereerste spyshots bevestigen het bestaan van dit model. Het is al lange tijd bekend dat de BMW 1-serie niet enkel uit een vijfdeurs model zal blijven bestaan. Recentelijk presenteerde BMW dan ook een driedeurs variant van het model. Vorig jaar wisten wij echter ook al een cabriolet op basis van de 1-serie te betrappen. En dat bevestigde nummer drie van de 1-serie familie. Maar wat nog relatief onzeker en vrijwel onbekend was, is de komst van een 1-serie Coupé. Dat model werd echter betrapt tijdens wintertesten boven de poolcirkel. Hierdoor is de onduidelijkheid in een keer van de kaart geveegd.
Coupé en een Cabriolet De voorzijde is weinig verrassend, maar de zijlijn en de achterkant van het model tonen duidelijk een geheel ander design. Wij moesten zelfs twee keer kijken om te bepalen of dit wel daadwerkelijk een Coupé zou zijn en geen Cabriolet met een hardtop of een inklapbaar stalen dak. Niet geheel onlogisch als je bedenkt dat de 3-serie er ook als Coupé-Cabriolet is gekomen. Wanneer we echter kijken naar de B-stijl en de lijn van het dak wordt al snel duidelijk dat het hier echt om de 1-serie Coupé gaat. Bovendien heeft Klaus Borgmann - de projectmanager voor zowel de 1-serie als de 3-serie - aan een Amerikaanse journalist laten weten dat er begin 2008 een 1-serie Coupé en 1-serie Cabriolet zullen komen.
Motorengamma In de Verenigde Staten zal het model niet leverbaar worden met een viercilinder. Voor de Europese markt verwachten wij dit echter wel. Het motorengamma zal dan ook grotendeels overeenkomen met dat van de driedeurs 1-serie. Uiteraard zal ook de 130i niet ontbreken. Zelfs de 306 pk sterke 3,0 liter zescilinder turbomotor zal naar alle waarschijnlijkheid leverbaar worden. Deze motor zal vermoedelijk dan wel gereserveerd blijven voor een M-model. Dieselmotoren zullen ook niet ontbreken.
Voorjaar 2008 De BMW 1-serie Coupé zal al in 2008 op de markt komen. Wij hebben sterk het vermoeden dat de auto tijdens de Autosalon van Genève (maart 200 officieel zal worden onthuld.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72512232065_1seri.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72512232192_1serie.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72512232312_1serie.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7251223241_1serie.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7251223268_1serie.jpg
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
6/2/2007 -
21:25u
| Quote
|
looks like shit
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
15/3/2007 -
2:09u
| Quote
|
De BMW 1-serie is er voortaan ook als driedeurs. En daarmee is de Einser helemaal in zijn element, want niemand koopt deze auto voor zijn ruimte op de achterbank. Bovendien is de auto voorzien van technieken die het milieu ontzien maar tegelijkertijd de auto meer pit geven. De 1-serie heeft zijn plek in de compacte middenklasse gevonden: de merknaam BMW is voor veel mensen genoeg reden om over de nadelen van een hoge aanschafprijs en een krap bemeten interieur heen te stappen. De nieuwe driedeurskoets geeft je het gevoel dat dit de 1-serie is zoals hij bedoeld is: de achterste deurtjes van de vijfdeurs-variant doen wat gekunsteld aan. Het uiterlijk is niet schokkend gewijzigd. Voor is er een nieuwe voorbumper met bredere luchtinlaat en rechthoekige mistlampen en de achterlichten hebben nu LED-techniek. Het interieur voelt bovendien iets luxueuzer aan door het gebruik van hoogwaardiger materialen. De meeste veranderingen vonden op technisch vlak plaats, met een nieuwe generatie motoren met directe benzine-inspuiting. Dat betekent meer vermogen en een lager verbruik, dat laatste mede door het gebruik van slimme brandstofbesparende technieken. De BMW 1-serie is nog steeds bikkelhard geveerd. Dat is de prijs die je moet betalen voor het uitstekende weggedrag. Want sturen kun je met de kleine BMW, dat is een ding dat zeker is.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/978a388f4287b77f9f4b5d304fb73ff1.jpg
Bron: © http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/playlister_standaard.asp?cat=50&videoID=2245
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
25/5/2007 -
13:13u
| Quote
|
Deze nieuwe foto’s tonen meer details van de BMW 1-serie Coupé. Nadat we eerder al foto’s konden tonen van een zwaar gecamoufleerd exemplaar en van een ongecamoufleerde 1-serie Coupé tijdens een fotoshoot zijn dit de beste foto’s ooit. Dit is de BMW 1-serie Coupé! De beste foto’s ooit zult u denken? En dat ongecamoufleerde exemplaar tijdens de fotoshoot dan? Helaas, die foto’s toonden ons slechts delen van de auto. De beveiliging was namelijk dusdanig streng dat onze fotograaf de 1-serie Coupé slechts van grote afstand en vanuit lastige hoeken kon fotograferen. Afwijkend design Maar BMW voert zelf de spanning verder op. De auto draait momenteel namelijk testronden op de Duitse Nürburgring. Daar kon onze fotograaf de 1-serie Coupé open en bloot op de gevoelige plaat leggen. De voorzijde verschilt duidelijk van de 1-serie hatchback. De voorbumper heeft een sportievere vorm. Aan de achterzijde zien we een korte kofferbak en een kenmerkende C-stijl zoals we dat van BMW gewend zijn.
