Congrats! Wilk ook al jaren eens gaan doen, mr is een prijzige affaire he? Zolang rijd ik af en toe rond met een 125cc dax (als hij niet kapot is), want daarvoor moet je geen apart motorijbewijs hebben. Begrijpe wie begrijpen kan.
FLP schreef: Congrats! Wilk ook al jaren eens gaan doen, mr is een prijzige affaire he? Zolang rijd ik af en toe rond met een 125cc dax (als hij niet kapot is), want daarvoor moet je geen apart motorijbewijs hebben. Begrijpe wie begrijpen kan.
Awel ik reed op dezelfde manier als jij, met mijn B rijbewijs met een 125 Honda PCX. leren kennen in Corfu, en verliefd geworden op het gevoel van vrijheid dat het mij gaf. Ik had nog nooit met een gemotoriseerde tweewieler gereden.
Ik heb 1033 euro betaald voor 12 uren les + examens. daarmee heb ik dan mijn volledig rijbewijs ipv een voorlopig na 9 uren. Ik was wel nog bij de gelukkigen die het via de KMO portefeuille heeft kunnen doen. De staat heeft dus 40% gesponsord + btw kan ik inbrengen. eigenlijk heeft het mij dus niet zoveel gekost.
Het is wel HEERLIJK om een voertuig te hebben die met gemak over de 105km/u gaat (want die PCX was gelimiteerd door de vario die erin zat). Ik kijk vooral uit naar het filevrij naar brussel rijden na deze covidperiode. Ik ben zo'n motard die in weer en wind rijdt. (zelfs sneeuw met de pcx).
Ik zou zeggen: informeer eens, eens je het hebt, kunnen ze het niet meer afpakken.
PS: zet die (echte??) Honda Dax maar af aan mijn deur.
FLP schreef: Congrats! Wilk ook al jaren eens gaan doen, mr is een prijzige affaire he? Zolang rijd ik af en toe rond met een 125cc dax (als hij niet kapot is), want daarvoor moet je geen apart motorijbewijs hebben. Begrijpe wie begrijpen kan.
Awel ik reed op dezelfde manier als jij, met mijn B rijbewijs met een 125 Honda PCX. leren kennen in Corfu, en verliefd geworden op het gevoel van vrijheid dat het mij gaf. Ik had nog nooit met een gemotoriseerde tweewieler gereden.
Ik heb 1033 euro betaald voor 12 uren les + examens. daarmee heb ik dan mijn volledig rijbewijs ipv een voorlopig na 9 uren. Ik was wel nog bij de gelukkigen die het via de KMO portefeuille heeft kunnen doen. De staat heeft dus 40% gesponsord + btw kan ik inbrengen. eigenlijk heeft het mij dus niet zoveel gekost.
Het is wel HEERLIJK om een voertuig te hebben die met gemak over de 105km/u gaat (want die PCX was gelimiteerd door de vario die erin zat). Ik kijk vooral uit naar het filevrij naar brussel rijden na deze covidperiode. Ik ben zo'n motard die in weer en wind rijdt. (zelfs sneeuw met de pcx).
Ik zou zeggen: informeer eens, eens je het hebt, kunnen ze het niet meer afpakken.
PS: zet die (echte??) Honda Dax maar af aan mijn deur.
Thx voor de info!
Moest ik nu elke dag file moeten rijden, zou ik het ook al lang gedaan hebben. Maar ik werk in een dorp op een dikke 10km van huis, dus dat probleem heb ik niet. Het is echt enkel voor mn plezier.
Mn Dax gaat ook maar 100km/u als hij een goede dag heeft Maar eigenlijk toch raar dat je daarvoor geen apart rijbewijs nodig hebt. Je moet dezelfde handelingen kunnen en kennen als een échte moto, en je bent even dood als je aan 100km/u ergens tegenaan knalt.
Nee, een echte is het niet. Die kosten veel te veel
FLP schreef: Congrats! Wilk ook al jaren eens gaan doen, mr is een prijzige affaire he? Zolang rijd ik af en toe rond met een 125cc dax (als hij niet kapot is), want daarvoor moet je geen apart motorijbewijs hebben. Begrijpe wie begrijpen kan.
Awel ik reed op dezelfde manier als jij, met mijn B rijbewijs met een 125 Honda PCX. leren kennen in Corfu, en verliefd geworden op het gevoel van vrijheid dat het mij gaf. Ik had nog nooit met een gemotoriseerde tweewieler gereden.
Ik heb 1033 euro betaald voor 12 uren les + examens. daarmee heb ik dan mijn volledig rijbewijs ipv een voorlopig na 9 uren. Ik was wel nog bij de gelukkigen die het via de KMO portefeuille heeft kunnen doen. De staat heeft dus 40% gesponsord + btw kan ik inbrengen. eigenlijk heeft het mij dus niet zoveel gekost.
Het is wel HEERLIJK om een voertuig te hebben die met gemak over de 105km/u gaat (want die PCX was gelimiteerd door de vario die erin zat). Ik kijk vooral uit naar het filevrij naar brussel rijden na deze covidperiode. Ik ben zo'n motard die in weer en wind rijdt. (zelfs sneeuw met de pcx).
Ik zou zeggen: informeer eens, eens je het hebt, kunnen ze het niet meer afpakken.
PS: zet die (echte??) Honda Dax maar af aan mijn deur.
Thx voor de info!
Moest ik nu elke dag file moeten rijden, zou ik het ook al lang gedaan hebben. Maar ik werk in een dorp op een dikke 10km van huis, dus dat probleem heb ik niet. Het is echt enkel voor mn plezier.
Mn Dax gaat ook maar 100km/u als hij een goede dag heeft Maar eigenlijk toch raar dat je daarvoor geen apart rijbewijs nodig hebt. Je moet dezelfde handelingen kunnen en kennen als een échte moto, en je bent even dood als je aan 100km/u ergens tegenaan knalt.
Nee, een echte is het niet. Die kosten veel te veel
we zijn nog van de generatie die gratis hun 125cc rijbewijs kregen he. een viertal jaar na mij, is dat ook veranderd en moet je dus voor een 125cc ook een A3 (denk ik) rijbewijs halen. alles heeft nu te maken met KW en leeftijd. veeeel logischer.
Wie na 1 mei 2011 het rijbewijs B heeft behaald en reeds 2 jaar in het bezit is van dit rijbewijs B moet 4uur rijles volgen en is niet verplicht een praktisch examen af te leggen. Het rijbewijs categorie B wordt aangepast met vermelding van de code 372 of 373. Opgepast, dit is enkel geldig in België ! Als je je autorijbewijs hebt behaald voor 1 mei 2011 word je hier van vrijgesteld