NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Donkervoort D8 GT
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
12/1/2007 - 22:05u Quote
Voor het eerst in de geschiedenis komt Donkervoort met een coupé op de markt. De Donkervoort D8 GT zal zijn debuut beleven op de Autosalon van Genève en wordt in een oplage van 50 stuks per jaar gebouwd. De Donkervoort D8 GT wordt aangedreven door een viercilinder turbomotor van Audi.

De Nederlandse sportautofabrikant Donkervoort bestaat inmiddels bijna 30 jaar. In die tijd heeft Donkervoort enkel open sportauto´s op de markt gebracht. Maar daar komt verandering in. Donkervoort zal namelijk de eerste gesloten sportauto in haar geschiedenis presenteren. De auto wordt onder de naam D8 GT in de markt gezet.

Gebaseerd op de D8
Technisch gezien is de D8 GT grotendeels gebaseerd op de open D8. Ondanks dat zijn er vele aanpassingen doorgevoerd om de auto nog scherper en sportiever te kunnen rijden. De voorwielophanging is nieuw en de achterwielophanging is aangepast om de 17 inch wielen te kunnen monteren. Bovendien is de spoorbreedte zowel vóór als achter verbreed met respectievelijk acht en vier centimer. De speciale schokdempers die Donkervoort monteert zijn niet alleen in hoogte maar ook in stijfheid aan te passen. Dit alles moet volgens Donkervoort resulteren in een nóg sportiever rijgedrag.

Carbon en polycarbonaat
Ten opzichte van de D8 is de D8 ongeveer 20 kg zwaarder. Donkervoort heeft deze minimale toename zo beperkt weten te houden dankzij het gebruik van lichte materialen zoals carbon. Zo is het dak gemaakt van gelaagd carbon waarin tevens een rolkooi is verwerkt. De ramen zijn gemaakt van het lichte polycarbonaat. Voor een extra sportieve look openen de deuren omhoog.

180, 210 en 270 pk
Donkervoort heeft voor de aandrijving wederom gekozen voor een viercilinder turbomotor van Audi. De D8 GT is leverbaar in een versie met 180, 210 en 270 pk. Jaarlijks hoopt de Nederlandse autofabrikant ongeveer 50 D8 GT´s te produceren. De prijzen zullen in de loop van dit jaar worden onthult.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7111165733176_donkervoor.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7111165733176_donkervoor.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7111165733115_donkervoor.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7111165733115_donkervoor.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7111165733165_donkervoor.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7111165733165_donkervoor.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/711116573414_donkervoor.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/711116573414_donkervoor.jpg