NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Hyundai i30
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
22/2/2007 - 16:50u | Quote
Twee weken voor de officiële onthulling toont de nieuwe Hyundai i30 zijn gezicht op het internet. Met deze i30 hoopt Hyundai potten te kunnen breken in het C-segment.

De i30 is sterk verwant aan de Kia Cee’d, die al enige tijd leverbaar is. Reken dus op een motorenprogramma dat veel overeenkomsten vertoont met dat van de Cee’d.

Vorig jaar stond op de Autosalon van Parijs al de voorbode van de i30: de Arnejs concept. Deze was onder de codenaam FD ontwikkeld in het Duitse Rüsselshem, waar het Hyundai Research and Development Center is gevestigd. Net als de Kia Cee’d overigens, die de codenaam ED droeg.
Op 6 maart presenteert Hyundai de i30 op de Salon van Genève. Bij de marktintroductie zijn er twee carrosserievarianten, de vijfdeurs hatchback en de stationwagon, later komen een MPV-afgeleide en een coupécabriolet. En volgens Hyundai moeten we ook rekening houden met een sportieve versie met meer dan 200 pk.

http://www.autoweek.nl/images/800/c/33c84522636eef7954dd9bfa9c47765c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/33c84522636eef7954dd9bfa9c47765c.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/b4d5c5854d56a4b55a4e96d58062a3f1.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/b4d5c5854d56a4b55a4e96d58062a3f1.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/4b9807058d956a8d08644172ccb7bc18.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/4b9807058d956a8d08644172ccb7bc18.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
5/4/2007 - 22:28u | Quote
Een verrassing kun je het natuurlijk niet noemen. De onlangs gepresenteerde Hyundai i30 komt ook als stationwagen. Net als bij zijn tweelingbroer Kia Cee’d. Op de autoshow in Seoel is hij voor het eerst te zien.

De Hyundai i30 is een zustermodel van de Kia Cee’d en valt in de klasse van de Volkswagen Golf. Na de hatchback wordt de CrossWagon gepresenteerd. Waar het stationwagenmodel van de Cee’d het commentaar kreeg opvallend veel Peugeot-trekjes te vertonen, is de Hyundai wat neutraler van vorm. Net als de normale i30 is hij ontwikkeld in het Duitse Rüsselsheim.
De CrossWagon is 4,48 meter lang en dat is 23 centimeter langer dan een hatchback. De breedte is met 1,78 meter en 1,53 meter gelijk en de wielbasis is met 2,70 meter negen centimeter groter.
Het motorenpalet is grotendeels gelijk aan dat van de hatchback: in elk geval zijn er diesel van 1,6-liter met 90 pk en eentje met 115 pk. Ook is er een 2,0-liter CRDi met 136 pk. In het begin van het volgende jaar wordt de auto in onze contreien verwacht.

http://www.autoweek.nl/images/800/a/099f2d5f5d8bb0262eec721c42bc8a0a.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/099f2d5f5d8bb0262eec721c42bc8a0a.jpg

Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
4/7/2007 - 15:17u | Quote
Niet eerder stapten we met zo veel vertrouwen in een kakelverse Hyundai als ditmaal in de i30. Natuurlijk, de Pony-tijd ligt ver achter ons, maar toch, in de voorste gelederen van de verkoop-cavalerie zul je de Koreanen nog niet gauw tegenkomen.

Eerder dit jaar maakten we kennis met de Cee’d van Hyundai-dochter Kia. We stonden er versteld van hoe volwassen deze nieuwste Koreaanse middenklasser is geworden en wetend dat de Cee’d zijn techniek deelt met die van de i30, kunnen we alleen maar met hoge verwachtingen aan deze rit in en rond Wenen beginnen.
Wij rijden eerst met de 1.6 diesel met 115 pk, want dat is volgens de importeur de diesel die in ons land het meest verkocht zal gaan worden. En terecht, zo concluderen we al snel. De dag is te kort om alle motoriseringen te kunnen rijden, maar de tweeliter diesel reden we eerder in de Cee’d en bovendien verlang je in de 115 pk eigenlijk geen moment naar meer. Met zijn 225 Nm is de motor krachtig genoeg om de 1.266 kg soepel en vlot over de wegen te trekken. Dat de vijf versnellingen de goede overbrengingsverhoudingen hebben, werkt daar ook aan mee. De bak voelt bovendien erg goed aan; direct en trefzeker. Ook de besturing is erg prettig, je hebt voldoende gevoel met de weg, zonder dat het vermoeiend wordt. Te vaak komen we overenthousiaste stuurbekrachtigingen tegen, zo niet hier. Wel grijpen de remmen erg abrupt aan, wat een goede dosering wat lastig maakt. De motor begint bij een kleine tweeduizend omwentelingen stevig te trekken en blijft daarbij aardig stil. Een zesbak is op deze diesel niet leverbaar, dan moet je voor de tweeliter versie gaan. Maar missen doen we dat zesde verzet niet echt bij deze motor.

Iets wat we wel doen wanneer we de tweeliter benzine bij de lurven hebben. Dat is met zijn 143 pk een redelijk potente motor voor deze Hyundai, maar los van het feit dat het vermogen gevoelsmatig niet helemaal tot zijn recht komt, liggen de versnellingen wat dicht op elkaar, waardoor je na de vijf door wilt. En dat kan dus niet. Een zesbak is er niet, ook niet tegen meerprijs. Dat doet overigens niets af aan het feit dat het onderstel, net als dat van de diesel, erg goed in balans is. Voor wie de Pony nog niet vergeten was; de i30 is een uitstekend paard geworden.
Sinds afgelopen maandag staat de i30 bij de Nederlandse dealers. De eerste jaargangen worden nog en Korea gebouwd, maar vanaf 2009 gebeurt dat in de nieuwe fabriek in Tsjechië. Begin volgend jaar komt er een stationcar. De Nederlandse importeur verwacht per jaar zo’n vijfduizend aan de man te kunnen brengen.

http://www.autoweek.nl/images/800/1/ffc27239576d23b4cda9c0cc8f29b101.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/ffc27239576d23b4cda9c0cc8f29b101.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
4/9/2007 - 19:04u | Quote
Hyundai presenteert volgende week de i30 Crosswagon, de stationversie van de nieuwe compacte middenklasser. Eind dit jaar wordt hij leverbaar.
De i30 Crosswagon is 23 centimeter langer dan de hatchback, en ook de wielbasis werd aangepast ten opzichte van de gewone vijfdeurs. Met 2.700 mm is die 50 mm opgerekt. Met de achterbank omhoog slokt de bagageruimte 415 liter op, gooi je die plat dan kan er 1.395 liter in de Crosswagon. In december staat de stationwagon bij de Nederlandse dealers, prijzen kan Hyundai op dit moment nog niet geven. De importeur belooft dat ze in elk geval concurrerend zullen zijn. Het motorenaanbod komt overeen met dan van hatchback. Er zijn twee benzinemotoren en drie diesels. De krachtigste zelfontbrander, de 2.0 CRDi VGT met 140 pk beschikt over een handgeschakelde zesbak, de andere hebben een transmissie met vijf versnellingen.

http://www.autoweek.nl/images/800/9/fbf3c41ea021def3cb43b5241d035a99.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/fbf3c41ea021def3cb43b5241d035a99.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/ffb3e5de8c9f049c66e52f1d01f62538.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/ffb3e5de8c9f049c66e52f1d01f62538.jpg
 
Bovenaan pagina