Motorengamma In de Verenigde Staten zal het model niet leverbaar worden met een viercilinder. Voor de Europese markt verwachten wij dit echter wel. Het motorengamma zal dan ook grotendeels overeenkomen met dat van de driedeurs 1-serie. Uiteraard zal ook de 130i niet ontbreken. Zelfs de 306 pk sterke 3,0 liter zescilinder turbomotor zal naar alle waarschijnlijkheid leverbaar worden. Deze motor zal vermoedelijk dan wel gereserveerd blijven voor een M-model. Dieselmotoren zullen ook niet ontbreken.
Voorjaar 2008 De BMW 1-serie Coupé zal in 2008 op de markt komen. Wij hebben sterk het vermoeden dat de auto tijdens de NAIAS in Detroit (januari 200 of de Autosalon van Genève (maart 200 officieel zal worden onthuld.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/752512451256_bmw.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7525124515174_bmw.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/752512451766_bmw.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7525124518126_bmw.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
25/5/2007 -
18:01u
| Quote
|
dat ziet er wel cava uit
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
5/6/2007 -
20:17u
| Quote
|
De BMW 1-serie Coupé is bijna klaar. Deze foto´s werden in München geschoten vlakbij de BMW fabrieken. De foto´s laten de 1-serie Coupé zien met nog slechts minimale camouflage. Vooral het front is nu duidelijk zichtbaar! Stukje bij beetje laat BMW meer details zien van de 1-serie Coupé. Het model werd al meerdere malen betrapt tijdens testritten in Noord-Scandinavië en op de Nürburgring. We hebben het model zelfs kunnen betrappen tijdens een fotoshoot in de Verenigde Staten. Deze foto´s tonen ons echter een goed beeld van de voorzijde van de nieuwste aanwinst van BMW. Maar ook de achterzijde is stukje bij beetje minder gecamoufleerd.
Introductie in aantocht Het kan dan ook niet lang meer duren voordat BMW het model zal onthullen. BMW zal vermoedelijk nog dit jaar het doek trekken van de 1-serie Coupé. Later zal ook nog een Cabriolet op basis van de 1-serie volgen.  Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/765151010177_bmw.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/76515101218_bmw.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/765151013155_bmw.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/765151014143_bmw.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/765151016115_bmw.jpg
|
weedmouse
wzl-lid
Sinds 21/1/2004
T:17 -
R:116
|
6/6/2007 -
0:35u
| Quote
|
achterkant is wel immens lelijk
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
6/6/2007 -
14:08u
| Quote
|
nog wel camouflage he!
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
1/7/2007 -
20:54u
| Quote
|
BMW breidt het gamma van de 1-serie uit met de langverwachte 1-serie Coupé. Naast de 3- en 5-deurs hatchback is de Coupé het derde model in de zeer succesvolle 1-serie. BMW levert de 1-serie Coupé met twee dieselmotoren en een 3.0 liter zescilinder benzinemotor met een vermogen van 306 pk. Dat de BMW 1-serie een verder vervolg zou krijgen was al lange tijd geen publiek geheim meer. Al maandenlang worden er prototypes betrapt van gecamoufleerde 1-serie Coupé-modellen. Bovendien draait ook de 1-serie Cabrio al geruime tijd intensieve testronden op onder meer de Duitse Nürburgring, op de openbare wegen in Europa en in Noord-Scandinavië. Maar nu is het eindelijk zover en presenteert BMW de 1-serie Coupé officieel. Vanaf november staat de auto bij de dealers.
Compacte coupé met eigen karakter BMW zelf laat weten dat zij de 1-serie Coupé - de 135i Coupé in het bijzonder - zien als een opvolger voor de 2002 Turbo uit de jaren ´60. Volgens BMW delen deze auto´s dezelfde lichtvoetigheid en het ongekende rijplezier van een BMW toen en nu. Het design van de 2-deurs Coupé is herkenbaar, maar heeft ook een geheel eigen karakter. Het front deelt de Coupé met de hatchback-varianten, maar de achterzijde is geheel opnieuw ontworpen. Daarbij zijn de L-vormige achterlichten het meest opvallend. Ook de vorm van het kofferdeksel en het spoilertje dat daarop gemonteerd is zorgt voor een eigen typerend gezicht.
