NAVIGATIE

Sports overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto- en motorsport » Formule 1 » De nieuwe F1 wagens voor 2007.
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Juurn 3.243
Sinds 5/3/2004
T: 43 R: 817
12/1/2007 - 15:42u Quote
Toyota presenteert TF107.

Toyota heft vanmiddag in Keulen haar nieuwe challenger gepresenteerd: de TF107. Toyota is er traditie getrouw vroeg bij met haar teampresentatie. Het team is de enige die met dezelfde rijders, motor en banden het seizoen in gaat, een gegeven dat – samen met de opgedane ervaring – bij het team vertrouwen oplevert. Het management spreekt van een seizoen dat in het teken zal staan van verbetering, en hoopt dat nu eindelijk die eerste overwinning zal komen.

“Ons hoofddoel voor het 2007 seizoen is onze eerste overwinning realiseren,” zegt teambaas Tsutomu Tomita. “Dat verkondigden we vorig jaar ook, maar hier zijn we helaas in 2006 niet geslaagd. Daarom willen we bjizonder graag deze uitdaging opnieuw aan gaan. We hebben vijf jaar ervaring in de Formule1, maar zijn nog steeds jong in vergelijking met de topteams. Toch willen we met hen de strijd aan gaan. Ik ben bijzonder positief gestemd, en ik denk persoonlijk dat wij kunnen aanvallen vanaf de eerste race. Daarom is het erg belangrijk productief te blijven testen in de winter, om de bolide en haar banden volledig te ‘begrijpen’.”

Sinds december is George Tadashi de nieuwe vice kopman bij Toyota motorsport. Samen met John Howett en Tsutomu Tomita vormt hij het managementtrio bij de Japanse renstal. “Met zijn drieën zijn we niet te breken,” zegt Tadashi op de teampresentatie. “Natuurlijk heb ik zin in mijn nieuwe werk. Wat voor opdracht ik ook krijg, hoe zwaar het ook zal worden, ik ben er blij mee, dat is mijn instelling.”

“We moeten ons volgend seizoen richten op die eerste overwinning,” zegt ook Tadashi. “We willen op het hoogste treetje van het podium staan.” Volgens Tadashi moet dat lukken, want “we zijn op alle gebieden verbeterd.” Vorig jaar was er logischerwijs dezelfde toon in de ambitie van de Japanners, maar het jaar 2006 is op een teleurstelling uitgedraaid. Het team met een van de meeste financiële middelen eindigde als zesde in het kampioenschap met 35 punten. Één keer werd er een podiumfinish behaald. Ralf Schumacher werd in Australië derde.

“Onze ambitie heft altijd in het teken van winnen gestaan, dat is – als het aan mij ligt – waarom we racen,” stelt John Howett. “Ik denk dat we een aardige basis in 2005 hebben gebouwd, maar dat we vorig jaar niet vooruit zijn gegaan. Daarover ben ik zeer teleurgesteld. Als je naar snelheid kijkt, denk ik echter wel dat we het op drie na snelste pakket hadden. Hoewel de resultaten het niet laten zien denk ik toch dat we, qua snelheid, met de top mee kunnen.”

Dan de nieuwe wagen, die Toyota haar eerste overwinning moet gaan opleveren. Het team zegt een complete nieuwe auto te hebben gebouwd: “De lay-out is behoorlijk veranderd,” zegt Howett. “Toen we van de V10 naar een V8 motor gingen, bleef de motor zo goed als op zijn plaats zitten in de auto. Het chassis en de benzinetank vulde het gat op waar de voorste twee cilinders van de V10 zaten. Nu hebben we de motor naar voren geschoven, en geprobeerd alsnog een grote tank te behouden. Het meest hebben we ons geconcentreerd op de aerodynamica. De gehele monocoque is gewijzigd als het gaat om hoogte en zitcomfort. Voorheen was de auto vrij laag, de TF107 is iets hoger geworden.”

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/1.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/1.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/2.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/2.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/3.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/3.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/4.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/4.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/5.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/5.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/6.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/6.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/7.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/7.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/8.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/8.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/9.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/9.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/10.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/10.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/11.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/11.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/12.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/12.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/13.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/13.jpg

http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/14.jpg
Bron: © http://www.formule1wereld.nl/2006/afb/full/2007_toyota_launch/14.jpg