2+2 Coupé Het interieur is herkenbaar uit de andere 1-serie modellen. Het grote verschil daarbij is uiteraard dat dit een 2+2 Coupé betreft. Daarbij heeft BMW de praktische kant echter niet uit het oog verloren. De bagageruimte heeft een inhoud van 370 liter en is dankzij de 60:40 neerklapbare achterbank verder uit te breiden. De inzittenden kunnen standaard dan wel optioneel profiteren van alle moderne gemakken die BMW tegenwoordig levert. Daarbij valt te denken aan iDrive, een navigatiesysteem, diverse audiosystemen (met USB-aansluiting), climate control, cruise control en een boordcomputer. Maar ook zaken als adaptieve bi-Xenon koplampen en parkeersensoren ontbreken niet.
135i standaard met M Sportpakket Ongekend rijplezier wordt dankzij de leverbare turbomotoren geen enkel probleem. Voorlopig bestaat het gamma uit de 120d Coupé, de 123d Coupé en de 135i Coupé. Die laatste is het absolute topmodel en wordt aangedreven door de inmiddels veelgeprezen 3.0 liter zescilinder-in-lijn benzinemotor voorzien van een dubbele turbo. De motor brengt een vermogen van 306 pk en een koppel van 400 Nm over op de achterwielen. Daarmee weet de 135i Coupé in 5,3 seconden naar de honderd te sprinten en een elektronische begrensde topsnelheid van 250 km/h te behalen. Dat alles gecombineerd met een verbruik van 9,2 l/100 km. Om dit topmodel extra flair te geven is de 135i Coupé standaard voorzien van een door BMW M GmbH ontworpen sportpakket. Dat bestaat behalve uit 18 inch lichtmetalen wielen ook uit een sportieve voor- en achterbumper, meer geprononceerde zijskirts, sportstoelen en een sportonderstel.
120d en 123d Naast de 135i Coupé levert BMW tevens twee dieselmotoren. De eerste is de 2.0 liter viercilinder diesel met een vermogen van 177 pk en een koppel van 350 Nm. Deze dieselmotor weet de 1-serie Coupé in 7,6 seconden naar de honderd te doen sprinten en een topsnelheid van 228 km/h te noteren. Het verbruik is daarbij uitermate zuinig. De 120d Coupé neemt namelijk genoegen met slechts 4,8 l/100 km. Tot slot is ook de nagelnieuwe Twin Turbo viercilinder dieselmotor leverbaar in de 1-serie Coupé. De 123d Coupé beschikt over een vermogen van 204 pk (meer dan 100 pk per liter!) en een koppel van 400 Nm. De 2.0 liter dieselmotor zorgt er daarmee voor dat de auto in 7,0 seconden naar de honderd sprint en een topsnelheid van 238 km/h realiseert. Standaard is elke 1-serie Coupé voorzien van een handgeschakelde zesbak. De 120d Coupé kan optioneel worden geleverd met een zestraps automaat en ook de andere twee motorvarianten zullen in de toekomst hierover de beschikking krijgen. Om het verbruik relatief laag te houden heeft BMW ook op dit model het EfficientDynamics programma toegepast. Zaken als een Auto Start Stop functie, aangepaste aerodynamica, het opslaan van remenergie en de toepassing van elektrische stuurbekrachtiging zijn op de 1-serie Coupé standaard.
Fantastische rij-eigenschappen Dat de motorisering zorgt voor spektakel staat buiten twijfel. BMW claimt echter ook dat de rij-eigenschappen weer op een ongekend hoog niveau staan. En dat geloven wij graag als we kijken naar de andere 1-serie modellen. Het zal dan ook niemand verbazen dat de 1-serie Coupé technisch voor een groot deel op de succesvolle 3- en 5-deurs is gebaseerd. Daarbij wordt uiteraard ook bij dit model het vermogen overgebracht op de achterwielen. Daarbij zijn de 123d en 135i bovendien leverbaar met een elektronisch sperdifferentieel wat vooral bij het uitaccelereren van bochten voor optimale tractie moet zorgen. Active Front Steering (AFS) is eveneens als optie leverbaar en zorgt voor nog scherpere stuurreacties.
November bij de dealers BMW verwacht vooral in de Verenigde Staten veel van de 1-serie Coupé. Het model markeert voor BMW de komst van een nieuw instapmodel in de VS. Het gamma bestaat daar overigens enkel uit de 135i Coupé en de bij ons (nog) niet leverbare 128i Coupé. Vanaf november staat de auto bij de dealers. Volgend jaar volgt er ook nog een 1-serie Cabrio waarmee BMW de 1-serie completeert.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/77103144106_b.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7710314526_b.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/77103147117_b2.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/77103148132_b.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/77103150178_b3.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7710324666_b.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7710324835_b.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
1/7/2007 -
23:08u
| Quote
|
bwa tspreekt mij niet echt aan eerlijk gezegd
|
caoimhin
wzl-lid
Sinds 11/6/2006
T:2 -
R:144
|
2/7/2007 -
10:28u
| Quote
|

Can I say "bah"?
|
Angus Young
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 -
R:244
|
3/7/2007 -
21:26u
| Quote
|
Ai ai ai... Dat had echt niet gemoeten...
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
10/7/2007 -
1:50u
| Quote
|
afgestompt - veel te kort voor een coupe
|